NEKAD HIT SADA ŠIT: MMO igricama preti istrebljenje?
Mnogi se okreću "free-to-play" sistemima, gde je sama igrica besplatna, a novac se zarađuje od takozvanih mikro transkacija, gde igrači kupuju pojedine stvari kako bi unapredili svog lika ili vozilo
Pre samo nekoliko godina spekulisalo se da je MMO budućnost gejminga. Skoro svaka veća softverska kuća ili je imala ili je spremala MMO naslov. Iako su neki od njih imali manje zapažen uspeh, nijedan nije uspeo da se održi kao "World of Warcraft".
Međutim, u poslednje vreme i nepobedivi WoW počeo je da gubi korisnike, i to rapidno. Samo u poslednja tri meseca, ovu igru napustilo je oko 1.1 miliona igrača, dok je u poslednjoj godini otišlo njih 2 miliona.
BioWare je pokušao da igricom "Star Wars: The Old Republic" parira Blizardovom gigantu, ali u ovom trenutku Star Wars aktivno igra nešto manje od milion ljudi i pored utrošenih 200 miliona dolara za razvoj te igrice.
Budući da je WoW navikao da gubi igrače pred izlazak nove ekspanzije, u Blizardu se preterano ne brinu oko pada igranosti.