Apple zaradi 80, Samsung 15, a svi ostali samo 5 odsto ukupnog profita smartfona. Evo koliko para zarađuju na nama

Globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio je oko 53,7 milijardi dolara

Poznata analitičarska kuća, Strategy Analytics, objavila je rezultate svog istraživanja vrednosti tržišta smartfona, prema kojem je sveukupan globalni operativni profit u 2016. za ovu industrijsku granu bio oko 53,7 milijardi dolara. Od svih tih 53,7 milijardi dolara profita, Apple sa svojim iPhone-ima ostvari blizu 80 odsto, odnosno oko 44,9 milijardi. Na drugom mestu je Samsung koji ostvari gotovo 15 odsto tog iznosa kao profit, dakle 8,3 milijarde dolara.

Ovo niko nije očekivao od Apple-a: Pored uklanjanja "home" tastera, novi iPhone neće imati još jednu stvar koju imaju svi prethodni!

Treće, četvrto i peto mesto s 1,6% drži Huawei, s 1,5% Oppo i s 1,3% Vivo, dok se svi ostali proizvođači telefona na svetu, od premium ekipe poput LG-ja, HTC-a i Sony-ja, preko Lenova, Xiaomi-ja i ZTE, pa sve do potpunih kineskih marginalaca – grebu za preostali postotak i nešto, odnosno mrvice…

Kako je to moguće, pitate se i zašto se onda, uopšte, svi ovi koji nisu Apple, Samsung, Huawei, Oppo i Vivo bave ovim biznisom?

Ovo pitanje je tim razumnije postaviti ako se uzme u obzir da među spomenutim „sakupljačima mrvica“ postoje proizvođači koji globalno imaju i te kako lep tržišni udeo po pitanju količine prodatih uređaja, često bliske makar nekima od spomenute petorke.

Stvar je u operativnoj margini, koja je – od proizvođača do proizvođača – drugačija, a to je, pojednostavljeno rečeno, upravo ona razlika između ostvarenog prihoda od prodaje i svih troškova. Operativna margina se uvek izražava u procentima.

Ona u stvari označava koliko zarađenog novca od prodaje je kompaniji ostalo kao profit, to jest kao čisti keš iliti zarada na računu. Što je veća – to bolje za kompaniju.

Apple je, recimo, u 2016. ostvario oko 138,5 milijardi dolara prihoda od prodaje iPhonea, a uz operativnu marginu od 32,4% ostalo im je oko 44,9 milijardi profita. Može se, dakle, pojednostavljeno reći da cena koju Apple plati da bi prodao jedan iPhone iznosi 67,6% cene koju kupac za taj isti iPhone plati Appleu.

Samsungova operativna margina za telefone iznosi 11,6%. Tako je Samsung u 2016. ostvario prihod od 71,6 milijardi dolara od prodaje telefona (što je zbog fijaska s Galaxy Noteom 7 manje od 75,2 milijarde ostvarenog prihoda u 2015. godini), pa cena koju Samsung plati da bi prodao jedan svoj telefon u proseku iznosi 88,4% cene koju kupac njima plati da bi ga kupio.

Drugim rečima, Apple plaća najmanju cenu da bi prodao jedan iPhone, zatim Samsung, zatim Huawei i tako dalje… Poznati premium brendovi koji „beru mrvice“ u kolaču profita najčešće plaćaju mnogo više, odnosno „cena prodaje“ jednog telefona je za njih skuplja.

(Telegraf.rs)