Facebook lovio depresivne i nesrećne ljude i te podatke prodavao kako bi vas bombardovao reklamama
U internom izveštaju koji su pripremili Facebookovi direktori, a koji je pribavio "The Australian", piše da kompanija nadzire objave i fotografije u realnom vremenu kako bi odredio kako se mladi ljudi osećaju
Dokumenti u vlasništvu Facebooka u kojima piše da je društvena mreža oglašivačima pokazala da ima mogućnost da prepozna tinejdžere koji se "osećaju nesigurno, bezvredno i kojima treba poboljšanje samopouzdanja", procureli su u javnost.
Facebook ubija lozinke: Evo šta će ih zameniti!
U internom izveštaju koji su pripremili Facebookovi direktori, a koji je pribavio "The Australian", piše da kompanija nadzire objave i fotografije u realnom vremenu kako bi odredio kada se mladi ljudi osećaju da su "pod stresom", "poraženo", "preplavljeno", "anksiozno", "nervozno", "glupo", "blesavo", "beskorisno" i na kraju kao "gubitnici", piše "The Guardian"'.
"The Australian" je istakao da su dokument pripremila dva direktora u australijskoj kancelariji Facebooka, Dejvid Fernandez i Endi Sin. U dokumentu je navodno objašnjeno kako društvena mreža prikuplja psihološke podatke o srednjoškolcima, studentima i mladim Australijancima i Novozelanđanima. Sin je u Facebooku zadužen za odnose s oglašivačkim agencijama.
Prezentacija koju je pribavio "The Australian", međutim koji je nije i objavio, navodno je napravljena za jednu od najvećih australijskih banaka, a u njoj stoji da Facebook ima bazu podataka o mladim korisnicima Facebooka - 1,9 miliona srednjoškolaca, 1,5 miliona studenata i tri miliona mladih zaposlenih Australijanaca.
Facebook poseduje informacije o promenama raspoloženja svojih mladih korisnika koje se temelje na 'internim Facebookovim podacima" koji nisu javno dostupni.
Facebook je na pisanje The Australiana odgovorio s dve pisane izjave. U prvoj su se izvinili i rekli da je otvorena istraga o predmetu.
- Želimo da razumemo šta je pošlo loše pa ćemo shodno tome preduzeti disciplinske i druge akcije - rekli su iz Facebooka. Međutim, u drugoj je izjavi Facebook kritikovao "The Australian" zbog "navođenja na krive zaključke", tvrdeći da kompanija ne poseduje alate koji bi omogućili izdvajanje korisnika na temelju njihovog emotivnog stanja.
Društvena mreža je rekla da su dokumenti nastali na temelju istraživanja koje je sproveo Facebook i podelio s oglašivačem. To je istraživanje navodno trebalo da pomogne marketinškim kompanijama da bolje shvate kako se ljudi izražavaju. Facebook je odbio da isključi mogućnost da su slična istraživanja o emotivnoj ranjivosti tinejdžera sprovedena za oglašivače i marketinške kompanije na tržištima izvan Australije.
U internoj prepisci iz Facebooka koju je video "The Guardian" stoji da je jedan visoko pozicionirani radnik Facebooka pisanje "The Australiana" otpisao kao "huškačko".
Prema pisanju "The Australiana", oglašivači su mogli da saznaju da li je korisnik u vezi ili ne, gde se korisnik nalazi, koliko prijatelja ima i koliko često pristupa Facebooku putem telefona i kompjutera. Novine tvrde da Facebook takođe ima informacije o korisnicima koji raspravljaju o svom izgledu i samopouzdanju te o vežbanju i gubitku viška kilograma.
Facebook može da analizira i kako korisnici izražavaju svoje emocije te kako komuniciraju vizuelnim putem.
(Telegraf.rs)