Ovo su tri najbolje kampanje na društvenim mrežama u 2015. godini

Pred vama su neke od kampanja za društvene medije koje je magazin „Forbs” izdvojio kao najbolje u prethodnoj godini

Brendovi neprestano pokušavaju da se spoje sa potrošačima i komuniciraju s njima kroz razne  kampanje na platformama kao što su: Tviter, Instagram, Vajn, Fejsbuk, Jutjub, Pinterest i Snapčat. Ma na kom kanalu da se ta komunikacija odvija, putem tableta, mobilnih uređaja ili desktop računara – više nije važno samo gde nalazite svoje potrošače, već i kako ćete ih uključiti u priču o svom brendu. Pred vama su neke od kampanja za društvene medije koje je magazin „Forbs” izdvojio kao najbolje u prethodnoj godini.

„Bend the Rules“: Hewlett-Packard (HP)

Kompanija „Hjulit Pakard“, koja se bavi proizvodnjom računara, laptopova i računarskih komponenti, sledi svoju vrlo uspešnu kampanju iz 2014. godine pod nazivom #BendTheRules, a prošle godine su je podigli na viši nivo koristeći Vajn, Tviter i TV. Kampanja je rađena u saradnji sa agencijom za talente „Niče” („Niche“), koju je Tviter kupio početkom 2015. godine i koja povezuje poznate ličnosti interneta sa brendovima.

Koristeći platformu Vajn stars, oni su kreirali  sadržaj usmeren na upotrebu njihovih proizvoda, koji je nadišao društvene medije i pomoću koga su stupili u interakciju sa potrošačima na više medija. U kampanju za 2015. godinu „Going Epic", oni su uložili veliki budžet kako bi snimili video u kome razni ljudi izvode najrazličitije akrobacije noseći pritom ve vreme HP laptop: preskaču sa automobila na kamion u pokretu, voze tenk, trče u zapaljenom odelu i tome slično. Objašnjavajući ideju ove kampanje za društvene medije, Rob le Bras-Braun, viši potpredsednik marketinga u HP-u, rekao je: „Ideja je bila da pronađemo kreativne ljude na društvenim medijima, posebno na Vajn-grafu, damo im naš uređaj i pozovemo ih da budu kreativni i njime snime nešto u trajanju od šest sekundi."

Ova kampanja je imala mnogo uspeha zato što nastavlja da se obraća željenoj publici. Naime,  HP je odlučio da naglasak preusmeri na mlađe ljude. Drugi razlog uspeha jeste to što se u kampanji pojavljuju ljudi koji su uticajni na društvenim režama, čiji uticaj se samim tim širi i na brend Hjulit Pakarda.

„Refreshingly Honest“: Honest Tea

Onest ti (Honest Tea), brend koji se bavi proizvodnjom flaširanog čaja, postavio je provokativno pitanje: Koji grad ima najbolje rezultate u „nacionalnom indeksu iskrenosti“? Kompanija je iskoristila „Influencer“, prvu mobilnu platformu koja povezuje brendove i ljude sa najviše uticaja na Tviteru, Instagramu, Vajnu i Snapčatu.

Influencer ih spaja po demografskim karakteristikama radi kreiranja „hibridnih“ kampanja. Brend „onest ti“ je pokrenuo ovu kampanju u 27 „popap“ trgovina  (trgovine koje se nakratko otvaraju)  u nekoliko većih gradova kako bi pronašli odgovor na postavljeno pitanje. Na taj način potrošači su mogli da učestvuju i onlajn (putem Tvitera i Instagrama), ali i uživo u lokalnim trgovinama.

Ovaj eksperiment u oblasti društvenih medija kompanija koristi povremeno još od 2011. godine.  Ami Matur, brend menadžer kompanije „Onest ti“, ističe: „’Onest ti’ sprovodi ovaj eksperiment u gradovima širom SAD da bismo videli koliko su  #RefreshinglyHonest  (osvežavajuće iskreni)  potrošači u svakom gradu, dajući im priliku da doniraju po dolar kada uzmu piće iz naše trgovine."

Ona takođe napominje da je uspeh kampanja za društvene medije usko povezan sa uključivanjem ljudi koji imaju uticaja na njima. U ovom slučaju, povezivanjem fizičke privremene trgovine sa digitalnim platformama, kompanija je bila u mogućnosti da koristi lokalne ugledne pojedince kako bi upoznali ciljanu publiku u celoj naciji sa „sadržajem koji je usmeren na aktivnosti našeg brenda“.

„The Last Selfie“: World Wildlife Fund (WWF)

Kao jedan od pobednika na takmičenju za internacionalnu nagradu koja se dodeljuje za posebna postignuća na internetu, Webby Awards 2015, kampanja Snapčata za  Svetsku neprofitnu organizaciju za zaštitu prirode (World Wildlife Fund) duboko je dirnula ljubitelje životinja širom sveta. Svetska organizacija WWF je, u saradnji sa danskom agencijom „Uncle Grey“ i turskom agencijom „41? 29!“, kreirala  i pokrenula  kampanju na Snapčatu, platformi za komunikaciju putem video-sadržaja.

WWF koristi ideju da „selfiji“ nestaju sa Snapčata nakon 10 sekundi da bi tako dočarali stvarnost nestanaka ugroženih vrsta u svetu. Rezultat je bio mnoštvo reakcija širom sveta i deljenje putem društvenih mreža, koji su doveli do povećanja donacija u roku od samo nekoliko dana. Prema navodima Tuba Ugura, direktora komunikacija u WWF, „Hitna reakcija i dinamika Snapčata savršeno su odgovarali za širenje naše poruke. Generacija ovoga milenijuma je bila ciljana publika ove kampanje i zbog toga smo odlučili da koristimo Snapčat, platformu koju uglavnom koriste upravo oni."

Komunikacija sa potrošačima i oglašavanje poslednjih godina ubrzano se prebacuje na digitaine medije. Preciznije pogađanje ciljne grupe, ekonomičnost, efikasnost samo su neki od razloga zbog kojih internet postaje glavni kanal komunikacije. Ove kampanje se smatraju nekim od najboljih kampanja za društvene medije u 2015. godini, jer su veoma uspele: o njima se dosta govorilo na društvenim medijima, uspešno su došle do svoje ciljane publike i koristeći emocije i kreativnost uspele su da prenesu snažnu poruku koja je pokrenula ljude i učinila da se snažno povežu sa brendom.

Zbog toga je kompanijama veoma važno da na pravi način upravljaju digitalnom komunikacijom i oglašavanjem. Ukoliko želite da steknete neophodna znanja i veštine iz oblasti onlajn marketinga, medija i oglašavanja, više o tome možete saznati ovde.  

(Telegraf.rs)