Apple zaradi 80, Samsung 15, a svi ostali samo 5 odsto ukupnog profita smartfona. Evo koliko para zarađuju na nama
Globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio je oko 53,7 milijardi dolara
Poznata analitičarska kuća, Strategy Analytics, objavila je rezultate svog istraživanja vrednosti tržišta smartfona, prema kojem je sveukupan globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio oko 53,7 milijardi dolara. Od svih tih 53,7 milijardi dolara profita, Apple sa svojim iPhone-ima ostvari blizu 80 odsto, odnosno oko 44,9 milijardi. Na drugom mestu je Samsung koji ostvari gotovo 15 odsto tog iznosa kao profit, dakle 8,3 milijarde dolara.
Treće, četvrto i peto mesto s 1,6% drži Huawei, s 1,5% Oppo i s 1,3% Vivo, dok se svi ostali proizvođači telefona na svetu, od premium ekipe poput LG-ja, HTC-a i Sony-ja, preko Lenova, Xiaomi-ja i ZTE, pa sve do potpunih kineskih marginalaca – grebu za preostali postotak i nešto, odnosno mrvice…
Kako je to moguće, pitate se i zašto se onda, uopšte, svi ovi koji nisu Apple, Samsung, Huawei, Oppo i Vivo bave ovim biznisom?
Ovo pitanje je tim razumnije postaviti ako se uzme u obzir da među spomenutim „sakupljačima mrvica“ postoje proizvođači koji globalno imaju i te kako lep tržišni udeo po pitanju količine prodatih uređaja, često bliske makar nekima od spomenute petorke.
Stvar je u operativnoj margini, koja je – od proizvođača do proizvođača – drugačija, a to je, pojednostavljeno rečeno, upravo ona razlika između ostvarenog prihoda od prodaje i svih troškova. Operativna margina se uvek izražava u procentima.
Ona u stvari označava koliko zarađenog novca od prodaje je kompaniji ostalo kao profit, to jest kao čisti keš iliti zarada na računu. Što je veća – to bolje za kompaniju.
Apple je, recimo, u 2016. ostvario oko 138,5 milijardi dolara prihoda od prodaje iPhonea, a uz operativnu marginu od 32,4% ostalo im je oko 44,9 milijardi profita. Može se, dakle, pojednostavljeno reći da cena koju Apple plati da bi prodao jedan iPhone iznosi 67,6% cene koju kupac za taj isti iPhone plati Appleu.
Samsungova operativna margina za telefone iznosi 11,6%. Tako je Samsung u 2016. ostvario prihod od 71,6 milijardi dolara od prodaje telefona (što je zbog fijaska s Galaxy Noteom 7 manje od 75,2 milijarde ostvarenog prihoda u 2015. godini), pa cena koju Samsung plati da bi prodao jedan svoj telefon u proseku iznosi 88,4% cene koju kupac njima plati da bi ga kupio.
Drugim rečima, Apple plaća najmanju cenu da bi prodao jedan iPhone, zatim Samsung, zatim Huawei i tako dalje… Poznati premium brendovi koji „beru mrvice“ u kolaču profita najčešće plaćaju mnogo više, odnosno „cena prodaje“ jednog telefona je za njih skuplja.
(Telegraf.rs)