Evo kako da olakšate sebi i organizujete vreme bez problema

Organizacija može biti komplikovanija nego što zvuči, pa ćemo vam dati nekoliko saveta kako da je uvek lako sprovedete u delo

Vreme je nešto čega nikada nemamo dovoljno. Bilo da se spremamo za posao, planiramo odmor ili imamo rok za predaju određenog projekta na kom radimo, jednostavno nam je uvek potreban bar jedan sat, dan ili nedelja više.

Trik je, naravno, uvek u dobroj organizaciji. Koliko god da vam se čini da vremena nikada nema dovoljno, to je zapravo nepromenljiva konstanta na koju vi apsolutno možete da utičete. Kada ćete šta uraditi i kako ćete rasporediti obaveze, to je samo na vama i ni na kome drugom.

Naravno, organizacija može biti komplikovanija nego što zvuči, pa ćemo vam dati nekoliko saveta kako da je uvek lako sprovedete u delo.

Planirajte pet sati dnevnih aktivnosti

Ukoliko ste ikada radili, učili ili bili predani jednoj aktivnosti duže od nekoliko sati, onda vrlo dobro znate da su ometajući faktori često deo koji ne možete da zanemarite. Zato budite pametni i planirajte četiri do pet sati aktivnog rada. Predvidite ometanja i planirajte kada ćete se posvetiti rešavanju usputnih problema.

Ne zamerajte sebi

Nekada ćete biti u stanju da radite ceo dan, produžite radno vreme i zaglavite do kasno u noć, jer imate inspiraciju, gužvu ili jednostavno imate dovoljno energije da završite sve što ste imali. Drugim danima jednostavno vam neće biti do rada.

Nikada nemojte to zamerati sebi. Iskoristite svaki nalet energije i vremena koji osetite, jer ne možete znati kada će doći sledeći. Kada uhvatite ritam, nemojte da prestajete, ali svakako, kada osetite da jednostavno nemate više snage, opustite se. Nema tog posla koji se ne može nadoknaditi.

Cenite svoje vreme

Svaki trenutak koji uložite u sebe vredi mnogo više nego što vi mislite. Ukoliko ne znate kako drugačije, gledajte vreme kroz novac koji ulažete, zarađujete i konačno – trošite. Ne dozvolite da bilo ko pokušava da organizuje vaš život, već preuzmite kontrolu nad svim što radite i rasporedite obaveze tako da svi rokovi budu poštovani, a vaša sloboda zagarantovana i zaslužena.

Zaboravite na multitasking

Ljudi širom sveta se hvale kako su odlični u istovremenom baratanju mnoštvom obaveza. Međutim, nema ničeg dobrog u tome što ste prinuđeni da radite tri posla u isto vreme i nijednom ne možete da se posvetite do kraja.

Istraživanja, a i iskustvo su pokazali da je to samo način da izgubite koncentraciju i podelite pažnju tako da nijedan projekat za koji ste zaduženi ne dobije vaš maksimum. Razmislite ponovo – da li zaista to želite? Naravno da ne želite.

Rasporedite obaveze tako da na svaku potrošite određeno vreme, ali da ih sve obavite do kraja radnog dana, tako da možete bezbrižni i odmorni da odete kući. Ne trudite se da ih spajate u jednu i završavate u isto vreme. Budite koncizni i konkretni.

Ovi saveti će vam sigurno pomoći da bolje rasporedite obaveze i organizujete se tako da nijedan aspekt vašeg života ne pati. Budite sigurni da je dobra organizacija ključ svakog posla, a ako pretendujete na neke više pozicije tokom života, onda je važno da u tome budete dobri.

Poslovi koji iziskuju najviši stepen koncentracije i organizovanosti često su i najbolje plaćeni. Ako smatrate da ste vični organizaciji, upišite strategijski menadžment i počnite da gradite karijeru na veštinama koje su vam urođene i koje će se sigurno dobro ceniti.

(Telegraf.rs)