PR VIBERA ZA CEO SVET: Do kraja godine spremamo neverovatne stvari! (FOTO)

Viber aplikaciju širom sveta koristi više od 800 miliona ljudi, a globalni PR ove aplikacije Nadav Avidan, otkrio nam je više o novim opcijama koje su nedavno predstavljene, kao i šta možemo očekivati u narednom periodu

Gost konferencije PRilika 2016 koja se prošle nedelje održala u Beogradu, bio je i globalni PR Vibera Nadav Avidan. Na pomenutom događaju  održao je predavanje na temu građenja globalne PR strategije, a mi smo imali priliku da sa njim porazgovaramo o Viberu, šta od ove popularne aplikacije možemo očekivati u narednom periodu, ali i o nedavno predstavljenoj opciji "public accounts".

PRONAŠLI SMO TAJNU OPCIJU NA VIBERU: Saznajte kako da je aktivirate odmah!

Na konferenciji PRilika 2016 održali ste predavanje na temu građenje globalne PR strategije. Možete li nam reći nešto više o tome?

Ukoliko razmišljate na globalnom nivou, potrebno je da nađete veoma specifičan centar vašeg biznisa oko kojeg ćete učiti ljude koji rade za vas ili PR agencije. Iz tog centra oni mogu da počnu da razvijaju svoje sopstvene uglove viđenja stvari.

Građenje globalne PR strategije je najbolje posmatrati kao avokado. Centar avokada je veoma čvrst i ne može se lako promeniti, ali se njegova spoljašnjost može menjati u zavisnosti od toga šta nam treba, pa ga tako nekada možemo jesti kao voće, a nekada od njega praviti salatu.

Isto je i sa PR-om. Moja uloga je da kreiram taj centar, a onda ljudi u različitim regionima mogu da preuzmu to jezgro i razvijaju ga na osnovu potreba ljudi i korisnika u području u kojem oni posluju.

Viber je nedavno lasnirao novu opciju pod nazivom "public accounts" (javni nalozi). Koja je njena svrha?

Javni nalozi su namenjeni biznisima i poslovnim korisnicima i imaju za cilj da pruže kontrolu nad načinom na koji oni komuniciraju sa svojim korisnicima. U suštini, kompanije će moći da kreiraju svoje sadržaje i da se ponašaju kao "obični" ljudi.

Imaće kanal za masovnu komunikaciju pomoću "public chat" opcije koja postoji već neko vreme, a onda postoji još jedan kanal koji smo dodali, a to je čet jedan na jedan. Mogućnosti koje nudi ova opcija su zaista neograničene. Najbolja stvar je da brendovi neće morati da čekaju da ih njihovi pratioci kontaktiraju prvo, već će i oni moći da im prilaze.

"Public accounts" opcija će zaista promeniti vezu koju brendovi imaju sa svojim korisnicima.

Šta korisnici već sada mogu da urade sa javnim nalozima?

Za "public chat" svi znaju. Međutim, kada je u pitanju čet jedan na jedan, kompanije mogu da ga povežu sa svojim CRM sistemima kako bi podatke o svim komunikacijama na Viberu dobijali u istom sistemu koji koriste za ostalu komunikaciju sa svojim korisnicima.

Takođe, moguće je kreirati bota kako bi ljudima ponudili automatske odgovore. Ukoliko kompanije naprave zaista dobrog bota, jedina granica je nebo u smislu koliko ljudi može da ga koristi istovremeno.

Botovi omogućavaju svojim tvorcima da razmišljaju o velikim stvarima, s obzirom na to da neće morati da brinu koliko ljudi je potrebno zaposliti da bi odgovorili svim korisnicima. Ovo je zaista neverovatna prilika za biznise i mislim da smo tek na početku.

Možete li nam reći nešto više o saradnji Vibera sa kompanijom Comtrade?

Inovativnim rešenjem Comtrade Digital Services omogućio je korisnicima bezbedne novčane transakcije, putem Viber „messaging“ platforme.

Automatizovana bankarska platforma omogućava njenim korisnicima da bezbedno prebacuju novac sa jednog na drugi račun, provere stanje na bankovnom računu, vrše konverziju novca, šalju novac i pristupe drugim bankarskim uslugama i to samo klikom na dugme na svom mobilnom telefonu.

Koje su najveće kompanije sa kojima ste radili na razvijanju "public accounts" opcije?

Sarađujemo zaista sa velikim brojem kompanija, kao što je Xandex koji omogućava funkionisanje servisa.

Sa druge strane, imamo dosta kompanija koje se bave kreiranjem botova. Ukoliko kao kompanija želite da kreirate bota, nije najbitnije da pogledate listu imena sa kojima sarađujemo, već da shvatite šta želite da vaš bot radi i postigne.

Tek tada, kada imate ideju, uvek nas možete kontaktirati i izabrati partnera za kreiranje bota.

Kako vidite budućnost aplikacija za dopisivanje?

Mislim da je danas u toku interesantan trend koji ukazuje na to da ljudi sve više i više koriste manji broj aplikacija. Na početku marketa sa aplikacijama svi smo bili ludi za njima i instalirali smo sve na šta smo naišli, jer je bilo novo i zanimljivo. Danas se to promenilo pa na aplikacije gledamo kao na alatke - ukoliko mi pomaže da uradim nešto, koristiću je, ukoliko ne, obrisaću je.

Ovaj trend naravno utiče i na aplikacije za dopisivanje.

Za nas je bitno da se ne takmičimo sa drugim kompanijama, već da naše odluke donosimo na osnovu onoga što mi osećamo, vidimo i čujemo od korisnika Vibera i šta oni žele od naše aplikacije. To je razlog zbog kojeg neke opcije objavljujemo pre konkurencije, a neke posle.

Uzmimo na primer tržište pametnih telefona. Veliki igrači poput Samsung i Apple-a se takmiče međusobno, a ne da bi osvojili naša srca. Naša sposobnost da napravimo razliku između telefona sa kamerom od 23 i 25 megapiksela ne postoji. Mi želimo da fotografišemo i da napravljene slike izgledaju lepo.

Kada je u pitanju industrija aplikacija za dopisivanje, mislim da je bitno da uvek zapamtimo da stvar koja je potrebna da biste bili najbolje ne leži u konkurenciji, već u korisnicima i da im pružite ono što oni traže. Zbog toga mislim da je Viber poseban.

Koliko ljudi koristi Viber širom sveta?

Viber ima više od 800 miliona korisnika širom sveta.

U kojim delovima sveta je Viber dominantan?

Lepo smo rasprostranjeni širom sveta. Najviše korisnika imamo u centralnoj i istočnoj Evropi, Filipinima, Vijetnam, Šri Lanka, jugoistočnoj Aziji...

Šta možemo očekivati od Vibera u narednom periodu?

Sve što vam mogu reći jeste da korisnici  Vibera do kraja godine mogu da očekuju NEVEROVATNE stvari!

(M.Đurđev)