Ove veštine će vam pomoći da uspešno razgovarate na intervjuu za posao

I dok su neki ljudi prirodno harizmatični i vešti u komunikaciji, većina ljudi mora da radi na tome. Danas se te veštine mogu lako savladati na kursevima koji su dostupni i onlajn

Da li ste svesni toga koliku ulogu u karijeri igra ličnii stil? Svako, zapravo, svojom pojavom i ponašanjem brendira, reklamira i, u pozitivnom smislu, prodaje sebe. Uspeh umnogome zavisi od vaše veštine da kreirate najbolju sliku o sebi u javnosti. Pred vama je nekoliko saveta koji vam u tome mogu pomoći.

Budite „ogledalo“ vašeg sagovornika

Jedan od važnih aspekata u intervjuu za posao i razgovoru uopšte jeste govor tela. Ova psihološka tehnika, poznata kao „ogledanje", naširoko se koristi u poslovnom svetu kao sredstvo za dobijanje poverenja sagovornika i čini da se ljudi osećaju prijatno.

Dobri prodavci je često koriste kako bi povećali svoje šanse u prodaji. Ako pratite pokrete, ton, gestove, ritam disanja osobe sa kojom razgovarate, u osnovi im šaljete poruku: „Igramo istu igru. Mi smo slični. Možete da mi verujete." Naravno, to ne znači da treba bukvalno da oponašate osobu, jer to može da proizvede sasvim suprotan utisak o vama. Reč je o usklađivanju, a ne o imitaciji. To nije lako i to je veština koja zahteva obuku i vežbu.

„Verbalni jezik predstavlja samo oko 7% komunikacije, a preostalih 93% zavisi od vašeg tela i tona kojim se obraćate ljudima“, navodi Zambeli Silar Federiko, ekonomista i preduzetnik,s za portal Mašabl.

Obratite pažnju na ton

Nakon što se ste sigurni da govorom tela šaljete pravu poruku, treba da obratite pažnju i na ton kojim se obraćate sagovorniku. Kao što verovatno već znate, ljudi govore na različite načine: neki ljudi govore vrlo brzo i isprekidano, drugi su vrlo spori, neki smenjuju brz i spor ritam, neki su tihi, neki glasni itd...

Tehniku „ogledanja“ možete koristiti i ovde. Obratite pažnju na  ritam govora sagovornika i pokušajte da ga pratite. Važno je da znate da procenite da li je osoba  sa kojom razgovarate vizuelni tip, ili više obraća pažnju na ono što čuje, ili pak na sintezu pokreta i zvuka.

Razmislite o svojim odgovorima

Kad odgovarate na pitanja vašeg sagovornika, nema potrebe da svaki put to činite odmah, kao da već imate sve smišljene odgovore u glavi. Pogotovo ako pitanja zahtevaju malo razmišljanja. Sasvim je u redu – a ponekad čak i poželjno – da uzmete malo vremena i razmislite pre nego što date odgovor.

Našem umu i telu je nekad potrebno malo vremena da se oslobodi pritisaka i unapred pripremljenih odgovora. „Ljudi često imaju potrebu da koriste te već napamet naučene stvari, a to ih ponekad može samo odvući na pogrešnu stranu“, navodi Tim Či, psiholog.

Dobro je da pripremite neke odgovore na pitanja za koja znate da će vam verovatno biti postavljena, ali nije dobro da preterujete u tome i da pokušavate da se služite njima po svaku cenu. Umesto da se koncentrišete na spremljene odgovore i čekate trenutak da ih plasirate, potrudite se da čujete pitanje, a zatim razmislite o tome šta od „spremljenog materijala“ možete da koristite i koje detalje treba da dodate.

Važno upozorenje: Nemojte da čekate predugo. Pokušajte da tokom razmišljanja delujete smireno i čak i u tim trenucima mislite o govoru tela.

Razmislite o cilju vašeg sagovornika

Ako ste na intervjuu za posao, onda je cilj osobe koja vas ispituje, najjednostavnije rečeno, da pronađe osobu od koje će kompanija imati koristi. Imajte to na umu kada odgovarate na sva pitanja. Da, oni žele nekoga ko je pametan, pouzdan, simpatičan, ambiciozan itd, ali, uglavnom, žele da znaju kako, konkretno, ta osoba može da doprinese kompaniji i unapredi je.

Posvetite dovoljno vremena ispitivanju o radu kompanije i informišite se podrobno o oblasti i industriji u kojoj posluje, izazovima i kulturi poslovanja. Sve to će vam pomoći da lakše osmislite svoje odgovore.

Slično važi i kada razgovarate sa klijentom ili poslovnim partnerom. Pokušajte da saznate više o njima, koje su njihove želje i potrebe, te kako najbolje vi ili vaša firma možete da ih ispunite.

Predstavite sebe  

Možda deluje očigledno, ali mnogi ljudi ne uspevaju pravilno da se predstave ili da se pripreme za važan intervju ili razgovor. Ma koliko banalno ovo delovalo, obratite pažnju na detalje: kosu, nokte, odeću i obuću, jer sve to utiče na prvi utisak koji ostavljate na sagovornika.

Iako se kaže da odelo ne čini čoveka, u poslovnim situacijama je izbor garderobe važna stvar. „Ukoliko, na primer, dođete neprikladno obučeni, velike su šanse da će vaš sagovornik sa manje pažnje slušati šta imate da kažete, jer je u svojoj glavi već stvorio sliku osobe koja nije prikladna za ono što mu / joj treba“, navodi Či.

I dok su neki ljudi prirodno harizmatični i vešti u komunikaciji, većina ljudi mora da radi na tome. Danas se te veštine mogu lako savladati na kursevima koji su dostupni i onlajn. Ukoliko želite da ovladate veštinama potrebnim za uspešan profesionalni nastup, saznate o psihološkim metodama uveravanja, predstavljanju kroz biografiju i intervju, kao i o neverbalnoj komunikaciji i kreiranju ličnog stila, više o tome možete saznati na ovom kratkom obrazovnom programu.

(Telegraf.rs)