Evo kako da uvek budete pravi profesionalac

Prošlo je vreme kada ste mogli da budete samo prisutni – sada morate da zadivite

U današnjem društvu u svemu je potrebno da postoji profesionala posvećenost. Bio to poslovni susret, izlazak s prijateljima, ili kućna poseta, sve češće vam je potrebno zakazivanje sastanka da biste nekoga videli.

Očekuje se da poštujete tuđe vreme i da razumete da su navike ljudi različite i, iako su vama neobične, da ih uvažavate. Ovo znači da budete profesionalni.

Evo nekih od ključnih karakteristika ljudi koji profesionalizam podižu na novi nivo. Uključite ih u svoj „repertoar” već danas.

Direktni ste. Vaše reči moraju da budu jasne, a dela razumljiva i konkretna. Ako ljudi nagađaju šta hoćete da kažete, zaboravite na pozitivan utisak kojem ste se nadali.

Pamtite imena. Zaboravljanje imena pri upoznavanju je užasna navika i svima je poznata. Ukoliko nekog upoznajete više od dva puta, vrlo je moguće da ste propustili priliku za buduću poslovnu saradnju.

Rešenje – zamolite sagovornika da ponovi ime. Delovaćete zainteresovani i posvećeni, i njemu i razgovoru.

Kontrolišite temperament. U poslovnom svetu nikada ne znate ko vam sve može pomoći u pohodu na vrh. Razmišljajte o svom nastupu, opuštajte se što je moguće više. Niko neće da pravi planove s nekim ko izgleda kao zapeta puška.

Odmereno i uljudno razgovarajte telefonom. Ljudi se često nesvesno obraduju kada razgovaraju s nekim ko je dopadljiv u nastupu. A čak i kada vas zove neko ko želi da se obračuna, blag ton – uz odgovarajući izbor reči – razoružaće svakoga.

Svaka osoba je bitna. Tretirajte recepcionera kao da je direktor kompanije. Nemojte misliti da to ostaje neprimećeno.

Odabir pravog vremena je veoma važan. Ono što govorite jeste bitno, ali momenat kada to govorite može da napravi razliku između profesionalnog tona i nepoštovanja. Pratite reagovanje ljudi u okruženju i situaciju, upoznajte saradnike i odaberite najbolji čas da iznesete svoje mišljenje.

Ne kasnite. Kašnjenje na sastanke, društvene događaje, pa čak i na ugovorene telefonske pozive upada u oči. Kafe, ručkovi i izlasci na piće uticaće na formiranje suda o vama – budite uvek tačni.

Priznajte svoje greške. Niko ne očekuje da ispovedite svoje grehe pred prepunom salom, ali način na koji reagujete na svoje i tuđe greške mnogo govori o vama. Razvijajte empatiju, jer ona pomaže da se s drugima povežete na dubljem nivou.

Svaki susret je moguća nova saradnja ili napredak u karijeri. Bilo da vas posmatraju iz daljine, susrećete se licem u lice ili pronalazite bolje načine da s vama sarađuju, niko ne treba da sumnja u vašu profesionalnost. Radite na tome svakoga dana i ostavite dobar utisak o kome će svi pričati.

(Telegraf.rs)