Osnivač Twittera pokrenuo novu društvenu mrežu: Bluesky je direktan rival plavoj ptičici

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ideja iza ove društvene mreže je da se korisnicima omogući da izgrade zajedničku i otvorenu platformu

Foto: Profimedia/AFP/Prakash SINGH

Džek Dorsi, bivši izvršni direktor i osnivač Twittera, pokrenuo je novu platformu društvenih medija pod nazivom Bluesky.

Ideja iza ove društvene mreže je da se korisnicima omogući da izgrade zajedničku i otvorenu platformu društvenih medija.

Aplikaciji je trenutno moguće pristupiti ukoliko dobijete pozivnicu, jer se nalazi u beta testiranju. Ipak, od juče je dostupna u Apple prodavnici, a developeri svakog dana omogućavaju pristup sve većem broju korisnika.

Bluesky je prvobitno zamišljen kao "decentralizovana društvena mreža" još 2019. godine i trebalo je da bude produžetak Twittera, ali je kasnije odlučeno da će platforma ipak biti samostalna.

Bluesky-jev interfejs je sličan Tvitteru sa malim razlikama poput pitanja "Šta ima?" u polju za tekst umesto "Šta se dešava", ali pojednostavljuje proces uključivanjem dugmeta plus za dodavanje 256 znakova sa opcijom za dodavanje fotografija.

Takođe će navodno omogućiti korisnicima da vide ažuriranja na početnoj vremenskoj liniji sa fidovima podeljenim na postove i postove i odgovore.

Ali ako su ove dve aplikacije toliko slične, zašto bi neko želeo da pređe na Bluesky?

Odgovor na ovo pitanje, makar za Dorsija, stigao je 2021. godine kada je počeo da promoviše ovu Bluesky ideju usred zabrane bivšeg predsednika Donalda Trampa na Twitteru.

Dorsi se tada pitao da li je zabrana bila ispravan potez. Dorsi je rekao kako bi Twitter trebalo da razmotri kako njihova usluga može da stvori štetu, i da je potrebno više transparentnosti oko toga kako moderiraju sadržaj, jer su to stvari koje "ne mogu narušiti besplatan i otvoren globalni internet".

Dorsi je rekao da je njegovo uverenje da će se Bluesky odvojiti od Twittera na način koji će usporiti moderiranje sadržaja na većim platformama i smanjiti količinu moći koju imaju kada odlučuju ko je odgovoran za moderiranje tog sadržaja.

Sada će ta moć biti u rukama korisnika, a ne kompanije koja je društvenu mrežu napravila.

(Telegraf.rs)