Četiri načina da se nađete u medijima, a da ne platite ništa
Ličnim marketingom se bavimo od malih nogu svakodnevno, na svakom koraku. Bilo da je reč o pokušajima da se dopadnemo simpatiji ili da obezbedimo sebi novi posao, sve se to može podvesti pod odnose s javnošću. Zato ćemo vam dati nekoliko saveta kako da obezbedite sebi kvalitetan i besplatan PR
Čime god da se bavite, sigurno razmišljate o tome kako da što više ljudi čuje za vas i na koji način možete sebi ili kompaniji da obezbedite još više posla. Mnogi to nazivaju PR-om, to jest odnosima s javnošću. Činjenica da je uvek bolja ideja da angažujete stručnjaka nego da se sami time bavite ne znači mnogo ako tek počinjete, jer su šanse da ćete imati dovoljno sredstava da takvo nešto učinite – male.
Ipak, ne brinite, svi mi imamo u sebi malog oglašivača koji samo čeka svoj trenutak da zablista.
Ličnim marketingom se bavimo od malih nogu svakodnevno, na svakom koraku. Bilo da je reč o pokušajima da se dopadnemo simpatiji ili da obezbedimo sebi novi posao, sve se to može podvesti pod odnose s javnošću. Zato ćemo vam dati nekoliko saveta kako da obezbedite sebi kvalitetan i besplatan PR.
Razgovarajte licem u lice
Istina je da smo svi navikli na digitalne medije i na sve prednosti koje nam oni pružaju, počevši od brzine, preko dostupnosti informacija, pa sve do instant komunikacije uvek i svuda. Međutim, ono što često zaboravljamo, a može doneti najbolje rezultate u odnosima s ljudima, jeste dobri stari razgovor licem u lice.
Posećujte konferencije, čujte se ponovo sa starim kolegama i prijateljima s fakulteta, sastanite s njima i popijte kafu ili dve s nekim, te pokušajte da ostvarite stvaran kontakt. Tek tada, kada uživo ispričate svoju priču, plan i cilj, možete očekivati rezultate i, naravno, kasniju preporuku za nove klijente s kojima ćete sarađivati.
Ispričajte zanimljivu priču pravim ljudima
Ukoliko želite medijsku pokrivenost, morate razgovarati s novinarima. Zato je važno da uvek imate pripremljenu dobru priču, s kvalitetnom poentom, koju ćete ispričati pravim ljudima.
Ukoliko se budete kretali u krugu poznanika koji se bave ovim poslom, nikada ne znate kada ćete biti u prilici da naiđete na nekog novinara koji će želeti da vas sasluša. Iako će zvučati nekonvencionalno, potrudite se da to što imate da kažete bude što neobičnije, čudnije, kako bi ostalo upamćeno, ali svakako, ne pokušavajte da lažete, jer ćete se naći u neprijatnoj situaciji.
Dobro osmislite naslov
Ako želite da se vaša priča nađe u novinama ili da na neki način dođe do javnosti, morate imati dobar naslov. Istraživanja su pokazala da upravo on nosi čak 50% važnosti teksta i da se upravo tu prelama odluka da li će tekst biti pročitan do kraja ili neće biti uopšte ni otvoren.
Ova posebnost je osobito primenljiva na vreme u kome živimo, kada se uspešnost naslova meri brojem klikova na njega. –- Zato se potrudite da ljudima uvek ponudite nešto što će ih dovoljno zainteresovati da kliknu.
Budite analitični
Potrudite se da ponudite drugačiji ugao priče, podržan kvalitetnim i istinitim podacima, kako biste ubedili ljude u to da znate o čemu govorite i da imate odgovor na pitanje koje ih muči.
Uzmite za vežbu neku od aktuelnih tema, istražite je dobro, pročitajte sve što je do sada pisano o tome, a potom pokušajte da formirate svoj stav, na osnovu svih relevantnih podataka koje ste prikupili.
Na ovaj način možete privući veću pažnju, posebno ukoliko ponudite nešto što do sada nije pisano, odnosno mišljenje koje je suprotstavljeno aktuelnim stavovima.
Budite otvoreni, komunikativni i iskreni i pre svega dozvolite ljudima da dođu do vas i razgovaraju s vama, kako bi sagledali vašu priču iz svih uglova. Tako ćete moći da promovišete svoj posao i sprovedete bilo koju zamisao koja vam je do sada pala na pamet. Da biste uspeli, svakako će vam biti potrebno bar osnovno znanje iz odnosa s javnošću, koje možete steći ako upišete obuku za PR. Nakon toga neće vam ni biti potrebna pomoć stručnjaka, već ćete moći sami da vodite računa o svom imidžu u javnosti.
(Telegraf.rs)