Ove stvari ubijaju motivaciju. Izbegnite ih

Zadovoljni zaposleni su motivisani i produktivni zaposleni. Tada su uspešni i donose više zarade. Motivacija se trenira

Kada motivacija opadne, produktivnost nestaje. Iako volite svoj posao i upoznali ste sve „tajne zanata”, ukoliko nema konstantne motivacije nema ni uspeha. Kako unaprediti svoju predanost i motivisanost? Kompanija Weekdone sprovela je istraživanje i izdvojila „dečije bolesti” svakog kolektiva.

Odsustvo nagrada

Svako lično zalaganje ili dodatni napor treba javno istaći. U suprotnom se javljaju izneverena očekivanja. Nekada je dovoljna pohvala, a što je svima još draže, nekad treba podeliti i bonuse. Rukovodioci to često vole da previde, iako bi čak 26 odsto ispitanika rado promenilo posao za samo 5 odsto veća primanja. Da li je taj iznos vredan gubitka odličnog radnika?

Loš prostor

Open space je već godinama najčešće enterijersko rešenje za kancelarijske prostore. Izostanak zvučne izolacije smanjuje mogućnosti za potpunu koncentraciju na rad. Ipak, rukovodiocima je tako lakše da imaju uvid u rad svojih zaposlenih, ali to znači i čak 62 odsto više odsustvovanja zbog bolesti. I to svakako treba imati u vidu.

Nema rada na sebi

Ako zaposleni često moraju da rade i vikendom, nemaju vremena za porodicu, prijatelje, ali ni za sebe. Kada (i zašto) da nađu prostor da rade na sebi i postaju bolji? Google za to ima odličan metod – 20 odsto radnog vremena zaposleni mogu da posvete ličnim projektima. Za početak, i team building je odlično rešenje.

Nedovoljno saradnje

Svi članovi tima imaju pravo na mišljenje. Imaju pravo i da im nije sve sasvim jasno i da postave pitanja. U idealnom slučaju, imaju pravo i da dovedu u pitanje predloženu strategiju. Ako rukovodilac to suzbija, zaposleni se ne osećaju dovoljno cenjeno. U stvari, čak 39 odsto ispitanika bi volelo da ponekad bude i pitano o planovima projekta.

Negativci

Svaka kancelarija i svaki tim imaju makar jednog saradnika koji uvek vidi najgore ishode i kome ništa nije dovoljno dobro… To znači da i ostali članovi tima neće biti zadovoljni. Po istraživanju, negativci čine i do 24 odsto kolektiva.

Strah od neuspeha

Svi imaju pravo na grešku, čak i ako se dogodi u presudnom trenutku. Ako se ne prašta, kritične situacije stvaraju pritisak i strah, produktivnost se svodi samo na puko izvršenje zadatka, a motivacije nema. Nema ni uspešnosti. Naravno da greške ne treba podsticati, ali ne treba se ni iznova na njih vraćati. Voren Bafet nije primljen na Harvard. Zamislite da je iz straha odustao.

Nejasni ciljevi

Ako ne znaju šta tačno treba da urade, zaposleni pre svega gube vreme. Nema fokusa, pa ni završenih zadataka. To stvara nezadovoljstvo kod čak 63 odsto ispitanika.

„Predani” menadžeri

Naravno da svaki projekat treba nadgledati, ali u dogovoreno vreme i na pravi način. Ako zaposleni nemaju slobodu da pronađu najbolji način za rešenje problema, neće pronaći nikakvo rešenje. Uz to, stalno nadgledanje stvara nepoverenje. 38 odsto ispitanika naglasilo je da bi radije radilo poslove koje mrzi nego bili konstantno nadgledani od šefa. Zato na početku treba ugovoriti raspored provere razvoja projekta. Tako će svi biti zadovoljni.

Beskorisni sastanci

Ovo često proističe iz prethodne tačke. Stalni sastanci znače da zaposleni treba da prestanu s onim što rade i određeno vreme, bez razloga, provedu u sali za sastanke. Takvi sastanci su nenajavljeni i bez plana, pa im niko ne vidi smisao.

Gubljenje vremena

Tim će raditi prekovremeno ako za to postoji razlog. Ukoliko je jedini razlog ostavljanje utiska rukovodioca na više instance, 96 odsto ispitanika je zbog toga ozlojeđeno. I nemotivisano da bilo šta završi.

Zadovoljni zaposleni su motivisani i produktivni zaposleni. Tada su uspešni i donose više zarade. Motivacija se trenira. Zato je važno da ovladate veštinama koje garantuju uspeh u bilo kojoj karijeri.

(Telegraf.rs)