Nova pravila Google Play prodavnice zabranjuju iritantne ometajuće reklame i lažno predstavljanje aplikacija
Kompanija je najavila promene pravila u nekoliko kategorija kako bi bila konkretnija, s obzirom da programeri zaobilaze postojeća pravila
Google pokušava da reši problem sa agresivnim reklamama koje se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i uopšte loše ponašanje programera i aplikacija u Play prodavnici.
Jedna od promena koja će najviše uticati na svakodnevnu upotrebu telefona su reklame.
Google kaže da će ažurirane smernice, koje će stupiti na snagu 30. septembra, doneti "visokokvalitetno iskustvo za korisnike kada koriste Google Play aplikacije".
Reklame svih formata (video, GIF, statične itd.) više neće moći da neočekivano iskaču preko celog ekrana u aplikacijama ako ne mogu da se isključe nakon 15 sekundi. Postoje neki izuzeci - ako na primer dobrovoljno odaberete da gledate oglas da biste dobili neku vrstu nagradnih poena, ta pravila neće nužno važiti.
Trenutna Googleova politika kaže da se oglasi moraju lako odbiti "bez kazne" i da morate biti u mogućnosti da zatvorite oglase preko celog ekrana, ali je pravilo o 15 sekundi novo. Iako i 15 sekundi nije malo, bar nećete morati da čekate dva minuta da se pojavi malo, teško uočljivo "x", tačno usred igre ili dok pokušavate da uradite nešto drugo.
Nova pravila takođe navode da oglasi ne bi trebalo da budu "neočekivani" i da se pojavljuju odmah nakon što učitate novi nivo ili članak. Trenutna pravila već kažu da oglasi koji izazivaju iznenađenje kod korisnika nisu dozvoljeni, ali nova pravila daju dodatne konkretne primere kršenja smernica.
I smernice za oglase za aplikacije napravljene za decu će biti strože. Iako nema mnogo promena u smislu koje vrste oglasa programeri mogu da prikazuju deci, Google je najavio neke promene u alatima koje programeri koriste za isporuku tih oglasa, počev od novembra.
Google takođe menja način na koji aplikacije mogu da implementiraju i koriste Androidove ugrađene VPN (virtuelne privatne mreže) alate. Aplikacijama neće biti dozvoljeno da implementiraju sopstvene VPN-ove za prikupljanje korisničkih podataka osim ako ne dobiju izričitu dozvolu od korisnika, niti će moći da koriste VPN da pomognu korisnicima da zaobiđu ili promene oglase iz drugih aplikacija.
Google-ova nova pravila uključuju i nekoliko drugih promena. Na primer, programeri će morati da obezbede metod "koji je jednostavan" za otkazivanje pretplate u svojoj aplikaciji ako njihova aplikacija prodaje pretplate.
Google takođe dodaje odeljak u kojem se kaže da aplikacije ne smeju da sadrže pogrešne informacije o vakcinama, neodobrenim tretmanima ili "drugim štetnim zdravstvenim praksama, kao što je terapija konverzije".
Ažuriranje takođe donosi neke promene u jeziku u vezi sa aplikacijama za praćenje, ili "stalkerwareom", tako što se naglašava da svaka aplikacija napravljena za praćenje ljudi mora da koristi određenu oznaku koja govori Google-u šta radi i da aplikacije moraju da kažu da mogu da vas nadgledaju ili prate u opisu Play prodavnice.
Ovakvim vrstama aplikacija je i dalje dozvoljeno da prate samo zaposlene i decu - Google izričito kaže da je korišćenje ovih aplikacija za praćenje nekog drugog, poput supružnika, zabranjeno, čak i ako korisnik tvrdi da je osoba koja se prati toga svesna.
U ažuriranom odeljku "Lažno predstavljanje", Google-ova nova pravila kažu da programeri ne mogu da navode ljude da pomisle da je njihova aplikacija povezana sa nekim "entitetom" ako nije.
Da bi objasnio šta to tačno znači, Google je naveo nekoliko primera. Programerima je zranjeno da koriste ikone aplikacije, opise, nazive ili druge elemente u aplikaciji koji bi mogli navesti korisnike da pomisle da je aplikacija povezana sa nekim drugim programerom/kompanijom ili sa drugom aplikacijom.
(Telegraf.rs)