Pet saveta za bolji dizajn prodajnih mejlova i biltena
Dizajniranje dopadljivih poruka koje izgledaju podjednako dobro u svim pregledačima, na stacionarnim i prenosivim uređajima, možete biti pravi izazov. Kako da u tome uspete? Evo saveta eksperata u digitalnom marketingu iz pomenute kompanije Digital MGMT
Dok su mnogi početkom dvehiljaditih, s pojavom Fejsbuka i Tvitera, elektronskoj pošti u marketingu proricali katastrofu, i-mejl je zapravo doživeo pravi preporod. On je ostao delotvorno marketinško sredstvo, koje doseže čak tri puta dalje nego ove dve platforme zajedno. Broj ljudi do kojih stižu mejlovi je, po blogu kompanije Digital MGMT, oko 3,6 milijardi.
Razvijanje elektronskog biltena je, dakle, važno koliko i sveukupna marketinška strategija. Međutim, mnogi biznisi padaju upravo na dizajnu svojih cirkularnih e-mailova. Dizajniranje dopadljivih poruka koje izgledaju podjednako dobro u svim pregledačima, na stacionarnim i prenosivim uređajima, možete biti pravi izazov. Kako da u tome uspete? Evo saveta eksperata u digitalnom marketingu iz pomenute kompanije Digital MGMT.
Počnite od dizajna za mobilne platforme
Od 2012. godine broj korisnika desktop računara je u opadanju u odnosu na broj korisnika mobilnih uređaja, koji se stalno uvećava. Neke skorašnje studije sugerišu da se 48 odsto mejlova otvara na mobilnim uređajima, dok druge sugerišu da je ovaj broj čak 65 odsto. Ovo znači da je na mobilnim platformama otvoreno negde oko polovine od nekih 145 milijardi i-mejlova.
Šta ova statistika znači u praksi? Ako e-mail nije prilagođen pregledanju putem manjeg ekrana, računajte da verovatno neće biti reakcije korisnika.
Dakle, imajte u vidu to da mnogi korisnici „skroluju” palcem. Dozvolite im da istim prstom kliknu na link, tako što ćete pozive na akciju pozicionirati na sredini ekrana.
Predvidite kako će mejl izgledati na malom ekranu. Budite koncizni u tekstu, a povećajte fontove da biste obezbedili čitljivost. Razvojni tim proizvoda koji omogućava masovno slanje Mailchimp preporučuje da font ne bude veći od 16 piksela.
Ako nemate sredstava da razvijete prilagodljivi dizajn vaših mejlova, pređite na sistem jedne kolone. Na ovaj način ćete osigurati da mejl bude čitljiv u celosti na svakom ekranu.
Manje je više
Različito ponašanje klijenata koji koriste elektronsku poštu predstavlja jedan od najvećih problema za dizajnere. Tako, na primer, Gmail automatski prikazuje slike, dok ih Outlook blokira i traži od korisnika da ih preuzmu. Ovde je odnos između slike i teksta od ključnog značaja.
Što više opteretite poruku vizuelnim sadržajima, veće su šanse da se oni negde neće prikazati. Što je još gore, „preteški” mejlovi, prepuni slika, imaju veću šansu da završe kao neželjeni, u spamu. Druga opasnost jeste predugo učitavanje, koje frustrira korisnika.
S druge strane, mejlovi prepuni teksta opterećuju korisnika. Dobro provereno pravilo jeste – tri dela sadržaja po mejlu, s parčetom teksta. Ako želite da ubacite više slika, potrudite se da postoji jedna centralna.
Kreirajte različito dizajnirane mejlove za različite vrste sadržaja
Izuzetno je važno da profilišete mejlove ne samo na nivou njihovih naslova, već i prema dizajnu. Ako imate jedan predefinisani mejl za bilten, a drugi za prodaju, to je dobar način da uputite korisnike na vašu želju.
Držite se dizajna širine od 600px
I pored prilagodljivosti i raznih veličina ekrana, poštovanje širine 600px za dizajn mejla je pametan potez. On osigurava da će mejl izgledati podjednako dobro bilo da mu korisnik pristupa putem smart telefona, tableta ili kompjutera.
Neprestano testirajte
Nemojte pribegavati tome da ne šaljete mejlove sve dok ne napravite savršeni mejl, jer je to loše za bilo koji biznis. Razlog je jednostavan – ne možete znati kakav dizajn donosi rezultate dok ne isprobate razne mogućnosti i ne uporedite zaključke.
Takođe je važno da proverite i da li mejl po prispeću izgleda isto onako kako je izgledao kad ste ga poslali. Tako se može desiti da tokom procesa pravljenja mejla prored, veličina slika i margine izgledaju dobro, a da u primljenom mejlu sadržaj bude razbacan i nečitak. Opcija za automatsku promenu veličine teksta može pomoći da obezbedite čitljivost mejla na svakom pregledaču.
Još jedna stvar na koju bi trebalo posebno da obratite pažnju jesu takozvani slomljeni linkovi, odnosno veze koje ne vode nikuda.
Ovo je samo nekoliko saveta za ispunjenje osnovnih zahteva za svaki uspešan mejl. Ako želite da učite od eksperata u ovom domenu, obučite se za profesionalnog web dizajnera. Jedino na ovaj način možete spojiti neophodno tehničko znanje s dizajnerskim principima. Nije dovoljno učiniti mejl dopadljivim na oko, potrebno je da istovremeno bude i funkcionalan.
(Telegraf.rs)