Redizajnirate web stranicu? Ovo su stvari koje morate da imate na umu

Koristite redizajn kao priliku da poboljšate navigaciju tokom prodajnog ciklusa, umesto da samo pokušavate da ih privučete bogatim vizuelnim doživljajem, koji se nažalost često ne završi prodajom

Kompanije redizajniraju svoje web stranice svakih godinu i po do dve godine otkrili su u Hab spotu, kompaniji koja se bavi izradom softvera za marketing i prodaju. To znači da će vam se ponekad činiti da ste tek pokrenuli novi sajt, a već je vreme da se on promeni, jer „naslovna stranica po novim standardima izgleda smešno“ ili „više nije u trendu“. Možda deluje preterano naporno i pomalo besmisleno, ali ako malo bolje razmislite, ta učestala promena ima smisla.

Zašto je redizajn važan?

Razmislite o tome koliko se posao promeni za 18 meseci ili za 24 meseca. Razmislite koliko se svet izmenio za to isto vreme. Pre samo dve godine mobilni uređaji su predstavljali oko 10 posto celokupnog prometa na internetu. Danas ne samo da se taj broj mnogostruko uvećao, već  je i Gugl uveo nove funkcije koje daju prioritet stranicama optimizovanim za mobilne uređaje i još dosta toga.

Kupci su se takođe promenili. Današnji posetioci interneta očekuju drugačiji doživljaj od onih iz prošlosti. Međutim, pri čestom redizajniranju postoji rizik da se izgube iz vida krajnji ciljevi, ali i da nastanu novčani gubici. Zato kompanije sve više traže menadžere koji će upravljati digitalnim projektima. Pred vama je nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da uspešno upravljate web projektima, projektima kreiranja sajtova, digitalnih platformi, onlajn prodavnica, kao i da organizujete timove web stručnjaka iz različitih oblasti.

Uradite istraživanje

Pre nego što uložite resurse u modernizaciju svoje stranice, odredite šta želite da promenite i zašto. Budite oprezni s redizajnom koji radite jer „samo želimo da izgleda modernije" ili sličnih ispraznih ciljeva.

Web stranica bi nakon redizajniranja trebalo da funkcioniše bolje, a ne da samo izgleda bolje. Zato pre nego što bilo šta uradite, pogledajte svoje analize i odredite šta je ključno za poboljšanje posete, pretraživanje, stopu obavljenih prodaja i drugih karakteristika. Napravite strategiju i odredite kako  svaki od tih elemenata treba da se promeni kao rezultat vašeg redizajna. Kada imate jasne ciljeve, to će vam dati objektivan okvir za merenje efikasnosti redizajna i pomoći vam da odredite koji će postupci poboljšati celokupno funkcionisanje.

Radite na personalizaciji

Još jedna od važnih promena u ponašanju kupaca koja se dogodila u poslednje dve godine jesu sve veća očekivanja od personalizacije iskustva. Prema istraživanjima platforme koja se bavi istraživanjima i poboljšanjem korisničke usluge Džanarain, 74 posto onlajn potrošača oseća se ozlojeđeno kada dospe na web stranice na kojima se pojavljuje sadržaj koji nema nikakve veze s njihovim interesovanjima.

Zahvaljujući  Amazonu, Netflksu i drugim prilagodljivim web stranicama, posetioci umeju lako da pronalaze sadržaj koji je specifičan i relevantan za njih. Studija platforme Monetejt, koja se bavi personalizacijom, rađena 2013. godine, pokazala je da brendovi koji su personalizovali svoje stranice imaju u proseku povećanje u prodaji od 19 posto.

Prilagodljivi sajt  je nužnost

Kao što je već navedeno, kupci sve više koriste pametne telefone i tablete kako bi pronašli podatke na internetu, a kompanije koje ne optimizuju svoje web stranice na velikom su gubitku. Prema istraživanju koje je sproveo Gugl, 79 posto korisnika kojima se ne dopada ono što pronađu na web stranicama putem mobilnih uređaja tražiće informacije koje su im potrebne na drugom mestu.

To ne bi trebalo da bude iznenađenje; jer ako uđete u prodavnicu koja je u neredu, neorganizovana, a prodavci ne mogu da vam pomognu, verovatno ćete odmah otići negde gde ćete se lakše snaći. Koristite prilagodljiv dizajn kako biste stvorili web stranice koje odgovaraju različitim veličinama uređaja. Obavezno uzmite u obzir obrasce ponašanja mobilnih korisnika prilikom pravljenja strategije redizajna.

Fokusirajte se na funkciju

Posetioci dolaze na vaše web stranice da bi nešto pronašli ili saznali. Vaš posao je da im omogućite da u tome uspeju lako i brzo. Prvi korak ka tome je vreme učitavanja. Dok rad na poboljšanju vremena učitavanja možda nije toliko zabavan i uzbudljiv zadatak kao biranje vizuelnih dizajnerskih rešenja, brzina je važan faktor za potencijalne kupce. Četrdeset posto ljudi će napustiti web stranicu ako je potrebno više od tri sekunde za njeno učitavanje. I to je dokazano u mnogim najrazličitijim istraživanjima.

Besplatni alati, kao što su Pingdom i Jota, omogućuju vam da testirate web stranicu i saznate koliko brzo se vaše web stranice učitavaju. Osim na vreme učitavanja, obratite pažnju i na strukturu vaše web stranice. Da li korisnici mogu lako da se snalaze i kreću po vašem sajtu? Da li postoji jasan put koji vodi od istraživanja do kupovine? Mobilni posetioci su posebno orijentisani na akciju i treba da im bude jasno kako da dođu od tačke A do tačke B.

Koristite redizajn kao priliku da poboljšate navigaciju tokom prodajnog ciklusa, umesto da samo pokušavate da ih privučete bogatim vizuelnim doživljajem, koji se nažalost često ne završi prodajom. Vizuelni doživljaj web stranice je važan, ali osim njega, proverite da li vaš redizajn uključuje poboljšanja u funkcionalnosti i ispunjavaju očekivanja posetilaca. Ona nisu vidljiva kao nove slike, ali mogu napraviti veliku razliku između dopadljive i funkcionalne web stranice. Ako uživate u upravljanju projektima i rešavanju dnevnih poslovnih problema, a želite da se usavršite u vođenju projekata na internetu, više o tome možete saznati ovde. A ukoliko vas zanima da se istovremeno usavršite u vizuelnim i tehničkim pojedinostima web dizajna, ovo je obuka za vas.

(Telegraf.rs)