Šta marketinški menadžeri mogu da nauče od jednog od najboljih košarkaških trenera? Otkrijte tajni sastojak koji donosi uspeh
Kako se trener K. i njegov tim spremaju za drugi NCAA turnir, mediji širom sveta su odlučili da „upere svetla“ u njega i njegov stil uspešne komunikacije
Povezivanje s mlađim generacijama oduvek je bilo izazov. Već vekovima stariji ljudi osećaju kao da mladi govore nekim drugim jezikom, a s ubrzanim razvojem tehnologije i novih načina komunikacije taj raskol među generacijama postaje sve vidljiviji i veći.
Premošćivanje ovog jaza je ono što čini Majka Kšiševskog, trenera tima Djuk blu devils, tako izvanrednim. Trener K, kako ga odmila zovu igrači i navijači, poznat je po izgradnji kvalitetnih odnosa s mladim igračima, uprkos tome što je oko 50 godina stariji od njih. On je takođe dokazao koliko je uspešan u svom poslu tako što je vodio svoju ekipu na pet nacionalnih prvenstava, što je drugi najveći uspeh u istoriji košarke na koledžima.
Tajna uspešne komunikacije omiljenog trenera
Kako se trener K. i njegov tim spremaju za drugi NCAA turnir, mediji širom sveta su odlučili da „upere svetla“ u njega i njegov stil uspešne komunikacije.
Kako se navodi u članku koji se nedavno pojavo u „Njujork tajmsu” (The New York Times), ovaj uspeh u komunikaciji proističe pre svega iz njegove sposobnosti da govori jezikom svojih igrača.
Kšiševski voli da koristi popularne aplikacije kao „Bitmodži“, koje omogućuju korisnicima da stvaraju sopstvene emotikone. Ovi emotikoni mogu da se upotrebljavaju na društvenim medijima i u SMS porukama. Trener K. redovno komunicira sa svojim igračima koristeći svoje bitmodžije, uz kratke, motivacione poruke kako bi igrači znali da on razmišlja o njima.
Primera radi, u pripremi za nedavno održan veliki turnir, trener K. je osmislio emotikone koji su replika slavnog plakata „You Can Do IT“ (Vi to možete). Na plakatu je slika njega s podignutom pesnicom.
„To se zove komunikacija", rekao je Kšiševski. I njegovi igrači potvrđuju da ova vrsta komunikacije veoma dobro funkcioniše.
„Potpuno mi je neverovatno da zamislim da je ovaj čovek napunio 70 godina“, navodi Grajson Alen, jedan od članova tima. „Niko od nas ga ne doživljava tako."
Upotreba bitmodžija je takođe jedan od načina da se objasni kako trener njegovih godina i dalje radi i to veoma uspešno s najtalentovanijim sedamnaestogodišnjacima i osamnaestogodišnjacima. Njegov uspeh u radu sa srednjoškolskim talentovanim igračima je bio veoma važan za njihov put kroz košarku na koledžu u profesionalnu NBA ligu.
Još jedan igrač, brucoš Džejson Tatum, bio je iznenađen kada mu je njegov trener posalo vic na Snapčatu. „Bio sam vrlo iznenađen i pomislio sam: da li je moguće da on zna da koristi Snapčat?"
Tajna uspeha ovog omiljenog trenera jeste u tome što on nije samo čovek koji pokušava da bude u toku sa vremenom u kom živi. Neki su čak i ismevali njegovu ideju da koristi emotikone, viceve i modernu tehnologiju za komunikaciju, ali ovo su samo mali primeri sposobnosti i posvećenosti Kšiševskog, koji se stalno trudi da pronađe nove načine komunikacije koje će njegovi igrači razumeti i ceniti.
Šta marketinški stručnjaci mogu da nauče od Kšiševskog?
Jedna od glavnih pouka za svakoga ko pokušava da dođe do mlađe generacije, bez obzira na to da li kao marketinški stručnjak želite da uspešno komunicirate s mlađom publikom ili ste menadžer koji pokušava da uspešno vodi tim mladih stručnjaka, jeste: „Pokažite da ste zainteresovani. Saznajte šta mladi vole, o čemu pričaju. Koristite te informacije da privučete njihovu pažnju, jer ćete tako imati više mogućnosti da im pokažete da vam je stalo. Kada je reč o izgradnji poverenja, to su sitnice koje se računaju“.
Poseban sastojak uspešne komunikacije
Kšiševski ističe da je u uspešnoj komunikaciji veoma važna emocionalna inteligencija. Emocionalna inteligencija je sposobnost osobe da identifikuje emocije (i svoje i drugih ljudi), da prepoznaje snažne efekte tih emocija i koristi te informacije kako bi usmeravala ponašanje.
Ono što je važno uočiti u ovoj definiciji jeste sposobnost da koristite svoje znanje o emocijama. Dakle, emocionalna inteligencija ne uključuje samo poznavanje toga kako emocije funkcionišu u određenoj situaciji, već i mogućnost da upravljate situacijom tako da se postigne željeni rezultat.
Jednostavno rečeno, emocionalna inteligencija je sposobnost da učinite da emocije rade za vas, a ne protiv vas. Svi međuljudski odnosi zahtevaju određeni ključni sastojak da bi bili uspešni. To je faktor koji donosi razliku u upravljanju promenama. A taj ključni sastojak je poverenje.
Ono što trenera K. čini uspešnim nije samo komunikacija na savremen način, već i činjenica da svi njegovi igrači imaju puno poverenje u njega. A poverenje je važno kako u vašim odnosima s timom, tako i u odnosu s potrošačima.
Kako steći poverenje?
Ljudi dele određene emocionalne potrebe. Obično žude za iskrenim priznanjem i pohvalom. Dobri menadžeri se prvo fokusiraju na pozitivne aspekte i potencijale u svom timu.
Osim toga, korisno je kada je lider upoznat s proverenim „starim načinom" koji dobro funkcioniše pre nego što uvede nove metode.
„Upoznajući svoj tim, njihove izazove i način rada, ne samo da ćete početi da sagledavate stvari iz njihove perspektive... Počećete i da pridobijate njihovo poverenje. S vremenom, oni će biti mnogo spremniji da čuju vaše ideje – i više motivisani da stanu iza njih“, kaže trener K.
Ako želite da postanete uspešan marketinški menadžer, koji ume da vodi komunikaciju i sa svojim timom i s potrošačima, obuka za marketinškog menadžera je pravi izbor za vas.
(Telegraf.rs)