Da li ih i vi pravite? Ovo je 5 najčešćih grešaka na društvenim mrežama
Ako ste neku od navedenih grešaka već učinili, napravite korak unazad i još jednom razmislite. Pre svega, setite se da je internet-marketing grupna aktivnost
Kada započinjete poslovanje, na vreme morate da mislite o svim aspektima. Danas to obavezno podrazumeva i život vaše kompanije na društvenim mrežama.
„Vol strit žurnal” navodi da preko 90% kompanija planira da poveća ulaganja u pojavljivanje na društvenim mrežama, a čak 96% njih razvija strategije za to kako da postigne što veću vidljivost. Jasno je koliko su važan činilac Fejsbuk, Tviter i ostale društvene mreže postali.
Istina je, na društvenim mrežama mnogo toga i dalje funkcioniše po principu „hajde da probamo”, ali postoje i provereni načini. Ako ste početnik, mnogo je prostora za greške koje ćete kasnije teško ispraviti. Zato, proučite tuđe greške i ne ponavljajte ih.
Previše haštagova
Danas svi brendovi imaju jedan prepoznatljiv haštag i koriste ga kada se on prirodno uklapa u ostatak poruke. Koka-Kola je napravila čitavu kampanju od #ShareaCoke, a na vama je da pokušate slično. Treba da pronađete kratku, upečatljivu poruku po kojoj će nedvosmisleno biti porepoznatljiv vaš brend.
Kod haštagova manje je uvek više. Jer #niko #ne #govori #ovako, pa zašto biste zlostavljali svoje pratioce?
Još gore je što previše haštagova zapravo prikriva poruku koju želite da prenesete. Simboli skreću pažnju i traže da se posebno usredsredite na njihovo tumačenje da biste bilo šta pročitali. Naravno da želite da se korisnici malo zamisle nad onim što im poručujete, ali ovo je pogrešan način. I pogrešna „upotreba” društvenih mreža.
Link bez slike
Na društvenim mrežama, ilustracija ili fotografija su polovina poruke. Ako nema makar naznake toga šta očekuje one koji kliknu na link koji ste postavili, meta je promašena. Jer – morate priznati – post ili oglas (koji bi trebalo da rade za brend) bez ilustracije su, najjednostavnije, dosadni.
Dobro izabrana ilustracija govori mnogo više nego što mislite. Najviše zbog toga što je svaki od korisnika razume različito. Neko želi da sazna više, neko nije zainteresovan za konkretnu ponudu, ali ga interesuje nešto slično, nekima je slika lepa pa bi da upoznaju kompaniju koja svet vidi na njima sličan način… Ne treba isključivati nijednu od mogućnosti.
Zanemarivanje korisnika
Kompanija Spraut soušal (Sprout Social) sprovela je onlajn istraživanje i došla do zaključka da 32% korisnika očekuje da, kada već odluči da se obrati svom brendu, odgovor dobije za najviše 30 minuta. Od toga, 24% njih odgovor očekuju za isto toliko vremena bez obzira na to kada su poslali svoj upit: danju, noću, vikendom, praznicima… Zamislite samo koliko vašoj reputaciji može da naškodi gnevni korisnik koji je neprestano onlajn.
Korisnički servis jeste jedna od ključnih karika uspešnog poslovanja pri pružanju usluga bilo koje vrste. I tu ne treba štedeti. Administratori stranica vaše kompanije na različitim mrežama moraju da delaju brzo i ne smeju da se ustručavaju da pretpostavljenima postavljaju pitanja, u bilo koje doba dana i noći. Jer zadovoljni korisnici ne mogu da se kupe.
Niste centar sveta
Ali jeste centar svog poslovanja i iskoristite to na najbolji mogući način. Budite u toku. Neka vaše objave budu u skladu sa gorućim događajima bliskim vašem poslovanju. Pohvalite potez konkurencije, podelite anegdotu koja se dogodila vama ili nekome od zaposlenih, ne bežite od pominjanja društvenih događaja ili podsećanja na kultne filmove.
Potrudite se da se približite svojim korisnicima. Ako se pravilno postavite, prestaćete da budete neka udaljena kompanija koja slučajno proizvodi ono što je korisniku neophodno i postaćete deo njegovog života, dve jedinke koje se zajedno razvijaju i uče jedna o drugoj.
Previše ste prisutni
Društvene mreže postoje pre svega zbog društva, ne zbog kompanija. I za svaku društvenu mrežu postoji pravo vreme. Za Fejsbuk je to vikend, za Tviter – radni dani. Ipak, osnovno pravilo je: ne preterujte.
Sa druge strane, morate više da objavljujete na Tviteru (čak i desetak puta u toku dana), dok je za Fejsbuk tri puta dnevno sasvim dovoljno. Na Instagramu će i jedna objava dnevno ostaviti utisak. Ako niste sigurni, proverite kako to radi konkurencija i onda imajte jednu objavu manje.
Imajte u vidu: prva stvar koju ujutru uradi čak 80% korisnika smartfona jeste da provere dešavanja na društvenim mrežama. Ako vide npr. tri uzastopne objave vašeg brenda, minimalne su šanse da će bilo koju pročitati. Ponovićemo: manje je više.
Ako ste neku od navedenih grešaka već učinili, napravite korak unazad i još jednom razmislite. Pre svega, setite se da je internet-marketing grupna aktivnost. Tražite mišljenje, proveravajte, pitajte, savetujte se. Važno je da mišljenja svih budu usaglašena, jer samo tako možete da napravite velike pomake u poslovanju. Sadržaj i ton podjednako su važni i za oglas i za odgovor na kritiku. Kao što ste pažljivo osmislili sajt koji će predstaviti vaše poslovanje i od početka brinuli o svakom detalju, svoja znanja upotrebite i za upotrebu društvenih mreža.
I na vreme uspostavite pravila: svaka objava mora da bude u skladu s vrednostima koje vaše poslovanje podržava i propagira. Uz dobar izbor saradnika, nećete morati svakodnevno da brinete o svojoj reputaciji na intrernetu i bićete usredsređeni na nove uspehe, i u digitalnomi u stvarnom svetu. Ako želite da postanete profesionalac u domenu vođenja kompanijskih profila društvenih mreža, odgovor na pitanje kako da u tome uspete pronaći ćete ovde.
(Telegraf.rs)