KAO ORVELOVA 1984: Zavirivaće u naše živote putem televizora!
Intel u svoj TV servis želi da implementira tehnologiju koja će prepoznavati gledaoce i isporučivati im ciljane oglase u zavisnosti od njihovog pola ili starosti. Postoji bojazan da je ovo samo korak napred ka potpunoj smrti privatnosti, i da je samo pitanje vremena kada će država uživo viriti u naše domove
Iako televizijsko oglašavanje i dalje dominira i kompanije najviše novca troše na reklamiranje na TV-u, u budućnosti će se sve više novca trošiti na onlajn oglašavanje pa će se razlika u vrednosti tržišta televizijskog i onlajn oglašavanja uveliko smanjiti.
Neke glasine koje su se u poslednje vreme pojavile kažu da na tržištu TV oglašavanja u budućnosti možemo očekivati zanimljive novitete te da će, zahvaljujući tehnologiji koju razvija Intel, televizori prepoznavati korisnike odnosno gledaoce što će omogućiti puno veću efektivnost reklama koje će se prilagođavati ljudima koji ih gledaju.
Mnogi prigovaraju da su dosadašnji načini merenja gledanosti poprilično neprecizni, zbog čega se puno oglašivačkog novca nekontrolirano troši, a na ovaj način oglašivači bi napokon dobili precizne statistike oko toga ko prati koje programe i emisije.
Na Rojtersu kažu da bi Intel ovu tehnologiju trebao da razvije u sklopu vlastitog TV servisa koji pripremaju, a Aleks Gauna, analitičar iz Dž. P. Morgana veruje da, ako Intel predstavi virtuelnu mrežu i u nju implementira ovu tehnologiju, to bi moglo da donese velike promene na tržište pretplatničkih TV i kablovskih servisa koje je u SAD-u vredno čak sto milijardi dolara.
Ipak, ovu kompaniju pri pokretanju vlastitog TV servisa očekuju brojne poteškoće, a najveća je nemogućnost postizanja dogovora s kompanija koje nude usluge, odnosno sadržaj.
Naime, Intel želi da korisnicima omogući TV pakete koji će imati manje kanala i koji će biti jeftiniji, što bi sigurno uticalo na dosadašnje kablovske operatere koji u svojoj ponudi imaju stotine kanala – korisnici bi se umesto takvih velikih i skupih operatera, odlučili za Intelov TV servis koji će biti jeftiniji i imati samo kvalitetne kanale.
Međutim, jako bitno pitanje - a to je privatnost - i ovde je u samom žarištu: međutim, kao i u svim drugim slučajevima, ono će biti potisnuto u stranu jer ljude niko ne tera da kupe ovaj TV, kao što ih ne tera ni da koriste Fejsbuk. Ipak, ne možemo a da se ne setimo čuvenog Orvelovog romana "1984" u kome se građanstvo kontroliše putem svevidećih i sveprisutnih televizora. Nadajmo se da nismo u pravu.
(Izvor: Dnevnik.hr)