Ilon Mask navodno želi da Twitter vrati Vine, aplikaciju koja je zaslužna za popularnost TikToka

Vraćanje aplikacije bi takođe bilo u skladu sa Maskovim navodnim ciljem da se Twitter transformiše u "super aplikaciju" srodnu kineskom WeChat-u

Foto: Shutterstock

Vizija Ilona Maska za Twitter može značiti i vraćanje Vine-a, aplikacije za kratke video snimke koja je nesumnjivo bila zaslužna za popularnost TikTok-a, a koju je kompanija ugasila 2016. godine. Ova aplikacija je bila izuzetno popularna među mladim ljudima, a čitav koncept je bio da su ljudi snimali klipove koji su trajali do 6 sekundi. Kako je TikTok popunio tu rupu nakon gašenja Vine-a, mnogi kreatori sa te aplikacije prešli su upravo na TikTok.

Prema Axios-u, Twitter-ov novi "Glavni Tvit" rekao je grupi inženjera da rade na ponovnom pokretanju koje bi moglo biti spremno do kraja godine. Aleks Hit iz Verge-a, koji je među prvima izvestio da Mask razmatra da pretplata na Twitter Blue bude obavezna za verifikovane korisnike, potvrdio je tu vest.

"I ja sam to čuo, iako nije jasno da li će Vine zaista biti ponovo pokrenut u ovom trenutku", rekao je on.

Iako smo verovatno u fazi u kojoj Mask razmišlja o svim opcijama, sigurno postoje neki dokazi koji ukazuju na to da ozbiljno razmišlja o vraćanju aplikacije Vine. On je anketirao svojih 112 miliona pratilaca na Twitteru da ih pita da li kompanija treba da ponovo pokrene aplikaciju.

Kada je MrBeast, jedan od najpopularnijih Jutrjubera na planeti, rekao da bi bilo "urnebesno" da Mask to uradi, i da se Vine takmiči sa TikTokom, Mask ga je pitao "šta možemo da uradimo da bude bolje nego TikTok?"

Vraćanje aplikacije bi takođe bilo u skladu sa Maskovim navodnim ciljem da se Twitter transformiše u "super aplikaciju" srodnu kineskom WeChat-u.

Međutim, vremenski okvir, poput onog koji je Mask navodno postavio za monetizaciju Twitter-ove funkcije verifikacije, verovatno je nerealan. Prema Axiosu, kompanija nije ažurirala Vine otkako je ugasila aplikaciju pre više od šest godina.

"Potrebno je mnogo posla", rekao je jedan izvor, pozivajući se na sam kod aplikacije. U ovoj fazi, takođe je teško reći da bi Vine zapravo mogao da se takmiči sa TikTok-om ili čak YouTube Shorts-om.

Ogroman uspeh TikToka je rezultat njegovog "For you" algoritma, koji uvek zna koji video snimci će vas zadržati u aplikaciji. Vine nikada nije imao nešto tako, a mnogi od njegovih najplodnijih kreatora prešli su na druge platforme.

(Telegraf.rs)