Zbog ovih pet stvari delujete vrlo neprofesionalno. Ne radite ih!
Čitajte pažljivo, jer možda, kao i mnogi, niste ni svesni toga da imate takve navike
Ako želite da vas na poslu shvataju ozbiljno i da steknete poštovanje koje želite, profesionalno ponašanje je od vitalnog značaja. Ako primenjujete bilo koje od narednih obrazaca ponašanja, bićete okarakterisani kao neprofesionalni, a vaša karijera neće otići željenom putanjom.
Čitajte pažljivo, jer možda, kao i mnogi, niste ni svesni toga da imate takve navike.
Korišćenje psovki i vulgarnih izraza
Ovo je zabranjeno u poslovnom okruženju, na kojoj god poziciji da radite. Pod zabranjenim rečima ne smatraju se samo sočne psovke koje nemate običaj da izgovarate, već i one naizgled bezazlene, žargonske sintagme koje su se odomaćile u svakodnevnom govoru.
Vodite računa o tome da na poslu nema mesta čak ni žargonskim izrazima, a svoju komunikaciju upotpunite na drugi način. Vežbajte da se obuzdate pre nego što izgovorite psovku.
Kašnjenje
Tačnost je pitanje poštovanja. Ukoliko neprestano kasnite na posao, sastanke, ne završavate zadatke u roku, vaša kašnjenja neće biti tolerisana. Neprofesionalnost na ovom polju poništiće sve ostale kvalitete koje posedujete. Ne krećite nikuda u poslednji čas, radite na svom osećaju za vreme. Ne dozvolite da vas ova osobina sprečava u poslovnom napretku.
Preki pogledi
Sigurno je da vam nekad neki saradnik nije bio baš po volji ili ste morali da radite s klijentima koji vam ne odgovaraju. Međutim, profesionalci nikad neće pokazati da im razgovor s određenom osobom ne prija, dok će oni malo manje profesionalni dopustiti sebi da ponekad zakolutaju očima ili gledaju popreko u prisustvu nepoželjnih ljudi.
Potrudite se da ne budete u ovoj drugoj grupaciji.
Neodgovaranje na mejlove
Klijenti i saradnici koji predugo čekaju da im odgovorite na mejl smatraće vas veoma neprofesionalnim. To ne treba da vas čudi, jer oni očekuju da ste u stanju da organizujete svoj posao i saradnju s njima.
Zato, odvojite pola sata do sat dnevno kada se bavite isključivo poslovnom korespondencijom.
Laganje
Pokušaj da slažete ili prevarite nekoga u poslu još je jedna radnja koja nipošto nije primerena poslovnim ljudima (a i inače je odraz nedostatka morala). Ovde se ne misli samo na krupne, već i na one sitne stvari, bele laži, kao što su obećavanje da ćete završiti posao u roku, da ćete ostvariti željene rezultate itd.
Rešenje je jasno. Ne tvrdite ništa za šta niste 100% sigurni da će se desiti. Bilo kakvo obmanjivanje doneće vam samo negativne posledice.
Zapamtite, profesionalno ponašanje je važno kad god ste u interakciji s kolegama ili klijentima. Pristojno i prijazno ponašanje u radnoj sredini stvara dobru atmosferu i daje dobre poslovne rezultate. Pokažite kvalitete koje posedujete i ne dozvolite da se bilo kakve sitnice ispreče na vašem putu do uspeha.
(Telegraf.rs)