VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Virtuelna realnost bi mogla da promeni kupovinu preko interneta
- Virtuelna realnost, uz naročite naočare ili kacige, mogla bi mnogo vernije da nam približi ono što kupujemo, uključujući i „šetnju“ kroz virtuelne prodavnice, probanje odeće i nakita, a u skoroj budućnosti čak i osećaj dodira materijala od kojih su predmeti sačinjeni - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni
Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni u dnevnom listu "Informer" pisao o virtuelnoj realnosti i njenoj konkretnoj primeni. Evo šta predsednik kompanije Comtrade kaže o ovoj temi.
VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Pametne kuhinje će za nekoliko godina ući u masovnu primenu!
"Pisao sam pre nekoliko meseci o tome kako bi godinu koju smo načeli mogla da obeleži konačna masovna popularizacija i primena virtuelne realnosti (VR). Premda kao fenomen postoji već nekoliko decenija, a prve smo primere uživo videli još devedesetih na beogradskom Sajmu tehnike, čini se da tek sada tehnologija i tržište postaju zaista spremni za mogućnost uživanja u trodimenzionalnim simulacijama prostora projektovanog u vidno polje korisnika. Mene ovde, međutim, interesuju neke konkretne primene.
Uzmimo, na primer, onlajn prodaju. Jedna od mana zbog koje mnogi smatraju da kupovina iz fotelje nije dovoljno dobro iskustvo, odnosi se na činjenicu da, osim pomoću fotografija, nismo u mogućnosti da steknemo utisak i „oprobamo“ proizvode koje želimo da naručimo. Takozvana proširena realnost (eng. augmented reality) - koja koristi kameru i ekran pametnog telefona da u realnu sliku ispred nas ubaci virtuelne predmete - može donekle da reši ovaj problem, ali to najčešće nije dovoljno. Virtuelna realnost, uz naročite naočare ili kacige, mogla bi mnogo vernije da nam približi ono što kupujemo, uključujući i „šetnju“ kroz virtuelne prodavnice, probanje odeće i nakita, a u skoroj budućnosti čak i osećaj dodira materijala od kojih su predmeti sačinjeni. Nije daleko ni momenat uključivanja čula mirisa, ali to je već posebna tema. U nekoj vrsti kombinacije VR i proširene realnosti mogli bismo, na primer, na licu mesta videti kako neki komad nameštaja izgleda u našem stanu i koja se boja najbolje uklapa sa enterijerom.ž
Premda su tek u povoju, očekuje se da će virtuelne prodavnice koje koriste ovu tehnologiju u bliskoj budućnosti postati uobičajena pojava. Prodavci se nadaju da bi novi pristup mogao da privuče mušterije i da poveća zaradu, pa se intenzivno radi na različitim rešenjima. Prvi rezultati su više nego dobri, ali ostaje da vidimo kako će reagovati stvarni kupci u virtuelnom svetu."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)