#IZAZOV2017: Koji trendovi će obeležiti 2017. godinu?

Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža

Content marketing (28 odsto), online marketing i personalizacija sadržaja (po 25 odsto), kao i integrisana komunikacija i mobilni marketing (po 24 odsto), ključni su trendovi koji će obeležiti 2017. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom MASMI Beograd.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 206 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Ispitanici su naveli i da su najveći izazovi sa kojima će se struka susresti u 2017. godini smanjeni budžeti (39 odsto), nestručan kadar (31 odsto), content marketing (29 odsto), ali i personalizacija sadržaja (26 odsto). Sa ovakvim izazovima spremno je da se suoči čak 76 odsto ispitanika.

- Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd nisu neočekivani. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se content marketing ove godine ne nalazi u kategoriji trendova, ali i dalje predstavlja izazov za marketing i komunikacijske stručnjake - istakla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža.

Jovana Tufegdžić, External Communication Executive u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, rekla je tokom panela na temu "Bio jednom jedan trend, kakav trend, strašan trend…" da je oblast komunikacija u proteklih nekoliko godina doživela značajne promene, uslovljene, pre svega, novim tehnologijama koje su omogućile potrošačima da postanu  komunikatori.

- Danas potrošač ima aktivni ulogu i putem društvenih mreža ima priliku da sa javnošću podeli svoje mišljenje o uslugama, proizvodima i drustvenim pojavama uopšteno. To je u velikoj meri oblikovalo razvoj komunikacija te verujem da ćemo i u narednim godinama pažljivo pratiti potrebe medija, potrošača, ali i ostalih zainteresovanih javnosti -  zaključila je Tufegdžić.

Jovana Milićević, Corporate Communications Expert u kompaniji Vip Mobile, navela je da ono što se godinama pominjalo kao izazov - integrisani pristup komunikaciji, sada je stvarnost i samo je pitanje koliko ga dosledno primenjujemo. "Međutim, iako smo iz teorije i iz prakse  shvatili da je integrisani pristup jedini delotvoran, to ne znači da smo savladili sve njegove izazove. Jedan od izazova je i da razumemo da kampanje koje su nama važne, koje su ključne u našim godišnjim komunikacionim strategijama, neće nužno imati i najveći odjek, naročito na novim komunikacionim kanalima, kao što su društvene mreže. Ljudi i iskustva moraju da budu fokus naše komunikacije i naš glavni izazov je kako da postanemo njihov deo" , dodala je Milićević.

- Razvoj i masovna dostupnost visoke tehnologije menjaju nas u svakom segmentu života, pa tako i ulozi potrošača. Da bismo kao industrija bili spremni da odgovorimo na potrebe stasavajuće milenijals i odrastajuće Gen-Z populacije, moramo da razumemo i prethodne i trenutne obrasce njihovog ponašanja - rekao je Nikola Parun, PR, Digital & Media menadžer u agenciji OvationBBDO.

Svi učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija brzim i dinamičnijim i stvorilo je potpuno nove alate koji zahtevaju reakciju u realnom vremenu, kao i da sve to govori da je za uspešno plasiranje poruka neophodno praćenje trendova i predstavlja nejveći izazov struke u narednom periodu.

Pored teme o trendovima, na forumu IZAZOV 2017, govorilo se o stanju na medijskom i marketinškom tržištu zemalja u regionu, u kojoj meri smo spremni da izvozimo kreativne ideje, na koji način će se struka transformisati u narednih nekoliko godina, ali i kako izgraditi poverenje između klijenta i agencije.

Agencija Drive, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe, organizovala je panel na temu "365/24/7 sadržaj", a na kome je, između ostalog, bilo reči šta razlikuje content kampanju u odnosu na kreiranje 365/24/7 sadržaja za brend, koja je uloga influensera u današnjim digitalnim strategijama i ko su današnji kreatori sadržaja.

Poseban segment foruma IZAZOV 2017 bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstavile su i kompanije: Mercator S (IDEA), Vip Mobile, Eurobank, Carnex, IKEA Srbija, AVON, Sberbank, Delhaize Serbia, Vojvođanska banka, Microsoft, Lufthansa Srbija i mnogi drugi.

Forum IZAZOV 2017 podržale su agencije Pioniri Communications, Ovation BBDO, Headline, MASMI Beograd, Direct Media, I&F McCann Grupa, DPC Group, Mullen Lowe&Friends, kao i kompanije Vip Mobile, Eurobank, IDEA, Ušće Shopping Center, Microsoft, Coca-Cola HBC Srbija i Atlantic Grupa – Grand kafa. Kompanija HEINEKEN Srbija ovogodišnji je prijatelj foruma.

Više informacija pronađite na sajtu: www.izazovforum.rs

(Telegraf.rs/ PR)