OTKRIJTE TAJNU DOBRIH DIZAJNERA: Zašto je logo važan i kako deluje na nas?

Zbog važnosti izgradnje brenda, kreiranje logoa postalo je posao u koji se ulaže dosta novca, što je doprinelo tome da obrazovani grafički dizajneri postanu izuzetno traženi i veoma dobro plaćeni na tržištu

Iako u samo jednom danu vidimo na stotine logoa, većina nas ipak nije svesna njihovog velikog značaja. Logotip predstavlja zaštitni znak brenda i kao takav deo je svake marketinške kampanje.

Zbog važnosti izgradnje brenda, kreiranje logoa postalo je posao u koji se ulaže dosta novca, što je doprinelo tome da obrazovani grafički dizajneri postanu izuzetno traženi i veoma dobro plaćeni na tržištu.

Čemu služi logo?

Na prvi pogled logo nam pomaže da prepoznamo jedan brend i podseća potrošače na njegovo postojanje kako bi ga uvek imali na umu prilikom donošenja odluka o kupovini.

Proizvodi bez logoa kao osnovnog znaka prepoznavanja ne bi imali nikakvu perspektivu na tržištu i vrlo brzo bi nestali. Drugim rečima, nemoguće je izgraditi bilo kakav brend, a samim tim i efikasno poslovanje bez postojanja logoa.

Zamislite koliko bi teško bilo da pronađete svoje omiljeno piće ili bilo koji drugi proizvod u moru drugih sličnih pakovanja na polici.

Ipak, iz marketinške perspektive uticaj logoa je znatno veći od pomoći prilikom prepoznavanja. Logo za potrošače treba da predstavlja sve ono što se vezuje za jedan brend. Pritom, on mora da im skrene pažnju na sva prethodna obećanja koja su im predstavljena.

Marketinški uticaj logoa

Kada prosečan potrošač ugleda logo koka-kole, u tom trenutku trebalo bi da se seti svih emocija koje pomenuto piće izaziva kod njega. Logo ga podseća na trenutke i okruženje u kojima je pio ovaj napitak i takav osećaj javlja se kod potrošača bez obzira na kulturu iz koje dolaze.

Dakle, dobar logo ima za cilj da premosti jezičke barijere i kod potrošača širom sveta proizvede isto osećanje pripadnosti pojedinom brendu.

S obzirom na to da danas svaka kompanija vodi računa o izgradnji brenda i ima kreiran svoj zaštitni znak, potrošači su počeli sve manje da obraćaju pažnju na brojne logotipe koje viđaju na sve strane.

Međutim, istraživanja su pokazala da prosečno ljudsko oko podsvesno ipak registruje sve te znakove, koji imaju uticaj na naše potrošačke odluke.

Oni su zaduženi za kreiranje logoa

Kako je kreiranje logoa postalo jedan od najvažnijih delova osnovne marketinške kampanje, grafički dizajneri dobili su status stručnjaka koji su neophodni svakoj komaniji. Prilikom izrade logoa grafički dizajneri moraju da vode računa o mnogim faktorima koji za cilj imaju da pogode u metu želja potrošača.  

Boja, dizajn, namena proizvoda, ciljna grupa i još mnogo detalja treba da se poklope kako bi kompanija dobila kvalitetan zaštitni znak. Pored toga, posao dizjnera je i da logo koji kreiraju bude jedinstven, odnosno da ne postoji slično rešenje, posebno ne u istoj kategoriji.

Kako se postaje plaćeni stručnjak za izradu logoa i grafičkih rešenja?

Svi koji sebe vide u oblasti grafičkog dizajna do visoko plaćenog posla mogu doći već nakon jedne godine školovanja po odgovarajućem programu. Znanje koje usvojite obezbediće vam priliku da uživate u svim dobrobitima koje donosi posao grafičkog dizajnera.

Mogućnost brzog zaposlenja, frilenserski poslovi i velike zarade samo su neke od prednosti ovog zanimanja. Uz kvalitetno obrazovanje steći ćete veštine uz koje će vaša kreativnost doći do izražaja i usavršićete tehnike koje će vam omogućiti uspešnu karijeru u oblasti grafičkog dizajna.   

(Telegraf.rs)