Komunikacija sa zaposlenima je pokretač poslovne efikasnosti i inovativnosti!

Predavanje Maje Rečnik, kreirano je da polaznicima Londonske škole za odnose s javnošću objasne važnost interne komunikacije u organizaciji, kao i strategije i taktike koje treba primeniti da bi se ona usvojila kod zaposlenih

Maja Rečnik, savetnica za komunikaciju i predavač Londonske škole za odnose s javnošću u Beogradu potrudila se da u svom predavanju na najbolji način objasni važnost interne komunikacije u organizaciji, kao i strategije i taktike koje treba primeniti da bi se ona usvojila kod zaposlenih.

Komunikacija sa zaposlenima je investicija u poslovnu efikasnost

Osnovni zadatak komunikacije sa zaposlenima je da svi saradnici razumeju čime se organizacija bavi, zašto se time bavi i kakva je njihova uloga u organizaciji. Da bi razumeli ulogu moraju detaljno da poznaju svoj posao i da razumeju zašto ga obavljaju tako kako ga obavljaju. Retko se dešava da se tek tako zaposleni uključuju i sarađuju u komunikaciji, potrebno je dati im razlog da vam veruju i da imaju poverenje u vas, što podrazumeva poznavanje poslovnog plana kao i uvek biti korak ispred.

Komunikacija organizacije prema spolja zavisi od komunikacije prema unutra. Ukoliko zaposleni ne razumeju vaše uloge i delovanje organizacije, onda to ne mogu ni klijenti. Problemi, poput reklamacija, pogrešnih isporuka, sporog izdavanja računa, greškama kod proizvoda, posledica su, u većini slučajeva, slabe motivisanosti i niskog nivoa komunikacije, kako međusobne tako i organizacione. Kada želimo da unapredimo organizaciju, potrebni su nam saradnici koji razumeju i žele da te promene sprovedu. A i tada je potrebno dokazati, da će promene doneti korist u budućnosti, inače saradnici neće biti motivisani za iste. Zbog toga potrebno je stvarati kulturu koja uključuje zaposlene, koja im daje odgovarajuće povratne informacije i odgovarajuće ih nagrađuje, finansijski ili nefinansijski.

Podsticanje inovativnosti u organizaciji

"Ovo rešenje ne funkcioniše. Predlažem da uradimo ..." Da li je to često u vašoj organizaciji, da li zaposleni prepoznaju probleme i znaju da definišu i rešenja, ili radije ćute, kako ne bi morali da rade više ili teže, a ponekad im je potpuno prepušteno da poboljšanja i sami sprovode? Da li zaposleni prihvataju odgovornost za svoj rad i za rad cele organizacije ili se češće odriču odgovornosti različitim izgovorima, kako je nemoguće, nisu bili na sastanku, nedostaju im informacije ili nisu znali da su za to nadležni? Stavovi, vrednosti i ponašanje svakog zapslenog stvara zajedničku kulturu organizacije. Da li stavove, vrednosti i ponašanja u organizaciji delimo, imamo zajedničke ciljeve i interese, plovimo istim brodom? Od toga zavisi i uspeh organizacije.

Klasični načini interne komunikacije su se oslanjali na efikasno unutrašnje informisanje i obezbeđivanje povratnih informacija kao i na prilagođavanje načina i kanala komunikacije koji što više odgovaraju saradnicima i garantuju stabilan protok informacija. A kultura sarađivanja ili inovativnosti organizacije predstavlja viši stepen kulture jedne organizacije. Takvu kulturu je moguće razviti tek kada su ispunjene motivacione potrebe zaposlenih, što u osnovi naravno znači i odgovarajuću zaradu. Kada postoje potrebni uslovi za rad, zarada i zaštita, onda zaposleni počinje da razvija pozitivan odnos prema organizaciji i ostalim saradnicima.

U periodu promena, rukovodstvo u organizacijima sve češće je u situaciji da mora da uradi više sa manje. Ali smanjivanje plata i pritisak na saradnike da urade više nije rešenje. Zaposleni moraju da budu deo traženja rešenja sa svojim idejama, predlozima, kroz međusektorosku i interdisciplinarnu saradnju. Takva saradnja angažuje saradnike da postanu deo procesa razvoja proizvoda, usluga i izvođenja promena i unapređenja. Organizacijom koju pokreću ideje zaposlenih i dalje upravlja uprava, same ideje, poboljšanja i sl. dolaze od zaposlenih, ali naravno, na osnovu jasnog poslovnog plana, ciljeva i strategije, koji dolaze odozgo. Nagrada za saradnju je svest o tome da svojim idejama i predlozima mogu da donesu vrednost organizaciji.

Predavanje Maje Rečnik, kreirano je da polaznicima Londonske škole za odnose s javnošću objasne važnost interne komunikacije u organizaciji, kao i strategije i taktike koje treba primeniti da bi se ona usvojila kod zaposlenih.

(Telegraf.rs/ PR)