Sedam poslovnih lekcija za mlađe od 30 godina

Bilo da započinjete profesionalnu karijeru ili stvarate svoju prvu kompaniju, ovi saveti će vam pomoći

Možda ste mnogo naučili iz knjiga, za vreme školovanja, ili iz saveta koje ste dobili, ali nemate stvarnog iskustva. Postoje stvari koje možete da naučite bilo kada, ali određene informacije mnogo će vam pomoći ako ih prihvatite što ranije.

Dakle, šta je potrebno da znate na samom početku?

Najvažniji su pravi ljudi

Niko ili gotovo niko uspeh nije stvorio sam. Čak i ako vašu kompaniju trenutno činite samo vi, tu su savetnici, saradnici, prodavci, prijatelji, porodica… svi oni koji vam pomažu da ostvarite svoj dugoročni cilj.

Zato u svakom trenutku budite svesni toga koliko su svi ti ljudi važni. Zato morate da naučite ko vam je zaista potreban i čiji savet je vredan slušanja. Na početku dajte sebi dovoljno vremena da temeljno procenite ko su ljudi s kojima ćete sarađivati.

Nećete u svemu uspeti – i to je u redu

Koliko god znali i koliko god se pripremali, biće i neuspeha. Nemoguće je da svaka strategija uspe i da svaki proizvod odmah preplavi tržište. Neke ideje će na papiru izgledati odlično, ali ih nikada nećete ostvariti.

Zato prihvatite i neuspeh kao sastavni deo uspeha. To je važna lekcija i prava prilika da nešto naučite. Morate i da ne uspete i nastavite dalje.

Vreme je najvažniji resurs

„Vreme je novac” – fraza je koju svi znate i koja je potpuno tačna. U stvari, to znači da ako neki posao započnete na vreme, imaćete više prostora da ispitate i otklonite sve nedostatke i čitav projekat razradite do što sitnijih detalja. Isto je i s planiranjem na dnevnom nivou – ako svoje vreme iskoristite do maksimuma, postići ćete više, svakoga dana. A što detaljnije budete planirali obaveze, ostajaće vam više vremena za uživanje.

Precizna komunikacija može da spreči ili reši svaki problem

Ukoliko se na vreme jasno ukaže na potencijalne probleme, lakše ćete ih i otkloniti. Kada se podigne tenzija, trudite se da u komunikaciji budete jasni i precizni, bez obzira na to da li se izvinjavate za grešku, objašnjavate šta se desilo ili predlažete kompromisno rešenje.

Težnja savršenstvu sprečava napredak

Poslovanje se kreće skoro trčećim korakom i zato nema vremena za odlaganje. Time što čekate da svi detalji budu dovedeni do perfekcije konkurenciji omogućavate da zauzme vaše mesto.

Budite fleksibilni i otvoreni za nove pristupe. Ako u pravom trenutku plasirate svoj proizvod ili uslugu, dopustite sebi da manje nedostatke otklonite usput. Uostalom, ne znate da li ćete uspeti sve dok ne pokušate. Baš sada.

Svaka ideja mora da bude upotrebljiva

Bez obzira na to koliko ideja deluje savršeno, vredna je samo ako postoji neko kome je potrebna. Vaš revolucionarni novi proizvod mora da ima svoje korisnike; u protivnom, bacili ste i novac i vreme. Zato ispitujte tržište i budite spremni da mu se prilagodite.

Niko ne zna sve

Ma koliko da ste do sada naučili, uvek postoji više. Uvek možete da budete bolji preduzetnik, uvek postoje nove veštine koje su vam potrebne. Neka prihvatanje novih znanja bude deo vaše svakodnevice. Inspirišite i druge da se ugledaju na vas. Tako će čitav tim postajati sve bolji.

Što ranije prihvatite ove savete, više ćete vremena imati da ih primenjujete i manje prilika da ne uspete u ostvarivanju svojih poslovnih ciljeva. Čak i ako pogrešite, imaćete prostora da to ispravite. Na kraju, budite spremni da najviše učite iz sopstvenih grešaka. Tako ćete – kroz sopstveno iskustvo – postajati još bolji. U svakom poslu i u svakom trenutku.

(Telegraf.rs)