IZVRŠNI DIREKTOR VIBERA ZA TELEGRAF: Drago nam je što Srbi OBOŽAVAJU našu aplikaciju (FOTO)

Majkl Šmilov, COO Vibera, bio je u poseti Srbiji, a tom prilikom posetio je i našu redakciju gde nam je odgovorio na nekoliko pitanja koja će sigurno biti zanimljiva svim korisnicima ove popularne aplikacije

Foto: Marko Todorović

U Srbiji gotovo da ne postoji osoba koja ima pametni telefon, a da nema instaliran Viber. Ova aplikacija je jedna od najpopularnijih kako kod nas, tako i u svetu, a Telegraf je imao ekskluzivnu priliku da popriča sa Majklom Šmilovim, izvršnim direktorom (COO) Vibera.

DIREKTOR VAJBERA U BEOGRADU: Evo sa kim je proveo dan i šta je radio!

Viber je objavljen 2. decembra 2010. godine za tadašnji iPhone 2, a u maju naredne godine stigle je i prva Android verzija. U početku je putem ove aplikacije bilo moguće razmenjivati samo poruke, a kako je popularnost Vibera rasla, usledile su i opcije kao što su pozivi i video-pozivi.

POSLALI STE PORUKU NA VIBERU POGREŠNOJ OSOBI? Evo kako da je oni NE PROČITAJU!

Danas ovu aplikaciju koristi više od 600 miliona ljudi širom sveta, a Majkl nam je otkrio šta nas sve očekuje u narednom periodu, zbog čega je Viber baš ljubičaste boje, kao i u kojim delovima sveta je on najpopularniji.

Šta nam možete reći o najnovijoj aplikaciji Wink koju ste nedavno objavili?

Wink je avantura. Odabrali smo petoro kolega iz kompanije i dali im projekat na kojem su radili dva meseca, nakon čega je aplikacija bila spremna za objavljivanje.

Aplikacija Wink je prilično zanimljiva jer omogućava drugačiji način komunikacije između ljudi. Naime, korisnici mogu da međusobno šalju fotografije i video-snimke postojećim Viber kontaktima, a oni će se nakon gledanja automatski obrisati. Postoji i opcija koja omogućava da se poslate fotografije i snimci ne obrišu nakon gledanja.

Wink je prilično lep način da isprobamo nove načine komunikacije između naših postojećih korisnika.

Viber je u poslednje vreme doživeo veliki broj promena. Šta možemo očekivati od vas u 2016. godini?

Naš najveći prioritet je da nastavimo sa unapređivanjem funkcija koje već imamo, kako bismo stvari učinili pametnijim i bržim.

Nedavno smo, na primer, dodali opciju koja omogućava brisanje poruke nakon što je korisnik već pošalje. Uskoro ćemo je pobošljati, pa će ljudi moći i da edituju poruku nakon što je ona poslata.

Nastojimo da ljudima omogućimo veću kontrolu nad konverzacijama, podesimo bolje funkcionisanje notifikacija i slične stvari. Istovremeno se trudimo da dodajemo nove servise, slično kao što smo uradili sa igricama i sada sa Wink-om, ali i da onima koji koriste Viber omogućimo komunikaciju, ne samo sa drugim korisnicima, već i sa različitim servisima.

U 2015. godini predstavili ste opciju "public chats". Kako su ljudi reagovali na ovakav način komunikacije?

Ovaj projekat je još uvek u fazi testiranja sa našim brojnim partnerima, od kojih je dosta njih i u Srbiji. Ideja "public chat-a" počela je iz želje za nečim drugačijim. Počelo je sa time da ljudi mogu da "bace pogled" na konverzacije kompanija koje ih zanimaju, a sada to polako evoluira u nešto više.

Tako, na primer, želimo da omogućimo korisnicima da komuniciraju sa adminima "public chat-ova", ali i puno drugih stvari.

Početak je, novi je proizvod i istražujemo različite smerove u kojima ga možemo razvijati.

Zbog čega ste odabrali baš ljubičastu boju da bude zaštitni znak Vibera?

U početku smo testirali različite boje i došli smo do zaključka da većina konkurenata koristi ili zelenu ili plavu boju. Tada smo shvatili da želimo da se ističemo od konkurencije, kako po boji, tako i po svemu ostalom, pa smo se za početak odlučili za ljubičastu boju. Trudimo se da budemo svoji.

Koliko ljudi u svetu koristi Viber?

Viber u svetu koristi više od 600 miliona ljudi, a više od trećine je aktuelna svakodnevno.  Ono što je veoma zanimljivo u vezi sa Srbijom je to što Viber u vašoj zemlji koristi više od 3,5 miliona ljudi, a više od 2,5 miliona je aktivno svakog meseca.

Očigledno je da ljudi u Srbiji obožavaju našu aplikaciju, što nam je prilično drago.

U kom delu sveta je Viber najpopularniji?

Viber je prilično globalan proizvod, što ima i svoje dobre, ali i svoje loše strane. Naročito smo popularni na Balkanu, ali i u Rusiji gde našu aplikaciju aktivno koristi više od 20 miliona ljudi. Tu su naravno i Amerika, Nemačka, Velika Britanija, a takođe rastemo i na Filipinima i u Vijetnamu, što ukazuje na to da se Viber zajednica konstantno menja i razvija.

Da li postoji neka opcija koja vam se sviđa u drugim aplikacijama, a Viber je još uvek nema?

Postoji nešto što mi je zanimljivo, a što nema veze ni sa jednom aplikacijom konkretno. Naime, smatram da je način komunikacije između aplikacija i telefona još uvek u ranim fazama razvoja i da tu postoji dosta stvari koje su još uvek neistražene.

Primera radi, danas je pomoću Google-a Viberom moguće u potpunosti upravljati glasom, a tu je još i automatsko predlaganje kontakata. Mi konstantno radimo sa programerima na tome da poboljšamo način na koji naša aplikacija komunicira sa telefonom, a sve to kako bi se ljudi osećali što bolje i prirodnije tokom korišćenja.

Koje su vam omiljene aplikacije?

Koristim puno Google-ovih aplikacija, od Notes-a, Google Translate-a, pa do Gmaila. Tu su naravno Viber i Wink. Često koristim i CamScanner, odličnu aplikaciju za skeniranje dokumenata pomoću kamere, nju baš volim. Tu su još i Beatport za muziku, a dopada mi se i mala aplikacija World Time koja vam omogućava da prilagodite vreme u različitim vremenskim zonama.

Naravno, instaliran mi je i neizostavni Facebook.

Ako još uvek niste jedan od 3,5 miliona korisnika Vibera u Srbiji, trebalo bi da znate da je ova aplikacija besplatna za korišćenje, i da pomoću nje putem interneta besplatno možete razmenjivati poruke, fotografije, video-snimke, a svim korisnicima su omogućeni i pozivi i video-pozivi.

Od svog nastanka do danas Viber se puno promenio i unapredio, a da će se tako i nastaviti na samom kraju nas je uverio i nasmejani Majkl Šmilov.

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(M.Đurđev)