BAVITE SE SEO OPTIMIZACIJOM? Ne verujte stručnjacima koji vam govore ovih pet laži

Saznajte pet nerealnih obećanja kojima vas mogu obmanjivati kvazistručnjaci SEO tehnika i klonite ih se

Čuli ste da optimizacija sajta za pretraživače (SEO) čini čuda za vidljivost na mreži i samim tim za povećanje interakcije s potencijalnim klijentima. Želite da angažujete stručnjaka koji će vam pomoći da se probijete na tržištu, ali niste sigurni kako da proverite da li će vam njegove usluge biti od koristi i da li je dovoljno stručan kao što tvrdi.

Saznajte pet nerealnih obećanja kojima vas mogu obmanjivati kvazistručnjaci SEO tehnika i klonite ih se.

„Znam sve algoritme”

Niko izvan Google-a ne zna kakvi su algoritmi za pretragu. SEO stručnjaci mogu poznavati faktore koji utiču na rangiranje na Google-u, pa i stotine njih, ali nema šanse da poznaju apsolutno sve (uostalom, Google nikad nije ni objavio konačan spisak algoritama).

Što je veći stručnjak, to će biti upućeniji u nove kriterijume pretrage, ali Google konstantno unapređuje i ažurira svoje algoritme, što je još jedan dokaz da neko ko tvrdi da poznaje sve algoritme ne govori istinu.

Primer za to je i uvođenje jednog od Google-ovih najpoznatijih algoritama Rank Brain, koji je uveden prošle godine. Iako je sada poznat kao jedan od tri najvažnija faktora za rangiranje, prošlo je nekoliko meseci primene pre nego što su stručnjaci za SEO uopšte saznali za njegovo postojanje.

„Mogu da poboljšam rangiranje u bilo kojoj sferi poslovanja”

Jedan od najvažnijih aspekata uspešne SEO strategije jeste razumevanje namere kupca. Poznajući publiku, on će znati i kako na najbolji način da je cilja. Najbolji SEO stručnjaci dosežu do ciljne grupe uz minimum ulaganja, a za to im je neophodno da umeju da identifikuju ključne reči koje će se najbolje rangirati. Međutim, psihologija kupaca varira u velikoj meri od industrije do industrije i zato efikasan SEO stručnjak ne može biti duboko upoznat sa baš svakom nišom poslovanja.

„SEO je sve što vam je potrebno”

SEO jeste jedan od glavnih kanala kojim marketinški stručnjaci pokušavaju da dosegnu do ciljane publike, ali pored ovog, postoji još mnogo efikasnih načina da izgradite mrežu klijenata i kupaca. Najuspešniji brendovi kombinuju nekoliko marketinških kanala koji uključuju marketing sadržaja, reklamiranje, društvene mreže i drugo. Istraživanja pokazuju da ove taktike često nadopunjuju jedna drugu i zato ne verujte onima koji govore da vam pored SEO ništa drugo ne treba.

„Dupliranje sadržaja neće škoditi optimizaciji”

Dupliranje sadržaja može ubrzati proces indeksiranja stranica, ali kao tehnika nije dozvoljeno na internetu. Google kažnjava svaki pokušaj manipulacije rezultatima pretrage, jer duplirani sadržaj gleda kao spam.

Čak i kada do dupliranja dođe slučajno i ne dobijete kaznu od Google-a, ovakvo ponavljanje sadržaja uticaće negativno na rangiranje, ali i na pozicioniranje čitavog vašeg sajta, te stoga onog ko tvrdi da dupliranje nije toliko strašno treba izbeći po svaku cenu.

„Mogu da učinim da budete na prvoj stranici Google-a”

Svako ko vas ubeđuje da vas može dovesti na prvu stranicu Google-a ili poboljšati optimizaciju vašeg onlajn prisustva za dva meseca ili ne zna da je to nemoguće ili vas obmanjuje. U oba slučaja želećete da se klonite takvih „stručnjaka“.

Page Rank može da se menja svakodnevno i to iz mnogo razloga koji su van vaše kontrole. Iskren i pošten SEO stručnjak neće obećavati ništa za šta nije siguran da može da ispuni. Zato bolje radite s onima koji ne obećavaju mnogo, ali imaju portfolio pun uspešnih projekata iza sebe.

Naučite osnovne SEO tehnike za manje od jedne godine

Da ne biste morali da zavisite od drugih i kako biste mogli da se pouzdate sami u sebe, vreme koje trošite na raspitivanje i traženje preporuke za dobrog SEO stručnjaka uložite tako da i sami postanete jedan od njih.

Naučite osnovne tehnike optimizacije web sajta i tako ćete ne samo biti sposobni da sami potpomognete izgradnju sopstvenog brenda, već ćete biti bogatiji za vrednu veštinu koja vam može doneti profit i ukoliko se samo njom bavite.

Za sve ovo vam je potrebno manje od jedne godine, te ćete već sledeće godine znati kako da pametno kreirate sadržaj na vašem sajtu i povećate vidljivost na internetu, a samim tim i broj klijenata.

(Telegraf.rs)