Evo kako da od vizitkarte napravite svoju najbolju reklamu

Iako neki smatraju da je ovo zastareli model komunikacije, i dalje postoji veliki broj ljudi koji najviše veruju u pisanu reč, pa će im samim tim i vaši podaci na kartici značiti više nego elektronska pošta koju biste im poslali

Poenta svakog sastanka, razgovora ili upoznavanja, između ostalog, jeste i to da osoba kojoj dajete vizitkartu nakon toga poželi da s vama ponovo stupi u kontakt. Broj telefona i i-mejl adresa vam ne znače mnogo ukoliko niko ne zna za njih. Stoga, bilo čime da se bavite, važno je da u svakom trenutku u novčaniku, džepu ili futroli imate svoju vizitkartu, koju ćete moći da date potencijalnom saradniku. Čak i ako vas zaborave, ovde će uvek pronaći sve informacije o vama.

Iako neki smatraju da je ovo zastareli model komunikacije, i dalje postoji veliki broj ljudi koji najviše veruju u pisanu reč, pa će im samim tim i vaši podaci na kartici značiti više nego elektronska pošta koju biste im poslali.

U zavisnosti od struke kojom se bavite, možete koristiti različite elemente koje ćete primeniti na svojoj vizitkarti. Ako radite u nekoj od modernih digitalnih industrija, ili u kreativnom sektoru, podrazumeva se da to parčence kartona mora da svedoči o vašim veštinama i da zapravo bude nešto nekonvencionalno i zanimljivo.

Postoji pregršt mogućnosti koje imate na raspolaganju, a na vama je samo da ih pametno iskoristite i napravite najbolju kombinaciju. Kako ne biste previše lutali, mi vam dajemo nekoliko ideja kako da kreirate svoje unikatne vizitkarte.

Razmislite o informacijama

Danas sa svih strana možemo čuti da je manje zapravo više. Važno je da u svakodnevnoj komunikaciji, kako verbalnoj tako i vizuelnoj, stvari svedemo na minimum i ne zasipamo ljude informacijama u kojima se mogu izgubiti.

Međutim, kada pravite vizitkartu, važno je da obavestite ljude o načinima na koje vas mogu pronaći i stupiti s vama u kontakt. Imajući obe postavke u vidu, razmislite o načinima kako da ih spojite. – Koji su to podaci koje morate imati na vizitkarti? Da li vaši potencijalni saradnici više cene i-mejl ili mobilni telefon?

Ako imate svoj biznis, možda će samo vaša web adresa biti dovoljna. Takođe, možete razmisliti o QR kodu, koji će jednostavnim očitavanjem uz pomoć kamere mobilnog telefona otkriti sve potrebne podatke. I ne zaboravite – vaša vizitkarta je vaša reklama.

Pažljivo izaberite materijal

Ako mislite da je dovoljno da pozovete štampariju i naručite 100 vizitkarata na kartonu, grešite. Dijapazon različitih materijala je neverovatno veliki i u zavisnosti od toga u kojoj ste struci i čime se bavite, treba da izaberete vrstu papira koji ćete koristiti.

Tako, na primer, ukoliko ste ekološki osvešćeni ili vam je posao vezan za zaštitu životne sredine, možete štampati kartice na recikliranom papiru. Takođe, ne morate se uvek vezivati za standardne postavke, nekada vaše posetnice mogu biti i na providnoj plastici ili metalu. Budite kreativni i napravite nešto što će vas izdvojiti od svih ostalih.

Razmislite o kreativnim dodacima

Prelistajte sve vizitkarte koje ste do sada dobili i zadržali. Šta je na svima njima isto? Pomoći ćemo vam – jesu li sve istog oblika? U kom pravilniku piše da vizitkarta mora da bude pravougaonog oblika sa identičnim rasporedom informacija? Ako imate poslastičarnicu – zašto ne biste napravili posetnicu u obliku mafina? Ili u obliku cveta, ako vodite cvećaru? Mogućnosti su brojne. Takođe, uvek se možete opredeliti za ilustraciju ili fotografiju koja će još više obogatiti utisak. Nemojte se plašiti, budite slobodni da sa svojom vizitkartom radite sve što želite. Ona je predstava vas samih.

Vizitkartu treba posmatrati kao poslovnu ličnu kartu, odnosno kao identifikacionu karticu prema kojoj će vas ljudi pamtiti i prepoznavati. Ukoliko već služi za to da je delite ljudima sa kojima pokušavate da ostvarite saradnju, onda se morate potruditi da bude drugačija od svih koje su do sada viđene i da bude karakteristična za vas i za branšu kojom se bavite.

Mogućnosti su široke, a ideje su na vama – kako želite da izgleda, koje će boje biti, koje će informacije na njoj da se nađu… Za početak, ovde ste mogli da se inspirišete, međutim za neko dodatno iskustvo i znanje upišite studije grafičkog dizajna na ITAcademy i naučite kako sami da napravite vizitkarte koje će ljudi pokazivati drugima i koje će same po sebi biti reklama. Kako za njih kao profesionalce, tako i za vas kao kreativnog dizajnera.

(Telegraf.rs)