Poslušajte ove trikove i poboljšaćete vaš web-sajt!
Po istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu Stanford, čak 75 posto ljudi odlučuje o tome da li veruje vašem biznisu na osnovu prvog utiska
Prvi utisak je uvek najvažniji. Ljudi su jednostavno takvi. Na osnovu toga koliko nam se na prvi pogled dopadne proizvod u prodavnici odlučujemo da li ćemo ga kupiti ili nećemo. Prvi utisak koji osoba ostavi na nas kada je upoznamo umnogome određuje naš budući odnos.
Isto se dešava i kada posetilac dođe na vaš sajt. Ukoliko mu se odmah dopadnu boje i dizajn, mnogo je veća verovatnoća da će se na sajtu zadržati duže vreme, a samim tim i da će ostvariti interakciju koju želite: kupiti proizvod ili uslugu, napraviti svoj profil, podeliti sadržaj ili slično.
Evo šta kaže statistika
Po istraživanju koje je sprovedeno na Univerzitetu Stanford, čak 75 posto ljudi odlučuje o tome da li veruje vašem biznisu na osnovu prvog utiska. S druge strane, samo 0,05 sekundi je čoveku potrebno da bi odlučio da li mu se nešto dopada ili ne dopada, kao i da li ima poverenja u nešto ili ga nema.
To znači da je sudbina vašeg biznisa, naročito ako se bavite onlajn poslovanjem, u velikoj meri u rukama web dizajnera kog ste angažovali.
Da biste proverili kakav utisak vaš sajt trenutno izaziva, možete primeniti neku od sledeće tri tehnike.
1. Test od pet sekundi
Jedan od najlakših načina da testirate svoj sajt jeste da primenite test od pet sekundi. Jednostavno pokažite na pet sekundi naslovnu ili lending stranicu nekoj osobi koja je nikada ranije nije videla. Zatim je pitajte čega se seća, šta je ostavilo najjači utisak i kakav je to utisak.
Ovaj test doneće vam mnogo saznanja. Pre svega saznaćete da li je utisak pozitivan ili negativan, a zatim i kako je moguće unaprediti sajt. Mesta koja su privukla najviše pažnje iskoristite kako biste poslali poruku koju vam je najvažnije da posetilac dobije.
2. Iskoristite toplotne mape
Toplotne mape služe kako biste mogli da vidite na kojim mestima se kursor vaših posetilaca najčešće i najduže zadržava, kao i to na koja mesta najviše klikću.
Ova saznanja možete iskoristiti na različite načine. Na primer, možete saznati šta posetioce najviše zbunjuje, koja mesta su im najprivlačnija, ali i koja im mesta na sajtu nimalo ne privlače pažnju.
3. Sprovedite samostalno istraživanje
Podaci koje nude istraživanja mogu biti veoma korisni, međutim, svaki sajt treba da odgovara svojoj ciljnoj grupi.
Zbog toga je odličan način da saznate više o svojim posetiocima i njihovom iskustvu na vašem sajtu anketa koju ćete postaviti na naslovnu stranicu. Postavite im što manje što direktnijih pitanja i odgovori koje dobijete biće dragoceni.
Dizajn sajta po želji posetilaca je posao web dizajnera i ukoliko nemate mnogo znanja iz ove oblasti, postoje dva načina da unapredite svoj sajt. Prvi je da angažujete iskusnog web dizajnera, a drugi je da sami naučite kako se ovaj posao radi.
Ukoliko se odlučite za drugu opciju, postarajte se da napravite pravi izbor po pitanju IT škole koju upisujete, jer od toga zavisi i kakvo ćete znanje dobiti, kako će izgledati vaš sajt i na kraju koliko posetilaca, to jest kupaca ćete imati.
(Telegraf.rs)