Evo kako da uskladite marketing i prodaju

Ova dva segmenta poslovanja zapravo čine jednu celinu koja odvojeno ne funkcioniše i njihova neusklađenost može dati samo pogubne rezultate po uspeh cele kompanije

Osnovni cilj svakog poslovnog modela jeste da proda svoj proizvod ili uslugu. Čime god da se bavite, na kraju dana, kako biste zaradili, morate imati klijenta ili kupca koji će biti spreman da finansijski podrži vašu ideju.

Kako bi došlo do toga, vaša ciljna grupa prvo mora znati za vaše postojanje, pa potom mora biti ubeđena da ste baš vi pravi izbor za nju. To ćete postići najpre marketingom, to jest dobrim planom oglašavanja, koji će pokriti svaki od koraka u procesu odlučivanja potrošača za vaš konkretan brend.

Ovo zapravo znači da su marketing i prodaja dve neodvojive strane jednog istog poslovnog modela. Međutim, u praksi je situacija takva da predstavnici ova dva odeljenja ne sarađuju tako tesno ili jednostavno ne mogu da postignu sporazum i pronađu zajednički jezik.

To je normalno, jer svako od njih smatra da je njegov posao važniji za konačni uspeh, dok zapravo ne uviđaju da su podjednako važni i jedan i drugi. Ukoliko se srećete sa ovim problemom, nameravate da se bavite nekim od ovih poslova ili planirate da postanete preduzetnik, nije lako pomiriti prodaju i oglašavanje. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći u tome.

Redovni sastanci

S obzirom na to da ove dve grane biznisa zavise jedna od druge u gotovo svakom svom segmentu, važno je da zaposleni u jednom sektoru budu upućeni i u delovanje i način rada u drugom sektoru. Kako biste to postigli, organizujte redovne sastanke u toku nedelje.

Jednom nedeljno odvojite nešto vremena koje ćete posvetiti samo marketingu i prodaji i njihovoj komunikaciji. Kada ste to učinili, dajte sve od sebe da ovi sastanci budu i efikasni, kao što bi trebalo, odnosno da ne gubite vreme na prazne priče, već da se posvetite konkretnim projektima, planovima i rezultatima. Ovo će svima olakšati posao.

Budite kratki i jasni

Poenta prodaje jeste da se što više artikala, usluga ili poslova proda, odnosno ugovori u što kraćem roku. Pravi, dobri prodavci ne vole da troše vreme – ni svoje, ni klijentovo. Zato se morate potruditi da sastanci koje organizujete budu kratki i jasni.

Potrošite vreme pre toga da biste organizovali i osmislili sve tačke koje ćete proći na sastanku, a kada dođe do toga, usmeravajte razgovore tako da ostanete na zadatim temama i da vreme koje utrošite bude kvalitetno provedeno.

Dajte obema stranama nešto korisno

Ukoliko nakon nekoliko viđanja bilo koja strana ustanovi da nema nikakve koristi od toga, sastanci će prestati da se ugovaraju i možete da zaboravite na povezivanje ove dve grane. Zato se potrudite da im svaki put date nešto što će im biti od koristi pri radu.

Bilo da je reč o strategiji koja će im pomoći ili o nekom detalju koji zaposleni u prodaji znaju, a i svima u marketingu je od značaja, pretresite sve teme koje mogu nuditi ovakve informacije i izvucite ono što će biti zajednički imenitelj koji će ih pomiriti.

Takođe, morate ih motivisati i navesti na akciju kako bi nakon što izađu iz sale za sastanke već imali jasnu sliku o tome šta im je sledeći korak i kako da započnu projekat koji ste im predložili.

Ova dva segmenta poslovanja zapravo čine jednu celinu koja odvojeno ne funkcioniše i njihova neusklađenost može dati samo pogubne rezultate po uspeh cele kompanije. Ako želite da stvorite poslovni model koji će da radi kako treba i da donosi prihode svim članovima tima, morate naučiti da pomirite ove dve grane.

Ukoliko vam bilo koja od dve oblasti o kojima smo govorili deluje primamljivo i čini vam se da biste mogli da napravite karijeru od njih, možete upisati prodaju ili marketinški menadžment na Biznis Akademiji i sa saznanjima i iskustvom koje ćete steći na školovanju jednog dana možete osnovati svoju firmu. Vi ćete tada umeti da predupredite početničke greške, od kojih je jedna uobičajena greška zanemarivanje veze između sektora marketinga i prodaje.

(Telegraf.rs)