Evo šta nas očekuje u marketingu u 2017. godini!
Danijel Njuman, glavni analitičar u kompaniji „Futurum riserč” (Futurum Research) i izvršni direktor u „Broudsjut medija grupi” (Broadsuite Media Group), na osnovu svojih analiza i iskustva izdvojio je neke od marketinških tendencija koje možemo da očekujemo i u narednom periodu
Kraj jedne godine i početak sledeće uvek su pravo vreme da se razmatraju postojeći trendovi koji će i u budućnosti opstati, ali i o oni novi, koji nas tek očekuju.
Kada je marketing u pitanju, vidljivost je jedan od aspekata koji se u budućnosti sigurno neće promeniti, navodi magazin „Forbs”. Marketing pre i posle digitalne transformacije vrti se oko toga kako korisnici vide vaše poslovanje.
Danijel Njuman, glavni analitičar u kompaniji „Futurum riserč” (Futurum Research) i izvršni direktor u „Broudsjut medija grupi” (Broadsuite Media Group), na osnovu svojih analiza i iskustva izdvojio je neke od marketinških tendencija koje možemo da očekujemo i u narednom periodu.
Povećana usredsređenost na iskustvo kupaca
Što je obimniji posao, to je raznolikija baza kupaca. Iako podaci olakšavaju da dođete do ciljanih potrošača, izdvajanje vrednih informacija iz dostupnih podataka je ogroman poduhvat.
Kako da u takvoj situaciji povećate konverzije i angažman korisnika?
Iskustvo kupaca je „srce marketinga“ za svaku industriju. Iako je korisničko iskustvo oduvek bilo u središtu pažnje marketinških strategija, današnje kompanije, barem one uspešne, prešle su na koncept u kom je klijent, odnosno kupac, sada u središtu celog poslovanja (customer-centric), pa samim tim i marketinga. Proces stvaranja efikasne marketinške strategije i pozitivne digitalne transformacije polazi od poznavanja klijenata i kupaca i njihovih potreba.
Angažovane i efikasne analize
Teme kao što su merenja uspeha u marketingu i analize raznih podataka u poslednje vreme su postale predmet razmatranja u brojnim diskusijama. Otkako su kompanije poput Fejsbuka i drugih velikih igrača priznale da im njihovi podaci ne daju potpunu sliku o željama potrošača, moglo bi se reći da je ono što manje kompanije imaju na raspolaganju manje nego nedovoljno. Zato će se u predstojećoj godini merenja i analize raditi sa svrhom. Očekujte da će se poslovni ciljevi sve više vezivati s profitom, prihodima, zadržavanjem i zadovoljstvom kupaca.
Oslonite se na nove „marketinške poručnike“: marketinške tehnologe i analitičare
Da bi prva dva trenda na ovoj listi funkcionisala, marketinški menadžeri moraju da se okrenu podacima i analizama u donošenju odluka.
Kako se kompanije trude da povežu elektronsku poštu, društvene medije, plaćene, sopstvene i zaslužene medije i ostale marketinške strategije, tako se javlja potreba za ugradnjom tehnologije koja je potrebna za podršku i sprovođenje tih poduhvata. Marketinški menadžeri zajedno sa IT menadžerima trebalo bi da vode ove inovacije.
Personalizacija svega
Kao što smo i ranije sve prilagođavali sebi, od limenki koka-kole do cipela, tako je sada to masovno prilagođavanje prebačeno u personalizaciju.
Za neke kompanije to znači da moraju da osiguraju specifične i individualne dodirne tačke sa svojim potrošačima. Za druge, to je jednostavno usmeravanje procesa nabavke, koje će se obavljati onako kako kupcu ili klijentu više odgovara.
Bolji video-sadržaj... i više od toga
Sadržaj je i dalje kralj, ali je vrsta sadržaja koji vlada internetom ono što se izmenilo. Sadržaj za društvene medije, recenzije, blogovi, radovi i knjige su i dalje ključni aspekti marketinga, ali video-snimci će postajati sve važniji u budućnosti.
S obzirom na uspeh igara poput Pokemona, očekuje se da će virtuelna i proširena stvarnost nastaviti da napreduju i primenjuju se i u budućnosti. Brendovi koji ne uspeju da utkaju slike i video-zapise u svoje marketinške strategije ostaće po strani.
Još više marketinga na društvenim medijima
Marketinški stručnjaci bi trebalo da promene način na koji razmišljaju o društvenim medijima.
Za strategije za društvene medije trebalo bi da se troše manji budžeti i da se koristi manje medijskog prostora, a da se tako prodaje više. Često brendovi koriste društvene medije da bi nagomilavali generički sadržaj, koji ljudi ignorišu.
Društveni mediji takođe treba da budu personalizovani, a to nije previše teško ostvariti. Koristite društvene medije za najvažnije marketinške oglase, ali tako da kroz njih sarađujete s potrošačima, a ne samo da im prenosite poruke.
Stručnjake za marketing u budućnosti očekuje dosta uzbudljivih izazova, a ova karijera nudi brojne mogućnosti za napredak i dobru zaradu. Ako i vas zanima karijera u marketingu na internetu, više o potrebnim veštinama i znanjima možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)