Za šta sve Srbi koriste mobilne telefone? Iznenadićete se (FOTO)

Srbi su prosečni korisnici digitalnih servisa, ali su visoko rangirani u telefoniranju putem aplikacija na telefonu, što im omogućava besplatne razgovore na globalnom nivou

Dok polovina Evropljana i Amerikanaca mobilne telefone koristi za kupovinu i plaćanje usluga, mi smo fokusirani na aplikacije za telefoniranje.

Nećete verovati šta su ovi ljudi smislili da bi punili pune svoje mobilne telefone!

Srbi su prosečni korisnici digitalnih servisa, ali su visoko rangirani u telefoniranju putem aplikacija na telefonu, što im omogućava besplatne razgovore na globalnom nivou. Čak 78 odsto ispitanika aktivno koristi ove aplikacije.

S druge strane, najmanje korišćena usluga je kupovina putem mobilnog telefona (m-commerce). Ona u Srbiji tek uzima zalet, što je vidljivo iz činjenice da je potrošnja na ovaj način tri puta manja nego u zapadnoj Evropi i sedam puta manja nego u Americi, deo je rezultata korisničke ankete u 20 evropskih zemalja i Sjedinjenim Američkim Državama, koju je sprovela konsultantska kuća „Ej Ti Karni“ (A.T.  Kearney).

Osim toga, Evropljani su više fokusirani na štednju putem aplikacija za pozive, što pokazuje podatak da je 57 odsto njih koristilo ove aplikacije u poslednja tri meseca, naspram 46 odsto Amerikanaca. Takođe, Evropljani se više oslanjaju i na online kupovinu proizvoda kao što su elektronski aparati, knjige i odeća, i to 41 odsto njih, dok je ovu mogućnost iskoristilo samo 35 odsto ispitanika iz SAD. Međutim, Amerikanci su u poslednja tri meseca proveli više vremena na internetu kupujući digitalne sadržaje kao što su muzika, igrice ili video.

Korisnici digitalnih servisa u Srbiji pokazuju visoku spremnost da kupe Pay TV usluge, što je iznad proseka Evrope i Amerike. Čak 33 odsto ispitanika bi kupilo ovaj servis od svog operatora, dok je to u Evropi 22, a u Americi 12 odsto.

Kako ističe Toma Ćukić, senior menadžer u ovoj konsultantskoj kući, to su velike prilike za lokalne operatore sa jedne, ali i pokazatelj naprednog razvoja digitalnih navika korisnika u Srbiji.

Istraživanje je takođe pokazalo da prilikom odabira kompanije koja će im pružiti telekomunikacione usluge, potrošači i u Evropi i u SAD prvenstveno očekuju sigurnost i zaštitu od sajber kriminala i prisluškivanja vladinih agencija. Prodaja i usluge su takođe važne, ali aparati gube na značaju, iako je do pre nekoliko godina najbolji portfolio aparata često određivao sa kojim operaterom će korisnik da potpiše ugovor.

- Naše istraživanje ukazuje na to da je sajber sigurnost umereno značajna za korisnike u Srbiji. Za ovo podneblje, dva najvažnija faktora za donošenje odluke o izboru operatora su kvalitet mreže i cena, s tim da kvalitet mreže dominira - ističe Ćukić.

Kada je reč o telekomunikacijama, anketa je pokazala da cena i kvalitet mreže dominiraju faktorima koje korisnici konsultuju kada biraju operatera. U Evropi cena, u proseku, ima veći značaj, dok je u Americi daleko značajniji kvalitet mreže. Tačnije, u Evropi se uočavaju samo tri zemlje u kojima je kvalitet mreže važniji faktor od cene. Među njima je i Srbija, a pored nje Rusija i Ukrajina. Najveća pažnja poklonjena niskim cenama u Evropi zapažena je u Belgiji, Danskoj i Norveškoj.

(Telegraf.rs)