Kako da kreirate uspešnu aplikaciju
Ključna stvar u pravljenju aplikacije je ideja, odnosno odgovor na večito pitanje iz korisničke perspektive: „Šta ja imam od toga?”
Da bi aplikacija živela i rasla, mora da ima cilj, razlog postojanja i – one kojima rešava problem. Ukratko, treba da ima zadovoljne korisnike. Kako učiniti da vaša aplikacija, sa svakim preuzimanjem, nekome olakša život?
Ubedite druge da je vaša aplikacija rešenje
Prvo, koliko god vaša ideja bila dobra i vi znali da će promeniti nečije gledanje na problem, potrebno je da i drugi u to poveruju. Morate da stvorite kredibilitet. Ne zaboravite da svaku aplikaciju prodajete barem dva puta: prvo investitorima, pa tek onda korisnicima.
Saslušajte svačije mišljenje
Drugo, potreban vam je plan. Aplikaciju morate da osmislite, napravite, testirate, a onda unapređujete. To traži vreme i mnogo strpljenja.
Zato svaki korak ispitujte. Slušajte svačije mišljenje. Razgovarajte s prijateljima, porodicom – sa svima. Ne propuštajte priliku da svoju ideju predstavite stručnjacima iz industrije informacionih tehnologija i svojim kolegama, bivšim i sadašnjim. Napravite onlajn anketu.
Iskoristite svaku priliku da čujete nezavisno mišljenje i svaku kritiku saslušajte kao konstruktivnu.
Kada ste predugo u materiji, lako se dogodi da previdite očigledan nedostatak, zato ovoj fazi pristupite vrlo studiozno.
Kreirajte brend koji prevazilazi jednu aplikaciju
Osim same aplikacije, sa funkcionalne strane, ne zaboravite i brend koji potencijalno stvarate. Zato je sve važno: i ime i znak i poruka koju inicijalno šaljete. Ništa ne prepuštajte slučaju. To je vaš treći korak.
Treba da razmišljate tako da vaš brend može da preraste samu aplikaciju i postane mnogo više. Tako ga i gradite. Ako od početka stvari postavite ovako, onda ćete sagledati širu sliku i lakše i prirodnije smestiti aplikaciju u univerzum koji stvarate.
Prilagodite aplikaciju korisniku i učinite je bezbednom
U idealnoj postavci, pronaći ćete nišu koju niko drugi na tržištu nije pokrio. Taj prostor morate učiniti svojim i postati budući ključni konkurent za sve ostale. U tome ćete najlakše uspeti kroz poznavanje korisnika i njihovih (pre svega onlajn) navika.
Glavni i neophodni element je podrška. Pokrijte sve tačke bezbednosti i učinite svoju aplikaciju bezbednom za svakog korisnika. Ne uslovljavajte, ne insistirajte na dodatnim pretplatama, dajte mogućnost da korisnik aplikaciju prilagodi sebi. Sve to će učiniti da izgradite snažan i dugoročan odnos.
Tražite investitore i ne odustajte
Tada stižete do finansija. Najčešći je slučaj da su vam potrebna dodatna sredstva. Investitori su danas vrlo otvoreni da ulažu u IT, ali morate da pronađete zajednički jezik. Ne odustajte, bez obzira na to koliko puta su vas odbili. Ako ste sigurni u svoj proizvod, pravi saradnik će se pojaviti.
Kreirajte tim od potencijalnih korisnika aplikacije
Na kraju, svaka aplikacija mora da ima i tim koji stoji iza nje. Biće lakše ako su vaši saradnici oni koji su i potencijalni korisnici vašeg proizvoda, zato se potrudite da vaše kolege – osim potrebnih znanja – budu i dovoljno slični onima koje želite da oduševite. Ako su vaši ciljevi internacionalna pokrivenost, onda takvi treba da budu i oni sa kojima osvajate različita tržišta.
Najvažnije je: kada jednom počnete, ne zaustavljajte se. Pre svega – učite. Profesionalna škola za razvoj aplikacija će vam pružiti sva znanja potrebna za stvaranje, razvoj i plasiranje aplikacija, i pružiće vam i teorijsku i praktičnu podršku na svakom koraku. Ne propustite priliku da izbegnete dečje bolesti IT industrije i postanete stručnjak u svom polju.
Aplikacije su sadašnjost i budućnost IT-ja. Zato na vreme zauzmite svoje mesto u ovom uzbudljivom svetu.
(Telegraf.rs/PR)