TikTok uvodi pretplatu: Platite ako ne želite da gledate reklame
Informacija o testiranju ovakvog pretplatničkog servisa potvrđena je za TechCrunch, ali se testiranje sprovodi samo u jednom engleskom govornom tržištu izvan Sjedinjenih Američkih Država
TikTok razmatra uvođenje pretplate od 4,99 dolara koja bi korisnicima pružila pristup platformi bez reklama. Međutim, prema trenutnim informacijama, ovaj servis bi pokrivao samo reklame koje sam TikTok postavlja, isključujući marketinške kampanje pojedinaca ili influenserske kampanje.
Informacija o testiranju ovakvog pretplatničkog servisa potvrđena je za TechCrunch, ali se testiranje sprovodi samo u jednom engleskom govornom tržištu izvan Sjedinjenih Američkih Država.
Ovo bi mogla biti značajna promena za TikTok, čiji su prihodi većinom bazirani na reklamnom modelu. Platforma je do sada pokazala otpornost na globalni pad u online oglašavanju. Prema nedavnom izveštaju istraživačke kompanije Cowen, čak 60% oglašivača preferira TikTok za kratke video sadržaje, što dodatno potvrđuje njegov rastući značaj u svetu oglašavanja.
ByteDance, matična kompanija TikToka, nedavno je zabeležila udeo od 11% u globalnom budžetu za društvene medije, sa velikim kompanijama poput Pepsi-a, DoorDasha, Amazona i Apple-a kao glavnim sponzorima.
Iako se postavlja pitanje da li pretplatnički model može zameniti značajan deo prihoda od reklama, jasno je da TikTok razmatra različite načine monetizacije, sledeći primere rivala poput platforme X (nekada poznate kao Twitter) i YouTube-a.
(Telegraf.rs)