Ako želite da napravite uspešnu aplikaciju, poslušajte savete čoveka koji je oduševio i STIVA DŽOBSA

Generalni direktor kompanije Y Media Labs, Ašiš Tošnival, 2010. godine pomogao je da se pokrene aplikacija Montesorijum, koja je toliko oduševila Džobsa da je izjavio: „Volim to što radite. Hvala"

Ne postoji mnogo ljudi koji su razvili neku aplikaciju, a da su za svoj rad dobili pohvalu direktno od Stiva Džobsa. Ašiš Tošnival je jedan od njih. On je zapravo dobio mejl od samog Džobsa. Generalni direktor kompanije „Vaj medija labs” (Y Media Labs) 2010. godine pomogao je da se pokrene aplikacija Montesorijum, koja je toliko oduševila Džobsa da je izjavio: „Volim to što radite. Hvala".

U to vreme Montesorijum se isticao po svojoj jednostavnosti i upotrebi iPad tehnologije, osetljive na dodir, koju je tada koristilo samo nekoliko kompanija. Četiri godine kasnije, u „Vaj medija labsu“ su počeli da pomažu kompanijama kao što su Apple, PayPal i American Express da izgrade aplikacije koje su okrenute korisnicima („user-friendly“).

Magazin Ink zatražio je od Tošnivala, koji je prodao svoj startap Shopping.com kompaniji „E- Bay“ 2005. godine, da objasni kako gradi uspešne aplikacije i šta je to čemu se korisnici vraćaju. Evo njegovih saveta.

Upoznajte svoje korisnike

Klijenti se često fokusiraju na tehničke mogućnosti, ne razmišljajući ni na trenutak o tome kako će izgledati korisničko iskustvo. Zato u razgovoru sa njima, Tošnival uvek pokušava da sazna u kojim slučajevima se najčešće koristi njihova aplikacija ili zašto kupac uopšte želi da otvori tu aplikaciju.

Korisnici 80 posto vremena upotrebljavaju jednu ili dve mogućnosti. Tako, na primer, iako aplikacija Yelp nudi i recenzije, korisnici je uglavnom koriste kako bi pronašli razne vrste lokalnih usluga.

Pratite podatke

- Mi smo veliki ljubitelji praćenja svake akcije, tako da programeri znaju koja opcija je popularna i kako je korisnici upotrebljavaju i kako da povećaju njihov angažman - kaže Tošnival, koji hvali  alate kao što su Google Analytics, Flurry i Mix Panel.

- Važno je da znate koje akcije korisnici preduzimaju kada se vrate aplikaciji i da ih stalno iznova  ispitujete - kaže on.

Prvo razmišljajte o mobilnim korisnicima

- Mnoge interaktivne agencije ne bi rekle da je tako, ali mi smatramo da su mobilni uređaji primarni, a desktop na drugom mestu - kaže Tošnival. „Verujemo da je to trend kome stremi cela industrija".

Ovo mišljenje potvrđuju i podaci. Prema istraživanju Com Scorea, u 2013. godini upotreba mobilnih uređaja, kao što su pametni telefoni i tableti, nadmašila je upotrebu desktop računara i postala vodeća platforma, računajući vreme provedeno na internetu.

Zabavite korisnike

"Napredni korisnici najviše koriste aplikacije, tako da se isplati da se usmerite na njih. A budući da je ekran na dodir jedna od najvažnijih stvari na mobilnim uređajima, nastojimo da osmislimo stvari koje su bazirane na dodiru i koje istinski poboljšavaju korisničko iskustvo".

Za neke aktivnosti, poput povlačenja stvari preko ekrana, možda je potrebno više vremena kako bi ih usvojili i shvatili svi korisnici, ali kada ih jednom shvate, oni će ih rado upotrebljavati jer su zgodni. Tako pomeranje slike omogućava brži pregled albuma na Fejsbuku, dok EMC omogućava korisnicima da uz duži pritisak pregledaju svoje mape.

Neka bude jednostavno

Trebalo bi da se pojavite na tržištu sa što manje mogućnosti, a razvijate ih i dodajete kasnije zasnivajući te dodatke na podacima o korisnicima, načinu na koji upotrebljavaju aplikaciju, njihovim komentarima i očekivanjima“, kaže Tošnival.

Klijenti često s nestrpljenjem očekuju da isprobaju sve mogućnosti i dodatke u aplikacijama, ali ako želite da izađete na tržište sa svim opcijama, to može da potraje i po sedam ili osam meseci. A za to vreme će se industrija promeniti, i to mnogo", kaže on.

Mnogi uspešni IT preduzetnici i autori popularnih aplikacija počeli su od ideje, bez mnogo programerskog znanja. Razvoj mobilnih aplikacija je danas dostupan gotovo svima. I kod nas već neko vreme postoje edukativni programi za projektovanje i razvoj aplikacija za mobilne uređaje.  Njihova prednost jeste u tome što omogućavaju da brzo i lako savladate programske jezike i alate specijalno dizajnirane za operativne sisteme iOS, Android ili Windows Phone, koji danas pokreću praktično sve mobilne uređaje, poput pametnih telefona i tableta.

Tako na ITAcademy u Beogradu tipski program traje dva semestra, odnosno 348 časova, koje možete da pohađate i preko interneta. Ako već imate ideju za mobilnu aplikaciju, tokom školovanja takođe možete da radite i na njenom kompletnom razvoju i plasmanu, uz stalnu pomoć mentora. Više o programima možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)