Evo kako da ZARADITE dok koristite DRUŠTVENE MREŽE

Reklamne aktivnosti na društvenim mrežama predstavljaju veoma važan deo svake marketinške kampanje na internetu i zbog toga im se posvećuje ogromna pažnja. Za ovakav tip oglašavanja nisu potrebna velika novčana ulaganja, ali je neophodno posedovanje najsavremenijih tehnika i znanja za vođenje kampanja na društvenim mrežama

Ukoliko provodite mnogo vremena na društvenim mrežama i želite taj hobi da unovčite, posao menadžera društvenih mreža, to jest community menadžera, idealan je za vas. Vođenje profila na društvenim mrežama u marketinške svrhe može biti veoma unosan posao ako posedujete određene veštine i znanja uz pomoć kojih ćete angažovati brojnu publiku.

Da biste u tome bili uspešni predstavljamo vam nekoliko saveta koji će vam pomoći da se potpuno ostvarite u ulozi menadžera društvenih mreža.

Izgradite svoj stil

Način na koji vas posmatraju pratioci na društvenim mrežama uticaće na jačinu brenda kompanije koji želite da izgradite. Prilikom obraćanja korisnicima i postavljanja drugih objava potrebno je da izgradite svoj stil po kome ćete biti prepoznatljivi. U zavisnosti od brenda koji želi da izgradi vaša kompanija sastavite listu prihvatljivih i neprihvatljivih reči i fraza, na osnovu kojih ćete kreirati postove.

Vi ste tu zbog drugih

Menadžer društvenih mreža je tu zbog publike, a na obrnuto. Bez pratilaca na društvenim mrežama cele marketinške kampanje na Fejsbuku, Tviteru ili Instagramu ne bi imale smisla.

Upravo zbog toga bi moderator na društvenim mrežama trebalo da razmišlja kao član zajednice i da drugim korisnicima pruža one podatke koji su im najpotrebniji. Ako pokažete zainteresovanost i spremnost da pomognete ostalim pratiocima, vrlo brzo ćete steći poštovanje i nove sledbenike.

Dozirajte prisutnost na mrežama

Jedan od poteza kojim ćete najbrže oterati pratioce od sebe jeste preterana aktivnost na društvenim mrežama. Kao menadžer društvenih mreža ne smete zaboraviti da je vaša primarna uloga promocija određene kompanije i da će preterano dosađivanje korisnicima mreža uticati na to da ljudi počnu da vas ignorišu.

Vaš osnovni zadatak jeste da, pored postavljanja preko potrebnih informacija koje delite na društvenim mrežama, povedete računa i o tome da ostali posetioci ne zloupotrebljavaju vaše objave i ne koriste ih za razgovore koji se ne tiču određenih objava.

Budite umereno kontroverzni

Pridržavanje svih pravila često vas može odvesti u neželjenom pravcu i učiniti veoma dosadnim za većinu posetilaca i zato je ponekad dobro da izađete iz šablona. Naravno, u kontroverzama ne treba preterivati, dovoljno je samo da iskoristite neku od aktuelnih tema za koju ste ubeđeni da će podstaći ljude da se angažuju, ostavljaju komentare i lajkove i već ste uspeli. Takvi postovi pomoći će vam da se vaše objave vide u pregledu novosti, njuz fidu (news feed), ne samo vaših fanova, već i kod drugih korisnika društvenih mreža. Na taj način dobićete novu publiku kojoj treba da prenesete poruku vaše kompanije.

Osetite kad je vreme za blokiranje pristupa

U svakoj zajednici, pa tako i na društvenim mrežama, neki članovi teže da budu uočljiviji od drugih, odnosno zahtevaju više prostora i ne biraju način na koji će to da ostvare. U takvim situacijama menadžer društvenih mreža je tu da stvari održi pod kontrolom, čak iako situacija od njega zahteva da se odrekne pojedinih pratilaca. Blokiranje pratilaca ili banovanje je krajnja mera koja se koristi kako bi se očuvala zajednica i zaštitili ostali posetioci od uvreda i neprijatnih situacija.

Negujte svojih jedan odsto pratilaca

Istraživanja su pokazala da na društvenim mrežama vlada takozvani 90:9:1 odnos. To znači da među vašom publikom ima 90 odsto onih koji su samo posmatrači, devet odsto onih koji će povremeno ostaviti komentar ili lajk i samo jedan posto aktivnih korisnika društvenih mreža.

Upravo taj jedan procenat je ona ciljna grupa kojoj bi trebalo da posvetite najviše pažnje, jer će njihovim angažovanjem vaša objava doći do onih 90 odsto  pasivnih gledalaca. Dakle, za uspeh je dovoljno da podstaknete jedan posto vaše publike koja će dalje raditi posao umesto vas.

Znanje i veštine doneće vam posao menadžera društvenih mreža

Reklamne aktivnosti na društvenim mrežama predstavljaju veoma važan deo svake marketinške kampanje na internetu i zbog toga im se posvećuje ogromna pažnja. Za ovakav tip oglašavanja nisu potrebna velika novčana ulaganja, ali je neophodno posedovanje najsavremenijih tehnika i znanja za vođenje kampanja na društvenim mrežama.

Upravo stoga velike kompanije angažuju sve više obučenih stručnjaka koji će biti zaduženi za promovisanje na nekim od najpopularnijih sajtova koji okupljaju milione korisnika širom sveta. Da biste postali uspešan menadžer društvenih mreža potrebno je da steknete moderne veštine koje možete usvojiti već posle jedne godine školovanja po odgovarajućem verifikovanom programu na priznatoj edukativnoj ustanovi.

(Telegraf.rs)