Trikovi koji će poboljšati dizajn vašeg sajta

Pred vama je nekoliko saveta koje su za portal CIO.com dali razni stručnjaci u web dizajnu

Foto: pixabay.com

To kako je vaša web stranica strukturisana, koje boje, fontove i slike koristite (ili ne koristite) može da napravi značajnu razliku između uspešne prezentacije (mali broj napuštanja, visoke konverzije) i neuspešnog internet-sajta (veliki broj napuštanja, slaba poseta). A od toga će zavisiti i to koliko će vaši klijenti biti zadovoljni.

Pred vama je nekoliko saveta koje su za portal CIO.com dali razni stručnjaci u web dizajnu.

Investirajte u dobre, profesionalne fotografije

„Posetioci web stranice mogu lako da primete generičke fotografije i to će na njih ostaviti snažan utisak o kompaniji", upozorava Zejn Švarcloz, direktor za odnose s potrošačima u kompaniji „Fahrenheit marketing“. „Nijedna kompanija ne bi trebalo da bude predstavljena uopšteno i prikazom koji kao da je već viđen. Dakle, pokažite posetiocima na koji način se ta kompanija razlikuje od drugih kroz  profesionalne fotografije."

„Preporučujemo našim klijentima da ulože u profesionalnu fotografiju ili da kupe profesionalne fotografije", kaže Brajan Gati, partner u digitalnoj marketinškoj kompaniji „Inspire Business Concepts“. Dobre fotografije "privlače pažnju, stvarajući emocionalnu vezu s pisanim sadržajem". Fotografije lošeg kvaliteta ili fotografije koje nemaju veze s porukom, s druge strane, gore su nego da uopšte i nemate fotografije.

Bonus savet: „Ako želite da privučete pažnju na određeni deo sadržaja ili dugme za prijavu, postavite ​​fotografiju osobe koja gleda prema sadržaju", ukazuje Ilaja Kori, saosnivač i izvršni direktor firme „Woopra“, kompanije koja pruža analize o kupcima i posetiocima u realnom vremenu.

„Ljudsko oko se odmah usmerava na lice i kada vidimo da to lice gleda u nešto, naše oči se instinktivno usmere ka tome."

Odaberite fontove koji se lako čitaju na različitim uređajima i pregledačima

Pri odabiru fontova, imajte na umu da će ljudi pregledati vaše web stranice, ne samo na desktop ili laptop računarima, već i na mobilnim uređajima.

„Neki veliki fontovi mogu dobro da izgledaju na monitoru, ali ta razmera može da bude problematična za male ekrane mobilnih uređaja, pa se gubi željeni izgled i osećaj", objašnjava Pol Novoa, osnivač i direktor digitalne i marketinške agencije „Novoa Media“. On zato savetuje da koristite univerzalne fontove.

„Odaberite tipografiju koja može lako da se čita i nije manja od 11pt", kaže Itan Gifin, predsednik uprave marketinške agencije „Groove Commerce“. „Ako koristite web-fontove, pokušajte da ne koristite više od dve vrste fontova  kako biste obezbedili brzo učitavanje", kaže on.

Dizajnirajte svaku stranicu kao početnu

„Većina web stranica ima dizajn koji podrazumeva da korisnik ulazi preko početne stranice, a zatim se odatle kreće po sajtu“, kaže Majkl Friman, viši menadžer sektora za pretraživanje i analize u kompaniji „ShoreTel, Inc“, koja pruža razne hosting i web usluge. „U stvarnosti, međutim, većina poseta na većini web sajtova počinje na stranici koja nije početna", kaže on.

Dakle, potrebno je dizajnirati sve stranice na koje posetilac može da dođe tako da imaju sve ključne informacije.

Poštujte pravila

Na pitanje portala CIO.com šta su njihovi najbolji saveti za dizajn, gotovo svi web dizajneri su odgovorili: „Stavite poziv na akciju u gornji deo vaše web stranice, zajedno sa svojim brojem telefona i / ili i-mejl adresom (ukoliko želite da vas korisnici zovu ili vam šalju mejlove).

Dati su i saveti o slikama na početnoj stranici. „Preporučujem da izbegavate punu širinu slajdera i koristite slajdere ili postavite slike koje pokrivaju dve trećine širine ekrana, što će vam omogućiti da obrazac za uspostavljanje kontakta bude iznad preloma“, kaže Aron Vejters, direktor firme „Leadhub“,  dizajnerske i SEO kompanije.

Koristite prilagodljiv dizajn

Koristite dizajn koji se automatski prilagođava kako se stranica pregledava. „Umesto da se posebno razvija za svaki uređaj, prilagodljivi dizajn se automatski prilagođava veličini svakog ekrana. Ovo doprinosi odličnoj preglednosti sadržaja sajta, za razliku od „neprilagodljivih“ – statičnih, nepromenljivih sadržaja, koji iziskuju stalno zumiranje, skrolovanje i pomeranje.

“Prilagodljivi dizajn omogućuje bolje korisničko iskustvo“, kaže Džejmi Preklof, direktor za digitalni marketing kompanije „Wixon Jewelers“. A bolje korisničko iskustvo obično znači da će posetioci provoditi više vremena na sajtu.

Ako vas interesuje web dizajn, više i tome možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)