Verizon zvanično preuzeo Yahoo: Marisa Majer napustila čelo kompanije sa 127 miliona dolara nadoknade!
Današnjim zaključivanjem prodaje Yahoo-a, završava se 21-godišnje postojanje te kompanije na berzi
Američka telekomunikaciona kompanija Verizon završila je posao vredan 4,5 milijardi dolara za preuzimanje internet poslovanje Yahoo-a kojim se predviđa uvođenje novog rukovodećeg tima u nastojanju da poveća prihod od oglašivača u jednom od najpoznatijih internet brendova.
Današnjim zaključivanjem prodaje Yahoo-a, završava se 21-godišnje postojanje te kompanije na berzi.
Time se takođe završava petogodišnje vođstvo generalne direktorke Yahoo-a Marise Majer, koja se neće priključiti Verizonu.
Ona napušta Yahoo s paketom nadoknade od 127 miliona dolara, uključujući isplatu otpremnine i deonice kompanije, što će dobiti po potpunom okončanju posla preuzimanja.
Yahoo mail i druge digitalne usluge kao što su sport, finansije i vesti će voditi Tim Armstrong koji je vodio AOL. Armstrong će sada biti generalni direktor nove Verizonove ćerke firme nazvane "Oath", u kojoj će biti Yahoo i razne usluge AOL-a.
Verizon ne dobija udeo Yahoo-a u dve azijske internet kompanije Alibaba Group i Yahoo Japan. Taj udeo ulazi u okvir novoformirane kompanije nazvane Altaba, koja će takođe naslediti Yahoo-ovih osam milijardi dolara u novcu i bilo koja isplate koje će možda morati da daju po tužbama raznih deoničara protiv Yahoo-a uoči prodaje.
Deonicama Altabe će početi da se trguje na berzi iduće nedelje, a deonicama Yahoo-a će se poslednji put trgovati u petak.
Verizon največi američki provajder bežičnih komunikacija, računa na kombinaciji Yahoo-a i AOL-a da izgradi alternativu na rapidno rastućem tržištu digitalnog marketinga kojim sada dominiraju Google i Facebook.
Yahoo je nekada bio jedna od vodećih internet kompanija, ali poslednjih godina pod pritiskom konkurencije gubi položaj tržištu.
Prihodi Yahoo-a od reklama su bili u padu tokom većeg dela protekle decenije.
Kompanija je Marisu Majer preotela od Google-a 2012, u nadi da će ona da preokrene taj pad, ali ona u tome nije uspela, iako je investirala milijarde u kupovinama čiji je cilj bio da Yahoo postane veći igrač na tržištu reklama na mobilnim telefonima.
Do kraja prošle godine godišnji prihodi Yahoo-a su opali na 3,5 milijarde dolara, kada se oduzmu provizije za reklame, što je 35 odsto manje od vrhunca 2008. godine. Poređenja radi, prihodi Google-a prošle godine iznosili su 73 milijarde dolara.
Uprkos teškoćama kompanije, vrednost akcija Yahoo-a na berzi više se nego utrostručila dok je Majer bila generalni direktor, što je generisalo bogatstvo deoničara od više od 30 milijardi dolara. Većina tog rasta podstaknuta je udelom Yahoo-a u Alibabi, kineskoj kompaniji elektronske trgovine čija snaga je rasla dok je Yahoo-ova bledela.
(Telegraf.rs / Beta)