Evo kako da oformite mrežu prijatelja i poslovnih partnera koji vam mogu pomoći u poslu

Od razgranatih, snažnih veza svi činioci imaju koristi, jer isto kao što ćete vi potražiti pomoć od drugih, tako će i oni upitati vas za oblast u kojoj ste vi stručnjak

Umrežavanje radi otvaranja novih poslovnih mogućnosti jedan je od imperativa za uspešnu karijeru. Džef Šui, ekspert za upravljanje poslovnim sadržajem, za portal „Enterpreuer“ kaže da je ovo način da oformite mrežu prijatelja i poslovnih partnera koji vam mogu pomoći svako na sebi svojstven način, idejama, uslugama, savetima, ulaganjima u vaš budući projekat.

Od razgranatih, snažnih veza svi činioci imaju koristi, jer isto kao što ćete vi potražiti pomoć od drugih, tako će i oni upitati vas za oblast u kojoj ste vi stručnjak. Pored pomenutog, Džef navodi i osećaj lične satisfakcije koji nastaje kada svojim veštinama nekom omogućite da ostvari svoje zamisli.

Ali kako da budete sigurni da to radite dobro? Postoji li pravilan način povezivanja s drugim preduzetnicima i potencijalnim saradnicima? Pomenuti uspešni marketinški stručnjak i bloger ističe četiri zlatna pravila umrežavanja koja će vam pomoći da povećate šanse za poslovnu saradnju.

Razvijajte svoju mrežu

Iako ovo možda zvuči kao previše očigledno, vest o tome da ste počeli da razvijate svoju mrežu poznanstava ne treba da čuvate za sebe. Javite svim svojim prijateljima i poslovnim partnerima da aktivno radite na proširivanju saradnika kako bi i oni mogli dalje da šire informaciju o vašem angažovanju i otvorenosti.

Izgradite veze s učesnicima mreže

Dok gradite svoju mrežu poslovnih veza, nemojte nikad zaboraviti da su neki od njih, ako ne i većina, vaši lični poznanici. Zato tražite ljude koji poštuju slične vrednosti kao vi, u koje imate poverenja i s kojima možete podeliti važne informacije. Zauzvrat, budite i sami osoba od poverenja. Jedino posvećenim radom i jačanjem odnosa u mreži izgradićete siguran i kvalitetan krug saradnika.

Postanite poznati kao stručnjak za neku oblast

Šta god da je vaša specijalnost, naglasite je i ponudite je drugima. Neka učesnici vaše mreže znaju za kakvu vrstu pomoći i u kojim oblastima mogu da vam se obrate. Pronađite ljude koji svojim sposobnostima dopunjuju vaše vrline i zajedno izgradite nešto mnogo veće i značajnije. U tome i jeste poenta umrežavanja – zajednički rad za ostvarivanje viših ciljeva.

Posvetite se drugima isto kao da je reč o vama

Da biste mogli da očekujete stručne savete od drugih, morate i sami obezbediti kvalitetna uputstva za one koji su zatražili vašu pomoć. Kao što za svoje projekte radite najbolje što možete, isto tako bi trebalo da se ophodite i prema onima iz vaše mreže. Ukoliko vi ne uložite maksimalne napore kada pomažete drugima, zašto bi se oni stopostotno zalagali u vašim projektima?

Bez obzira na to da li ste počeli da gradite svoju mrežu poznanstava, ili vam je to još u planu, trudite se da u svom poslovanju poštujete svakoga. Nikada ne znate s kim ćete sarađivati u budućnosti i s kim biste mogli da se povežete na nekom od projekata. Mreža koju razvijate danas pomoći će vam da izgradite uspešnu karijeru i ostvarite poslovne, ali i privatne ciljeve. Zato budite odgovorni i posvećeni u aktivnostima umrežavanja i oni će se sigurno isplatiti.

(Telegraf.rs)