Pet saveta za uspešan dizajn web obrazaca

Pri projektovanju i razvoju web stranice važno je da posebno obratite pažnju na njih, jer vam promišljeno napravljen obrazac može dati ozbiljnu prednost

Sigurno ste u danima surfovanja internetom nailazili na forme za ostavljanje podataka. Ovi web obrasci i forme mogu da služe za prikupljanje narudžbina, ponuda, pretplatnika, upita i za dobijanje povratne informacije od korisnika. Na žalost kompanija, većina posetilaca ne želi da troši vreme na popunjavanje tih obrazaca.

Pri projektovanju i razvoju web stranice važno je da posebno obratite pažnju na njih, jer vam promišljeno napravljen obrazac može dati ozbiljnu prednost. Tako je, na primer, Expedia, platforma za pretraživanje putnih i turističkih aranžmana, povećala svoju zaradu za 12 miliona dolara uklonivši jedno suvišno polje iz obrasca. Eto koliko je svaka stavka važna.

Pred vama su neki od saveta koji vam mogu pomoći da dizajnirate odlične web obrasce.

Istaknite obrasce u odnosu na ostali sadržaj

Kako biste podstakli prijave korisnika i povećali broj ispunjenih obrazaca i formi, morate pre svega pružiti dobro korisničko iskustvo. Običan, generički oblik ume da deluje dosadno, međutim, uz igru reči, jedinstven dizajn koji ističe posebnost i prijateljsku crtu može ceo proces ispunjavanja učiniti prijatnijim za korisnike.

Koristite beli prostor kako biste omogućili da forma ili obrazac „dišu“, odnosno da se istaknu u odnosu na ostatak informacija na stranici. Odabir prave boje može podstaći pravu emocionalnu reakciju korisnika i pomoći im da lako razlikuju polja. Takođe, znakovi usmeravanja mogu pravilno da vode posetioca i održe mu pažnju pri popunjavanju. Na primer, strelice su pokazivač koji povećava nivo pažnje. Ti znaci često nisu suptilno rešenje, ali funkcionišu.

Dužina je važna

Dugi obrasci, sa velikim brojem obaveznih polja, zamaraju korisnike. Iako marketinški i prodajni timovi često insistiraju na njima, jer žele da prikupe što je moguće više podataka, važno je da kao dizajner imate svest o tome koja dužina web obrasca je granica, odnosno kada oni počinju da odbijaju ljude.

Obrazac koji je jednostavan i kratak omogućiće korisniku da oseća kao da je postigao više za kratko vreme. Dugi obrasci takođe zahtevaju više ličnih podataka, što može obeshrabriti ljude koji ih popunjavaju. Imajte na umu i to da ljudi uglavnom nisu voljni da odaju previše ličnih podataka.

Stručnjaci iz kompanije Hubspot, koja pomaže drugim kompanijama da poboljšaju svoj marketing i prodaju, analizirali su više od 40.000 obrazaca svojih klijenata i otkrili da je tri do pet polja u obrascima idealna mera i donosi maksimalne rezultate. Ako je apsolutno neophodno da postoje dodatna polja, onda je potrebno da jasno objasnite zašto je važno prikupljanje tih informacija. Primera radi, Mint je alat za upravljanje novcem koji vas ne pita za vaše bankovne podatke tokom prijavljivanja, jer ima jasan cilj – da pretvori posetioce u korisnike uz jednostavan obrazac. Svoje bankovne podatke korisnici mogu dodati kasnije.

Usmerite korisnike

Uključujući tekst pomoći i uputstva, gde je to potrebno, možete razjasniti eventualne nedoumice o tome šta se očekuje od korisnika. Međutim, pomoćni tekst često može da deluje frustrirajuće na korisnika i da smanji broj podataka koji će oni ostaviti, te je pri dizajniranju pomoćnog teksta potreban dodatni oprez.

Umesto da stavite pomoćni tekst i uputstvo pored svakog polja, mnogo je bolje da  kreirate ikonicu ili znak na koje korisnici mogu da kliknu ukoliko im je pomoć potrebna. Pobrinite se da tekst bude dovoljno jasan tako da korisnici ne dovode u pitanje ono što se od njih očekuje. Takođe je važno da uverite one koji su voljni da daju informacije, kao što su i-mejl adresa i kontakt-podaci, da su njihovi podaci sigurni. Uključite link koji ih vodi do teksta o zaštiti podataka i privatnosti, jer tako možete ublažiti sve strahove koje imaju.

Motivišite

Mnogi korisnici interneta cene svoje lične podatke i privatnost i neće vam ih lako otkriti.  Ako tražite nešto od korisnika, potrebno je i da im dajete što je više moguće. Stopa konverzije će biti visoka ukoliko im date nešto opipljivo i korisno.

Objašnjavajući zašto korisnici treba da ispune obrazac i navodeći prednosti na jasan i jezgrovit način činite prvi korak u motivaciji korisnika i podsticanju na akciju. Da biste privukli korisnike da ispune obrazac, ponudite im validne podsticaje (često se nazivaju i „lead magneti"), kao što su popusti ili besplatni pokloni.

Ako nudite njuzleter, e-knjigu ili nešto slično, učinite ih privlačnim i istaknite njihovu vrednost. Istaknite jasno na samom vrhu obrasca šta nudite u zamenu za njihove kontakt-informacije. Kada znaju da ih na kraju očekuje nagrada, korisnici će biti motivisaniji da pravilno ispune obrazac.

Testirajte

Nakon što ste ispunili sve prethodne korake, važno je da sprovedete testiranje svog obrasca da biste se uverili funkcioniše li sve kako treba. Promena samo jedne reči može dovesti do povećanja procenta datih podataka, što znači više potencijalne dobiti. Umesto da pokušavate da testirate sve aspekte, odaberite samo važne elemente koji bi mogli da utiču na stopu iznošenja informacija.

Pobrinite se za to da prilikom odabira dizajna uvek na umu imate ključno pitanje: „Zašto bi trebalo da ispunim ovaj obrazac?" Važno je da budete strpljivi i ne završavate test nakon samo nekoliko odgovora. Pričekajte dok ne budete imali veći uzorak. Opšte pravilo je da uzorak čini najmanje stotinu posetilaca po svakoj oprobanoj verziji.

Ukoliko vas interesuju najnovije tehnike planiranja, izrade i implementacije web sajtova, kao i tehnike promocije kompanija na internetu, optimizacije sajtova i kreiranje oglasnih kampanja, više o tome možete saznati na ovoj sertifikovanoj visokoj školi.

(Telegraf.rs)