Evo kako da pronađete posao preko DRUŠTVENIH MREŽA
Da ne biste lutali u tami i da biste shvatili kako možete pronaći otvorene radne pozicije putem, na primer Fejsbuka, predstavićemo vam nekoliko načina na koje danas poslodavci koriste ove kanale komunikacije da bi pronašli nove zaposlene
Ukoliko ste nezaposleni, nalazite se među velikim brojem ljudi koji su u istoj misiji kao i vi – pokušavaju da pronađu svoje mesto pod suncem i radni sto gde će moći da pokažu sve svoje veštine. Ovo je ozbiljan zadatak, a s obzirom na veliku konkurenciju, kanali kojima se dolazi do dobrog posla danas su raznoliki.
Iako većina ljudi i dalje pretražuje oglase za posao putem velikih portala specijalizovanih za poslovne ponude, prostor koji vam možda ne bi ni pao na pamet zapravo su društvene mreže. Da ne biste lutali u tami i da biste shvatili kako možete pronaći otvorene radne pozicije putem, na primer Fejsbuka, predstavićemo vam nekoliko načina na koje danas poslodavci koriste ove kanale komunikacije da bi pronašli nove zaposlene.
Koje taktike koriste poslodavci na društvenim mrežama?
Mreže na kojima najčešće možete zateći potencijalne poslodavce su Linkedin (79% poslodavaca), Fejsbuk (26%), Tviter (14%), a postoje i oni koji svoje vreme ulažu u pretraživanje blogova potencijalnih kandidata. Budući da je najveći deo njihove ciljne grupe na ovim mrežama, oni svoje aktivnosti planski usmeravaju ka njima.
Tako dolazimo do podatka da se poslovna mreža Linkedin najčešće koristi za pretragu potencijalnih zaposlenih, uspostavljanje kontakta s njima, proveru radne biografije, kao i za postavljanje oglasa na kompanijsku stranicu. Na Fejsbuku će kompanije u najvećem broju slučajeva voditi računa o svom brendu i kreirati sliku o sebi kao o kvalitetnom poslodavcu i takođe plasirati informacije o otvorenim radnim pozicijama, s tim što će ovde, za razliku od prethodnog slučaja, oni čekati da se vi njima javite. Tviter koriste na manje ili više sličan način kao i Fejsbuk, s tim da sve manji broj brendova ovde vidi izglede za zapošljavanje novih ljudi.
Za šta koriste dobijene podatke?
Ako ste zaista mislili da vas budući poslodavac neće proveriti, onda ste živeli u zabludi. Svaki segment vašeg CV-ja proći će kroz kontrolu odeljenja za ljudske resurse, pa i menadžmenta, ukoliko im se, prema navedenim podacima, učinite kao kvalitetan kandidat. Upravo zato morate obratiti pažnju na to šta postavljaite na svoje profile.
Prema istraživanju bloga Social Talent, 55% ispitanih poslodavaca priznalo je da je koristilo društvene mreže kako bi proverilo potencijalne kandidate, a čak 61% njih pronašlo je nešto što im se ne dopada. Među tim stavkama na vodećoj poziciji je nepoznavanje pravopisa, odnosno gramatičke greške u pisanju ličnih objava. Pored toga, mnogima je zasmetalo i to što se mreže koriste za strastveno iskazivanje političkih stavova.
Kako izgleda budućnost zapošljavanja putem društvenih mreža
Isto istraživanje pokazalo je da gotovo 70% poslodavaca smatra da će se konkurencija na tržištu rada pojačati u ovoj godini, pa su stoga gotovo svi odlučili da ulože dodatne resurse u pretrage društvenih kanala i zapošljavanje kadrova na ovaj način. To znači da možete očekivati znatan porast broja oglasa za posao kada budete pregledali svoju stranu na Fejsbuku. Međutim, iako vam je ovo omiljena društvena mreža, imajte u vidu i to da će potencijalni poslodavci mnogo pre razmotriti one kandidate koji su za prijavljivanje iskoristili svoj profil na Linkedinu.
Ne gubite nadu, jer je tržište ogromno. Mesto za vas postoji, samo treba prvo da definišete kanal kojim ćete ga tražiti. Međutim, morate biti svesni toga da, čak i kada nađete oglas koji vam odgovara, vaše iskustvo i pre svega znanje presuđuje da li ćete taj posao dobiti. Zato morate obezbediti sebi obrazovanje koje će vas pozicionirati iznad ostalih kandidata. Zato upišite Online PR na InternetAcademy i naučite ne samo kako da radite posao PR-a u digitalnom svetu, već i kako da pronađete svog idealnog poslodavca i sebe predstavite u najboljem svetlu. A ove tri veštine biće vam od presudnog značaja kada dođe do konačnog izbora kandidata.
(Telegraf.rs)