Ovi saveti će vam pomoći da uspešno kreirate sopstveni marketing

Lični marketing može vam pomoći da ostvarite razne vrste ciljeva. Za početak ovog procesa, odaberite onaj koji vam je najvažniji

Kao što je svakom brendu, firmi, organizaciji, danas neophodno da ima svoj marketing, tako je sve važnije da i pojedinci rade na sopstvenom marketingu. Lični marketing koji koristi načela standardnog marketinga može da vam pomogne da lakše ostvarite ciljeve koje ste odabrali za sebe. On je moćna stvar, koja stvarno može da unapredi ne samo vaš poslovni, već i ceo vaš život.

Lin Brem je razvila polje ličnog marketinga, koji koristi tehnologiju, uz strategije i taktike komercijalnog marketinga, radi lakšeg postizanja vlastitih ciljeva. Njena web stranica TBYB! posvećena je upravo savetima za lični marketing. Pred vama su neki od njih.

Odredite cilj

Lični marketing može vam pomoći da ostvarite razne vrste ciljeva. Za početak ovog procesa, odaberite onaj koji vam je najvažniji. Neki od njih mogu biti na primer: poboljšajte svoje psihičko, fizičko ili duhovno stanje, poboljšajte svoje odnose sa drugim ljudima, pronađite bolji posao, ili postanite bolji u onom koji imate…

Ne možete da se odlučite? Evo načina da to učinite brzo. Zatvorite oči i zapitajte se: „Kada bih osvojio nagradu na lutriji, ja bih ___________." Vaš prvi odgovor na to pitanje će vam dati ideju o tome odakle biste započeli da menjate svoj život. Kada odaberete cilj, idite na drugi korak.

Analizirajte svoju situaciju

Pokušajte da sagledate iskreno sami sebe i svoj život. Koje su vaše prednosti i slabosti u odnosu na cilj koji ste izabrali? Koji su resursi koje imate? Koji su vaši izazovi? Koji faktori su van vaše kontrole i da li su oni mogućnosti ili pretnje za vaš uspeh? Šta ili ko je vaša konkurencija?

Šta ste već pokušali? Vrlo je korisno da zapišete svoje odgovore na ta pitanja i koristite ih kao stalni podsetnik ili vodič.

Istražite svoje ciljno tržište

Sagledajte stvari dublje, kako biste saznali šta vas podstiče da uspete. Ovo je trenutak kada treba da izbacite „trebalo bi“ – stvari koje bi trebalo da vas motivišu – i ostavite samo ono što vas iskreno i zaista pokreće. Do čega vam je stalo? Koji su vaši najveći problemi? Čega se plašite? Šta vam se sviđa? Šta i ko ima snažan uticaj na vas? Šta vidite kao prednosti u postizanju cilja? Šta vam je prepreka? Opet, korisno je da zapišete svoje odgovore.

Odlučite kako da pozicionirate svoj promene

Na osnovu onoga što ste naučili u prethodna dva koraka, odaberite strategiju za pozicioniranje svog cilja. Na primer, vežbanje možete predstaviti kao zabavu, kao nešto što vas čini atraktivnijim i pozitivno utiče na vaše zdravlje.

Isto je i sa poslovnim ciljevima. Važno je da odlučite koji pristup će najbolje ići uz ono o čemu ste pisali u prethodnim koracima. Odaberite jedan pristup i sledite da dosledno u svim svojim marketinškim naporima.

Odredite elemente  koje možete da kontrolišete

Klasični elementi marketinga su proizvod, cena, mesto i promocija. Oni predstavljaju sve ono nad čime imate kontrolu u određenom marketinškom zadatku. Slično je i sa ličnim marketingom.

Razmislite koje su vaše prednosti, kako možete da ih poboljšate ili kako da nadoknadite svoje mane. Odredite koje su to prednosti koje mogu povećati vašu vrednost. Identifikujte šta želite da uradite, čega treba da se odreknete i na kraju na kom mestu ćete to učiniti.

Pronađite sliku svog cilja

Ako je ikako moguće, pokušajte da zamislite kako izgledate vi kao osoba koja je postigla svoj cilj. Ova slika će podstaći vaš um da tu sliku pretvori u stvarnost. Osmislite niz slika koje predstavljaju proces ideja i tehnike kroz koje dolazite do te idealne slike.

Napišite slogan

Ovaj korak nije obavezan, ali je vrlo efikasan. Napišite slogan za vaš oglas koji obuhvata pozicioniranje koje ste odredili u četvrtom  koraku. To će vam pomoći da sagledate sebe u najboljem svetlu i da znate da se ukratko i upečatljivo predstavite.

Osmislite svoju reklamu

Iskoristite sliku idealnog sebe i slogan koji ste osmislili kako biste smislili svoju reklamu. Ta reklama naravno ne mora da bude bukvalno plakat ili video o vama. To može da bude i kreativno osmišljen CV ili portfolio, zavisno od toga šta vam je cilj.  

Razmislite šta biste istakli i šta su vaše najveće prednosti. Tu je takođe vrlo bitno da se vratite na vaš cilj. Da li je to reklama koju radite kako biste pronašli bolji posao ili kako biste poboljšali svoju poziciju na postojećem? Ko su ljudi koji treba da vide tu reklamu? Šta je to što će privući pažnju ljudi, kako ćete ih zadržati?

Osmislite plasman reklame

Kao u svakom marketingu, važno je da znate koje kanale koristite da plasirate reklamu. Razmislite o tome da li su to društvene mreže, LinkedIn, vaš sajt ili blog. Sve ovo će vam pomoći da iskoristite razne kanale kako biste se povezali sa ljudima koji vam mogu pomoći u ostvarivanju vašeg cilja.

Procenite i prilagodite

Nakon što ste plasirali svoju „reklamu“, proverite da li treba nešto da prilagodite. Pogledajte svoje rezultate. Pratite koliko ljudi je pregledalo vaš profil na LinkedInu, blog, sajt, ili kakve su reakcije na nešto što ste postavili na društvenim mrežama. Sve te informacije mogu vam dati jasnu sliku o tome da li ste na pravom putu, ili možda treba da pokušate da upotrebite drugačiji pristup.

Ako želite da steknete veštine uz pomoć kojih ćete moći da kreirate najbolju sliku o sebi u javnosti, više o tome možete saznati na ovom kratkom obrazovnom programu.

(Telegraf.rs)