Ove fraze ne smete koristiti u naslovima mejlova

Daćemo vam nekoliko primera kako biste znali šta da izbegavate

Kako se izboriti s ogromnim brojem različitih poruka koje vam svakodnevno stižu na imejl? Teško je napraviti kategorije i filtere koji će zaista prepoznati važnost svake od njih, ali jedno je sigurno. Ono na šta ćete sigurno uvek obratiti pažnju jeste naslov, odnosno subject.

Upravo to je ono što definiše dobar prodajni mejl – u tom kratkom redu, od pedesetak karaktera, leži ključ uspeha. Ako navedete primaoca poruke da je otvori i pročita, smatrajte da ste završili više od 50% posla.

S druge strane, postoje neke „eksplozivne” reči koje će odbiti ne samo osobu kojoj ste poslali mejl, već i server, koji može prepoznati mejl kao spam. Daćemo vam nekoliko primera kako biste znali šta da izbegavate.

„Sreda”

...ili bilo koji drugi dan u nedelji. Šta god želite da kažete, sigurno postoji bolji način nego da navedete samo jednu reč koja će već do sledeće sedmice postati pravi košmar za traženje kroz sanduče.

Uvek je poželjno u predmet staviti opis, pa tako, ukoliko vam je u sredu potreban slobodan dan, možete napisati „promene smene u sredu” ili „slobodna sreda”. Trudite se da vam naslov mejla uvek sadrži bar dve ili više reči, jer u suprotnom ćete uvek imati problem kada budete pretraživali mejlove, budući da će vam baš ta „sreda” i svi odgovori na nju praviti nepotrebnu gužvu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ne, ne, ne. Neuredno je i komplikovano, a u nekom trenutku ćete sigurno prevideti koji je bio originalni naslov. Ukoliko se naviknete na ovakav način komunikacije, preglednost u vašem sandučetu će postati izuzetno loša. Uskoro nećete moći da se snađete među hrpom novih poruka koje vam neprestano stižu.

Ili izbrišite sve i ostavite samo jedno „re:” ukoliko želite da primalac poruke zna da odgovarate na prethodnu poruku, ili jednostavno napišite novi naslov i očistite sve prethodno.

Korišćenje „?????” ili „!!!!!”

Postoji jednostavno objašnjenje zašto ne treba koristiti uzastopne znakove pitanja ili uzvika u naslovu mejla: nepristojno je! Ukoliko u pisanoj komunikaciji i poslovnoj korespondenciji koristite velika slova ili ovakve nizove, rizikujete, jer to može biti protumačeno kao da vičete, a takav utisak sigurno ne želite da ostavite.

Kad je nešto zaista važno, dovoljno je da naznačite u naslovu da je „hitno”. Loša opcija je da pošaljete samo to u naslovu, bez ikakve naznake onoga o čemu se radi. Osećaj koji izazivaju takve poruke može biti još gori, jer podstiče anksioznost. Potrudite se da izbegnete ovaj diskurs po svaku cenu.

„Marko ovde”

Jovan, Milica, Ivana… Ukoliko šaljete mejlove, ne zaboravite da primalac zna ko ga je poslao čim poruka dospe u sanduče . To što ćete se predstaviti u naslovu mejla ne govori mnogo, a poenta pisanja predmeta mejla jeste da dâ neku osnovnu informaciju pre nego što osoba kod koje je mejl stigao otvori i pročita celo elektronsko pismo.

Pročitajte to što ste napisali ili razmislite o poruci koju šaljete, a potom napišite kratak opis toga u naslovu. Ime samo po sebi ne dolazi u obzir, a ovakav postupak govori samo o tome da niste upoznati sa funkcionisanjem servisa za dopisivanje.

Ovo su samo neki početni saveti koji će vam pomoći da strukturirate svoju poruku i njen naslov tako da zapravo navedete osobu kod koje je ona stigla da je otvori i pročita. Ako zaista želite da ostavite dobar utisak, onda počnite da istražujete najbolje primere i studije slučaja. Imejl kampanje su nešto što je sada izuzetno aktueno, a ukoliko je to nešto čime biste se bavili, upišite obuku za komunikaciju na internetu i digitalni marketing i opremite se svim znanjima i alatima koji će vam biti potrebni da biste se upustili u taj posao.

(Telegraf.rs)