Došla je na čelo Yahoo-a sa platom od 900.000 nedeljno: Gigant je propao, ali je ona zaslužila svaki dolar
Marisa Majer je posebna priča u svetu medija, marketinga i informacija
Kada Yahoo sledeće nedelje bude prisvojen od strane kompanije Verizon Communications, to će označiti kraj petogodišnje ere u kojoj je dominirala Marisa Majer, generalna direktorka Yahoo-a koja je zarađivala 900.000 dolara nedeljno.
Ako ovoj ženi daju otkaz, DOBIĆE 122 MILIONA DOLARA!
Ona je u Yahoo-u zaradila skoro 250 miliona dolara, što je ogromna suma čak i za standarde Silikonske doline, piše "Wall Street Journal".
Majerova je proglašena spasiocem Yahoo-a kada je 2012. godine napustila Google. Međutim, tokom njenog upravljanja Yahoo je bio suočen sa dva najveća hakerska napada u istoriji, koji su ugrozili na stotine miliona ljudi. Mnogi su mislili da je sve gotovo, da se neće izvući.
Baš zbog tih napada Yahoo su napustili oglašivači, a korisnici prešli na alternative kao što su Google, Facebook... Yahoo je morao da kaže zbogom čak polovini zaposlenih, zbog čega je kompanija značajno oslabila, pa je jedino rešenje bila prodaja.
900.000 DOLARA NEDELJNO, A MISIJA NEMOGUĆA
Postavlja se pitanje, zbog čega je Marisa Majer dobijala 900.000 dolara nedeljno?
Odgovor je, kao i na sve u i oko Yahoo-a, komplikovano. Razlog za to se delimično krije u "never-lose" strukturi modernih kompenzacionih paketa, ali i u dve dalekovide investicije koje je davno napravio jedan od osnivača Yahoo-a, Džeri Jang.
Ako je sudeći po Yahoo-ovoj vrednosti na berzi, Majerova je zaslužila svaki peni koji je zaradila, jer se tokom njenog upravljanja vrednost deonice utrostručila. Vrednost deonica Yahoo-a 16. jula 2012. godine, dana kad je Marisa počela da radi, bila je 15,65 dolara, da bi danas vredela 50,60 dolara.
Majerova je platu uglavnom dobijala u deonicama, pa je zajedno sa drugim investitorima ubirala plodove svog rada kad god bi njihova vrednost skočila.
ČUDO OD ŽENE, KODOVI NA STENFORDU, TROJE DECE
Marisa je među direktorima i šefovima u Silikonskoj dolini poznata kao superžena koja je završila računarske nauke na Stenford univerzitetu, koja piše kodove za programe iz zabave, a pritom podiže troje male dece i fenomenalno izgleda u kreacijama Oskara de la Rente.
- Ona je atraktivna generalna direktorka koja je pokušala da donese uzbuđenje i glamur u Yahoo-u. Koliko god da je težak njen posao bio, ona nije imala vremena za odmor. Da je Majerova ružni muškarac, bila bi heroj - izjavila je Marta Džozefson, partner u kompaniji Egon Zehnder koja se bavi pronalaženjem radnika i koja je Majerovoj pomogla da pronađe nekoliko svojih najbližih saradnika.
Kroz kombinaciju akvizicija i zapošljavanja, Majerova je drastično proširila Yahoo-ov mobilni tim koji je stvorio popularne aplikacije kao što su Yahoo Weather i Yahoo News Digest, ali je takođe poboljšao ono što čini srž ove kompanije, a to su mejlovi. Međutim, Majerova nije uspela da kod korisnika izazove potrebu da svakodnevno koriste Yahoo i njegove servise, zbog čega je njena petogodišnja vladavina fijasko.
TUMBLR JE BIO GREŠKA, ALI NJENE KOLEGE IMAJU JAKE I POZITIVNE REČI
Marisa je takođe pokušala da se probije na polje društvenih mreža, pa je za 1,1 milijardu dolara 2013. godine kupila Tumblr koji je doneo samo troškove.
Međutim, stručnjaci tvrde da je njena najveća greška bila to što je zaposlila svog bivšeg kolegu iz Google-a, Henrika de Kastra, kao izvršnog direktora koji je nadgledao Yahoo-ov advertajzing. Henrik nije ispunio očekivanja pa ga je Majerova otpustila 14 meseci kasnije, što je dovelo do toga da je Yahoo morao da plati 58 miliona dolara odštete, a prema sudskim podacima, on je ukupno dobio 108 miliona dolara.
Uprkos "neuspehu" Marise Majer, nju su kolege veoma cenile i poštovale.
- Čisto sumnjam da bi bilo ko uradio bolji posao u transformisanju kulture i pokušaju da popravi Yahoo - izjavio je Piter Monako, potpredsednik inženjering odeljenja u Yahoo-u.
(Telegraf.rs)