Pet načina za efikasan marketing bez mnogo novca

Uz dugogodišnje iskustvo u marketingu, koje obuhvata aktivnosti pomaganja u pokretanju kampanje za „kikstarter“ u kojoj je prikupljeno preko 600.000 dolara – sadašnji predsednik udruženja digitalnih marketinških stručnjaka u San Dijegu, Džošua Fečer s razlogom tvrdi da zna šta je to efikasan marketing

Većina preduzetnika i kompanija znaju da danas mogu umnogome da smanje troškove oglašavanja uvođenjem pametnih strategija marketinga. Kako se izbor alata stalno uvećava i kako razni samoproklamovani marketinški gurui govore različite stvari, izbor prave strategije postaje komplikovan.

Uz dugogodišnje iskustvo u marketingu, koje obuhvata aktivnosti pomaganja u pokretanju kampanje za „kikstarter“ u kojoj je prikupljeno preko 600.000 dolara – sadašnji predsednik udruženja digitalnih marketinških stručnjaka u San Dijegu, Džošua Fečer s razlogom tvrdi da zna šta je to efikasan marketing. „Nisam počeo s ogromnim budžetima. Zapravo, počeo sam od nule i gradio dalje“, navodi on. Pred vama je nekoliko njegovih saveta koji vam mogu pomoći da i sami postanete uspešan marketinški stručnjak.

Pokrenite nagradnu igru na Fejsbuku

Nagradne igre su jednostavan način da privučete mnogobrojnu publiku, jer su pogodne za viralno širenje. „One su moj najbolji alat za privlačenje novih ljudi. Ne treba vam mnogo vremena da osmislite zanimljivu i efikasnu nagradnu igru, a ako se spojite s još nekom firmom koja će da daje nagrade, možete znatno poboljšati svoje marketinške rezultate“, ističe Fečer. Najbolji deo nagradne igre na Fejsbuku je to što se širi „od usta do usta“, a tako se širi i svest o brendu.

Podstaknite korisnike da kreiraju sadržaj

Promovisanje slogana s oznakom # na Instagramu ili Tviteru može da učini neverovatne stvari za vaš brend. Ova strategija pomaže da izgradite zajednicu, daje vam bazu velike količine sadržaja koje možete da delite, a stvaraju ga korisnici.

Da biste dobili uvid u to koje tagove ili haštagove treba da koristite, isprobajte „Topsy“. Ovaj softver vam omogućuje da analizirate gotovo bilo koji termin na Tviteru i daje vam detaljne analize tih trendova. Međutim, važno je da znate da vaša publika neće koristiti haštag samo zato što je to moderno. Morate da im ponudite nešto zauzvrat. Upravo je to razlog zbog kog povezivanje sadržaja koji kreiraju korisnici i neke nagrade može da bude tako moćno.

Ne morate da delite nagrade u vidu proizvoda, možete jednostavno da objavite i pohvalite njihov sadržaj na svojim profilima. Tako će i oni dobiti više pratilaca na Tviteru i Instagramu, a to je većini korisnika vrlo značajno.

Sprovedite jednostavan proces za upućivanje

Jedna od najboljih marketinških taktika koja ne košta gotovo ništa jeste postupak za upućivanje. Umesto da trošite novac na oglase kako biste stekli nove klijente i korisnike, zašto ne biste iskoristili vaše trenutne klijente i korisnike da steknete nove?  

Postavljanjem dokumenta „Uslovi i usluge" uz korišćenje jednostavnog dodatka poput WordPress Affiliate možete završiti ceo proces za manje od nekoliko sati. Osim toga, vaši klijenti će biti uzbuđeni, jer je to način na koji mogu da dobiju nešto zauzvrat deleći neku informaciju o brendu koji već vole.

Nemojte se širiti na previše kanala odjednom

„Mnogi marketinšku stručnjaci gube dosta novca, jer su se previše proširili. Umesto da osvoje Fejsbuk, zatim Instagram, pa onda Jutjub, oni pokušavaju da dominiraju na svim socijalnim medijima odjednom.

Svaki kanal zahteva pažljiv proračun i precizno izrađen marketinški plan, navodi Fečer. Sve što je potrebno jeste da imate jedan stalni kanal koji stvara konverzije i saobraćaj. Društveni mediji su kompleksan svet, a mnogo ga je lakše razumeti kada upoznajete i ispitujete mogućnosti jednog po jednog kanala.

Pronađite svoj identitet

„Najveći problem s kojim se susreće većina kompanija jeste to što ne uspevaju da se izdvoje od konkurencije“, smatra Fečer. Drugim rečima, oni ne mogu da pronađu svoj jedinstveni identitet.

Umesto da pokušaju da pronađu način da svoj brend izdvoje od drugih, oni oponašaju druge ili čak rade isto što i drugi. Imitiranje drugih je svakako lakše, ali to neće ostaviti prijatan niti nezaboravan utisak na vaše korisnike. Najbolje od svega jeste to što je biti jedinstven – potpuno besplatno.

Fečer savetuje marketinškim menadžerima da izdvoje malo vremena i pogledaju kako se neki brendovi u svojim reklamama i kampanjama izdvajaju i direktno obraćaju svojoj publici, ali ne savetuje im to zato da bi oponašali marketinške kampanje kakve imaju te druge robne marke, već da bi shvatili šta je to posebno u sopstvenom brendu i na koje se sve načine mogu izdvojiti od konkurencije.

Internet i društveni mediji postaju sve važniji u svetu marketinga i zato su stručnjaci u ovoj oblasti sve traženiji. Ako želite da postanete stručnjak za digitalni marketing i naučite trikove poput navedenih, savremen obrazovni program možete pronaći ovde.

(Telegraf.rs)