Poslušajte ove savete kako biste kreirali uspešne i isplative aplikacije
Uspeh aplikacije za mobilne uređaje ne zavisi samo od njenih tehničkih mogućnosti, dizajna i platforme, već umnogome i od distribucije, odnosno od plasmana na tržištu
„U savremenom svetu, koji je prijateljski nastrojen prema aplikacijama i u kojem su pametni telefoni veoma bitan deo života, mnoge kompanije i pojedinci mogu ostvariti bogate prihode i doći do novih tržišta uz malo mudrosti i veštine“, navodi Skot Gerber, osnivač njujorške marketinške kompanije „Sizzle It!“. Gerber je preduzetnik, međunarodno poznat kolumnista, investitor, javni govornik i autor bestselera „Never Get a ‘Real’ Job: How To Dump Your Boss, Build a Business and Not Go Broke“.
„To ne znači da možete proizvesti bilo kakvu aplikaciju, niti da je možete samo izbaciti na internet i nadati se da će je ljudi pronaći. Morate da imate plan za razvoj i plan za marketing. A kada neko preuzme aplikaciju, ona mora da mu pruži neku vrednost – u suprotnom, gotovo sigurno možete očekivati negativne komentare i povratne informacije“, navodi Gerber.
Kako bi pomogao svima onima koji žele da se bave razvojem mobilnih aplikacija, on je razgovarao sa nekoliko uspešnih mladih preduzetnika i zamolio ih da svima daju korisne savete. Pred vama su neki od njih.
Kreirajte posebne promocije
Jedan od načina da ostvarite bolju prodaju jeste da unutar aplikacije kreirate sistem koji nagrađuje ljude koji je često koriste. Ponudite im posebne ponude, popuste i slične stvari. To će vam pomoći da povećate korisničku lojalnost i posvećenost, a takođe će povećati i vašu prodaju.
- Deni Vong, iz kompanije „Blank Label Group, Inc“
Udružite se
„...Mislim da, u većini slučajeva, ovo nije investicija koja će se isplatiti ako ne uspete da kroz aplikaciju pružite vrednosti za veliki broj ljudi i ako ne uložite u digitalni marketing. Ja bih se fokusirao na partnerstvo sa lokalnim sajtovima i platformama koje su poput sajta ‘Groupon’ koji nudi popuste za restorane, vežbanje, kupovinu i slično, kao i sa sajtovima kao što su Facebook Places, Google Places itd.
- Met Mikijevič, iz kompanije „99 designs“
Da li rešava problem?
Pobrinite se na vreme da pravite aplikaciju koja na neki način rešava neki problem i služi određenoj grupi ljudi. Ljudi vole da koriste aplikacije od kojih imaju neku konkretnu korist: bilo da je to dobijanje informacija, nešto što ih zasmejava, pomaže im u produktivnosti itd. Prilikom izrade aplikacije, razmišljajte o tome šta biste želeli od te aplikacije da ste vi sami njen kupac.
- Ešli Bodi, iz kompanije „Business Beware“
Plaćanje putem mobilnih uređaja je sledeća velika stvar
Plaćanja putem mobilnih uređaja će postati velika stvar i imate priliku da omogućite svojim kupcima da plaćaju preko svojih pametnih telefona, pre nego što vaši konkurenti to učine.
Pogledajte aplikacije kao što su „Square“ i „Intuit Go Payment“ da biste shvatili kako mobilno plaćanje funkcioniše na delu i da li je to prava stvar za vas. Omogućavanje mobilnih plaćanja sigurno će pokazati vašim klijentima da ste inovativni i ispred konkurencije.
- Natali Meknil, iz „Imaginari.us“
Aplikacije koje koriste potencijale društvenih mreža
Ja bih preporučila da uključite angažman koji pružaju društveni mediji. To može da podrazumeva objave u realnom vremenu na Fejsbuku ili Tviteru.
Takođe se potrudite da kreirate aplikaciju koja će vam omogućiti da kreirate zajednicu fanova među korisnicima. Dopustite im da upoznaju jedni druge virtuelno, pokušajte da među njima pronađete zagovornike i promotere vašeg brenda koji neće samo da koriste aplikaciju, već će i da šire dobar glas o vašim aplikacijama.
- Kris Rubi, „Rubi Media Group“
Uspeh aplikacije za mobilne uređaje ne zavisi samo od njenih tehničkih mogućnosti, dizajna i platforme, već umnogome i od distribucije, odnosno od plasmana na tržištu. Samo uspešno kreirana i distribuirana aplikacija vam pruža odlične mogućnosti za zaradu. Ako želite da steknete znanja i veštine koje pokrivaju sve elemente uspešnog razvoja i distribucije aplikacija za mobilne uređaje, preporučujemo da upišete specijalizaciju u domenu razvoja mobilnih aplikacija.
(Telegraf.rs)