YouTube vam neće dozvoliti da gledate sadržaj, ako uporno koristite blokere reklama

Vreme čitanja: oko 1 min.

YouTube započinje globalni eksperiment sa ciljem da korisnike koji koriste blokere reklama natera da gledaju reklame ili pređu na YouTube Premium

Foto: PixieMe / Shutterstock.com

YouTube je nedavno pokrenuo globalni eksperiment sa ciljem da korisnike koji koriste blokere reklama natera da gledaju reklame ili pređu na YouTube Premium. Kompanija je razvila mehanizam prepoznavanja blokera reklama i blokiraće sadržaj korisnicima koji uporno koriste ove veoma korisne alate.

Prema pisanju portala Android Authority, stvari će funkcionisati tako što ćete moći da gledate do tri video snimka sa uključenim blokerima reklama, pre nego što vam platforma blokira dalje gledanje sadržaja.

Nakon što su korisnici počeli da primećuju nove poruke upozorenja, Google-ov predstavnik za medije, Oluva Falodun, je potvrdio za The Verge da se kompanija fokusira na podsticanje korisnika da ili dozvole prikazivanje reklama na YouTube-u, ili pređu na njihovu pretplatničku platformu - YouTube Premium.

Ovaj potez YouTube-a je odgovor na sve veći broj korisnika koji koriste blokere reklama, onemogućavajući platformi da generiše prihode od reklama, što je, kako kaže kompanija, ključno za nadoknadu kreatora video sadržaja i za održavanje same platforme besplatnom. Iz kompanije takođe poručuju da je njihov poslovni model omogućio pristup besplatnom sadržaju za milijarde ljudi širom sveta.

YouTube Premium, koji korisnicima pruža iskustvo bez reklama, uz druge prednosti kao što su preuzimanje video sadržaja za offline gledanje i YouTube Music Premium, dostupan je po ceni od 11,99 dolara mesečno, odnosno 119,99 dolara godišnje. Unapređenje korisničkog iskustva kroz pretplatu na YouTube Premium je, prema kompaniji, konstruktivna alternativa za korisnike alata koji blokiraju reklame.

Ovaj potez dolazi nakon YouTube-ovih ranijih pokušaja da poveća broj prikazanih reklama, čime je testirano strpljenje, ali i tolerancija korisnika. YouTube se nada da će ovaj eksperiment doprineti rastu broja pretplatnika na YouTube Premium, koji je u novembru prethodne godine premašio 80 miliona korisnika.

(Telegraf.rs)