"WhatsApp nezakonito vrši pritisak na korisnike da prihvate njegova nova pravila"
Nove odredbe o zaštiti privatnosti, koje je WhatsApp uveo u januaru, omogućavaju toj aplikaciji da deli neke podatke sa Facebookom i drugim firmama u njegovim vlasništvu
Kompanija WhatsApp, u vlasništvu Facebook, suočila se sa nizom pritužbi Evropske organizacije za zaštitu potrošača i drugih grupa zbog ažuriranja svojih odredbi o zaštiti privatnosti, što je izazvalo globalno negodovanje i čak prelazak nekih korisnika na rivalske aplikacije kao što su Telegram i Signal.
WhatsApp je u januaru uveo nove odredbe o zaštiti privatnosti, koje mu omogućavaju da deli neke podatke sa Facebookom i njegovim drugim ćerkama firmama. Tada je rečeno da najnovije izmene omogućavaju korisnicima da komuniciraju sa kupcima i da takve izmene neće uticai na privatne konverzacije.
Evropska organizacija za zaštitu potrošača i njenih osam članica kritikovali su promenu i podneli su žalbu Evropskoj komisiji i Evropskoj mreži za zaštitu potrošača, navodeći da WhatsApp nezakonito vrši pritisak na korisnike da prihvate njegove nove politike.
- Sadržaj ovih obaveštenja, njihova priroda i tajming, stvaraju neprimeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU o nepoštenoj trgovinskoj praksi - navodi se u zajedničkom saopštenju ovih organizacija.
- WhatsApp nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promena. Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uslove ugovora i komercijalnu komunikaciju - dodaje se u saopštenju.
Zatraženo je da Evropska mreža za zaštitu potrošača i evropske vlasti za zaštitu podataka rade zajedno na rešavanju problema sa zaštitom privatnosti i prava potrošača.
(Telegraf.rs/Tanjug)