Instagram objasnio zašto vam Feed izgleda tako: Evo kako funkcioniše ova društvena mreža
Kao što se i očekivalo, Instagram kaže da dobar deo podataka koji se koriste za rangiranje sadržaja dolazi od samih korisnika
Korisnici Instagrama već duže vreme prave teorije o tome kako "algoritam" funkcioniše u rangiranju sadržaja na ovoj platformi i zašto se neki korisnički postovi čine manje vidljivim od drugih. Sada Instagram otkriva delimično kako njegov sistem preporuka funkcioniše.
U blog postu, kompanija detaljno objašnjava svoj sistem rangiranja na osnovu toga gde korisnik može naići na sadržaj: glavni prikaz, Story, stranica Explore i Reels. Postoji bezbroj informacija koje kompanije poput Instagram-a koriste da bi predvideli šta korisnici žele da vide i s kim žele da interaguju, i ne postoji jedan jedinstveni algoritam koji upravlja preporukama. Kao što se i očekivalo, Instagram kaže da dobar deo podataka koji se koriste za rangiranje sadržaja dolazi od samih korisnika.
Na primer, Story-ji se rangiraju delimično na osnovu toga koliko često korisnik pregleda ažuriranja naloga i da li interaguje sa drugima slanjem poruka ili lajkovanjem Story. Instagram takođe pokušava da proceni korisnikov odnos sa određenim nalogom, na primer da li je neko član porodice ili prijatelj.
Preporuke za Reels takođe se zasnivaju na sličnim podacima korisnika. Instagram kaže da ono što korisnik lajkuje, čuva, deli ili na bilo koji način interaguje sa određenim sadržajem utiče na to šta će mu biti prikazano sledeće. Instagram je nešto konkretniji u vezi s tim: kompanija posebno ukazuje na verovatnoću da će korisnik podeliti video, gledati ga do kraja, lajkovati ga ili kliknuti na stranicu sa zvukom kao predviđanja. Vizuelni i zvučni elementi koji se koriste u videima, kao i informacije o osobi koja je video podelila, poput broja pratilaca ili nivoa angažovanosti, takođe utiču na rangiranje Reels-a.
Platforme pružaju korisnicima razne načine da pokušaju da kontrolišu šta vide. Meta je na Facebooku uvela opcije "prikaži više" i "prikaži manje" kao način da korisnici reaguju na određene vrste sadržaja. Korisnici TikTok-a mogu "dislajkovati" video snimke i kreirati listu heštegova i reči koje ne žele da vide na svom prikazu.
Međutim, pitanje je da li ovi alati zaista funkcionišu: neka istraživanja su sugerisala da korisničke postavke za fino podešavanje sistema preporuka jedva da funkcionišu.
(Telegraf.rs)