Evo kako da kreirate vizuelni identitet nove kompanije!
Metodologija marketinga se ubrzano menja zbog raširene primene računara i interneta ne samo kada je u pitanju brendiranje, već i svi ostali aspekti marketinga
Dizajn logotipa je jedna od prvih stvari o kojoj treba da razmišljaju svi marketinški menadžeri malih i tek pokrenutih kompanija. Magazin „Mašabl“ je ispitao nekoliko web dizajnera i stručnjaka za marketing o poznatim i ne tako poznatim osnovama izrade sjajnog logotipa za nove kompanije. Među ispitanima su se našli dizajner Grejam Smit, dizajner i bloger Džejkob Kas i Radž Abhajenker, izvršni direktor kompanije „Trejdmarkija” (Trademarkia), koja se bavi izradom logotipa.
Najveći izazovi za startap kompanije
Kas kaže da je jedan od najtežih aspekata za startap kompanije pronalaženje dizajnera logoa čiji je rad dobar, a koji još želi da radi s malim budžetima koje obično startap kompanije imaju.
Ako nemate odličnog dizajnera logotipa u svom timu i ako vam je potrebno nešto više i bolje nego što je običan logo, unajmljivanje ove vrste talentovanih stručnjaka može da bude izazov.
Smit takođe ističe taj problem, navodeći da je glavni izazov za startap kompanije „da ne izgleda kao da su nemarno potrošili sav svoj novac na opremu i nisu ostavili dovoljno sredstava za stvari kao što su dizajn logotipa i marketing”.
„Naravno, male kompanije mogu da imaju ograničena sredstva za brendiranje, ali nažalost, to će se loše odraziti na njih. Neke od startap kompanija su vrlo nezainteresovane za to kako izgleda njihov vizuelni identitet, a to ih skupo košta". Smit navodi da to veoma utiče i na identitet njihovog brenda. Ako ljudi logo i vizuelni identitet smatraju „jeftinim“, tako će doživeti i ceo brend.
„Loš logo, kao i logo koji nema identitet, može da ima samo negativan rezultat."
Vaš logo nije vaš brend, ali jeste deo identiteta brenda
Kas kaže da startap kompanije treba da razmišljaju o tome šta im je potrebno – dizajner logoa ili dizajner identiteta brenda, koji će stvoriti potpuni vizuelni sistem koji predstavlja brend.
„Takođe je važno da imate na umu da vaš logo nije vaš brend." Smit upozorava menadžere marketinga da brendiranje često može da bude odlučujući faktor razlikovanja dveju kompanija sa sličnim proizvodima i idejama.
„Budite pametni i pretpostavite da još jedna kompanija može da ima ideje slične vašima. Ali ako uz to oni imaju sjajan logo i identitet brenda, velike su šanse da će oni stvoriti veću senzaciju od pokretanja biznisa nego vi, ma koliko se trudili da dobro uradite marketing. Bolje je da sve svoje resurse planirate na početku i da uložite u svoj ugled i ideju."
Abhajenker ima sličan pristup i navodi da je za startap kompanije veoma važno da se „izdvoje iz gomile, budu prepoznatljive i sugestivno pokažu proizvode i usluge koje nude”. Logo omogućuje identifikaciju svih tih kvaliteta s brendom.
„Logo je stvarno prva poruka koju šaljete, vaš identitet, kojim se predstavljate svetu. I to mora da bude logo koji će da bude dizajniran tako da se uklapa, ne samo na vašu web stranicu, već i na vizitkarte, kao i na profilnu fotografiju na Tviteru i slična mesta. Dakle, potrebno je da budete prepoznatljivi, a opet jednostavni u isto vreme", navodi Abhajenker.
Tradicionalni ili digitalni logo?
Abhajenker posebno ističe jednu od glavnih razlika između tradicionalnog i digitalnog dizajna logoa.
„Internet se stalno menja. I to mnogo brže od našeg realnog sveta. Kada se prisetimo kako su web stranice izgledale početkom dvehiljadite godine, možemo samo priznati da one nemaju baš mnogo veze s našim današnjim doživljajem i iskustvom koje dobijamo na internetu.
„To znači da se internet stalno redizajnira. Kako dizajnirati logo koji može da ostane relevantan (i da nemate osećaj da deluje zastarelo) i u narednih nekoliko godina, ili bar nekoliko meseci, kad ne znamo ni kako će se razvijati i smenjivati tendencije na internetu? Ovo može da bude veliki izazov za marketinške stručnjake i web dizajnere."
Kas, s druge strane, kaže da, osim budžeta i rokova, „stvarno ne bi trebalo da bude nikakvih razlika. Proces i osnovna načela dobrog logo dizajna treba uvek da budu isti". Kao dugogodišnji dizajner logotipa, Smit primećuje da je dizajn logotipa za štampane materijale postao mnogo manji izazov.
„Sada, s računarima i mobilnim uređajima, platformama i proizvodima, projektovanje logotipa ili ikonice za internet uopšteno predstavlja veći izazov."
Drugim rečima, logoi moraju da funkcionišu za više aplikacija, ikonica, avatara i naravno da obezbede isti kvalitet u tradicionalnim štampanim medijima, na vizitkartama, kao i na bilbordima i u svim ostalim medijima.
Metodologija marketinga se ubrzano menja zbog raširene primene računara i interneta ne samo kada je u pitanju brendiranje, već i svi ostali aspekti marketinga. S druge strane, primena novih marketinških metoda omogućava višestruko jači uticaj na tržište nego ranije. Višestruko veći profit, takođe. Ukoliko želite da postanete savremeni marketinški menadžer i savladate moderne metode marketinga, više o tome možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)