TikTok potvrdio da njihovi zaposleni mogu odlučiti šta će postati viralno

Činjenica da kompanija promoviše određene video snimke, da bi poboljšala odnose sa kreatorima i kompanijama, više nije samo javna tajna

Foto: Tanjug/AP

TikTok je potvrdio Forbsu da neki od njihovih zaposlenih imaju mogućnost da "pojačaju" video snimke kako bi "uveli poznate ličnosti i nove kreatore u TikTok zajednicu".

Izjava dolazi kao deo izveštaja o TikTok-ovom "Heating" dugmetu, za koje Forbes kaže da se može koristiti za postavljanje odabranih video snimaka na "For You" stranice korisnika, pomažući da se poveća broj pregleda tako što se zaobilazi algoritam koji navodno pokreće TikTok.

Džejmi Favaca, portparol TikToka, rekao je za Forbs da "pojačavanje" određenih video snimaka nije jedini razlog za "Heating".

TikTok će takođe "promovisati neke video snimke kako bi pomogao u diversifikaciji sadržaja" (čitaj: ne žele da vaš fid bude u potpunosti sastavljen od jednog ili dva trenda), rekao je on.

Favaca takođe sugeriše da TikTok to ne radi tako često, tvrdeći da se samo ".002% video snimaka u fidovima zagrejano". Međutim, prema internom dokumentu do kojeg je došao Forbs, "zagrejani" video snimci navodno čine "oko 1-2 procenta ukupnih dnevnih pregleda".

"Zagrejani" video snimci nisu označeni da ih je TikTok "pojačao" kao što je slučaj sa reklamama ili plaćenim objavama, navodi se u izveštaju. Umesto toga, pojavljuju se kao i svi drugi video snimci koje bi algoritam izabrao za vas.

Vest nije nužno iznenađenje. Godinama kruže vesti da je TikTok koristio obećanja o promovisanom sadržaju da ubedi političare i kompanije da koriste njihovu platformu, a kompanije, posebno u muzičkoj industriji, nisu krile da koriste platformu za promociju svojih brendova, piše The Verge.

Ali to takođe znači da TikTok bira pobednike i gubitnike: kreatori i brendovi mogu izgubiti mesto na nečijoj "For You" stranici zbog nekoga ko ima čvršći odnos sa kompanijom. Prema Forbsu, bilo je incidenata u kojima su zaposleni "zagrevali" sadržaj koji nisu smeli, promovišući video snimke prijatelja, partnera, pa čak i sopstvenih naloga.

Kreatori bi takođe mogli da izgube interesovanje za platformu ako njihovi video snimci imaju lošiji učinak u poređenju sa onima koji se pojačavaju, jer nedostatak transparentnosti TikToka oko "grejanja" otežava utvrđivanje koji su video snimci organski došli do vrha.

Video: Otvaranje boce vina pomoću pegle za kosu